Menu

Η αναβίωση ενός θρύλου: BMW 530 MLE (+video)

Δοκιμή: Audi A1 Sportback 30 TFSI

Επετειακό Abarth 695 70° Anniversario

Aston Martin DBS GT Zagato με 711 ίππους

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider
micra

Δοκιμή: Nissan Micra 1.0 IG-T 100 PS

25 Ιούλ 2019

Δοκιμή: Nissan Micra 1.0 IG-T 100 PS

Ο κινητήρας που έλειπε από την γκάμα του

Εισαγωγή

Το νέο Nissan Micra είχε βρεθεί στα χέρια μας και στο παρελθόν στην έκδοση με τον 1,5 λίτρων dCi κινητήρα πετρελαίου (η δοκιμή εδώ). Και μας άρεσε τόσο για τις αλλαγές που έφερε στην εμφάνιση του αλλά κυρίως για τη σπορ οδική του συμπεριφορά.

micra

Αυτό που έλειπε από την γκάμα της Nissan ήταν ένας δυνατότερος βενζινοκινητήρας και με τον νέο χιλιάρι τουρμπο των 100 ίππων το κενό αυτό καλύπτεται.

Εμφάνιση

Εξωτερικά το Micra έχει ξεφύγει από τις συντηρητικές γραμμές του παρελθόντος! Και μας παρουσιάζει ένα νεανικό και σπορ πρόσωπο με έντονες ακμές και καμπύλες που διατρέχουν κατά μήκος το αυτοκίνητο.

micra

Vmotion φιλοσοφία σχεδίασης στην εμπρός μάσκα και νέα όμορφα Led φωτιστικά δίνουν δυναμισμό στο Micra. Ενώ οι κρυμμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες τονίζουν τη σπορ εμφάνιση του.

Εσωτερικό-Χώροι

Η σπορ εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με το όμορφο κοφτό τιμόνι στο κάτω μέρος να κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις. Η ποιότητα είναι σε καλό επίπεδο για την κατηγορία του καθώς διαθέτει μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό και σκληρότερα πλαστικά στα χαμηλότερα τμήματα με τη συναρμογή να είναι εξαιρετική.

micra

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 7-ιντσών και από εκεί μπορεί ο οδηγός να χειριστεί όλες τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (NissanConnect), σχετικά εύκολα. Ανάμεσα στο κοντέρ και το στροφόμετρο υπάρχει ακόμα μία μικρή οθόνη που προβάλει στον οδηγό, διάφορες πληροφορίες. Όπως την κατάσταση του αυτοκινήτου, την κατανάλωση, κτλ.

Το Micra έχει μήκος 3.999 χλστ. και πλάτος 1.743 χλστ. και διαθέτει ικανοποιητικούς χώρους. Στα πίσω καθίσματα, αν και ο χώρος δεν είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, θα βολευτούν άνετα δύο ενήλικοι επιβάτες χωρίς τα γόνατα τους να βρίσκουν στο εμπρός κάθισμα. Αν και φλερτάρουν με αυτό. Αυτοί που έχουν όμως ύψος πάνω από 1,80 θα νιώσουν την οροφή να ακουμπάει λίγο στο κεφάλι τους.

Για τα μικρά παιδιά, το νέο Micra, εκτός από τις 2 βάσεις isofix που υπάρχουν στα πίσω καθίσματα διαθέτει και βάση isofix στη θέση του συνοδηγού.

micra

Τα 300 λίτρα ωφέλιμου χώρου του πορτμπαγκάζ κρίνονται ικανοποιητικά και με τα 60/40 διαιρούμενα καθίσματα πεσμένα (κάνοντας ένα σκαλοπάτι), ο χώρος αυξάνεται στα 1.004 λίτρα.

Ασφάλεια

Το Nissan Micra με το βασικό εξοπλισμό ασφαλείας πήρε 4 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 91% στην προστασία των ενήλικων επιβατών79% στην προστασία των παιδιών68%  στην προστασία των πεζών και 49% στα συστήματα ασφαλείας.

Με το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας πήρε 5 αστέρια και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 91% στην προστασία των ενήλικων επιβατών79% στην προστασία των παιδιών79% στην προστασία των πεζώνκαι 72% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο Δρόμο

Από την πρώτη στιγμή που θα κάτσεις πίσω από το τιμόνι του μικρού ιαπωνικού αυτοκινήτου θα καταλάβεις ότι έχει κάτι το σπορ στο χαρακτήρα του. Το τιμόνι είναι άμεσο και διαθέτει καλή πληροφόρηση και η ανάρτηση διαθέτει την κατάλληλη σκληρότητα για να μη γέρνει στις στροφές. Αυτό βέβαια έχει και τα μειονεκτήματα του καθώς στις μεγάλες λακκούβες κοπανάει λίγο το εμπρός σύστημα κάτι που όμως δεν είχαμε νοιώσει στην πετρελαιοκίνητη έκδοση.

micra

Στους επαρχιακούς δρόμους το Micra είναι ευχάριστο οδηγικά και σε προκαλεί να παίξεις μαζί του καθώς οι μηχανικοί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά σε πλαίσιο, ανάρτηση και τιμόνι.

Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα με ταχύτητες της τάξης των 130 – 140 χλμ/ώρα και δε φοβάται τις μεγάλες αποστάσεις καθώς είναι αρκετά ευθύβολο και η καμπίνα επαρκώς μονωμένη από εξωτερικούς θορύβους (χάρη και στον 0,29 αεροδυναμικό συντελεστή) .

Κινητήρας-Επιδόσεις

Ο χιλιάρης τούρμπο κινητήρας με τους 100 ίππους (5.000 σ.α.λ) ήταν αυτό που έλειπε από την γκάμα του Micra (και μία καυτή έκδοση με περισσότερη ισχύ δε θα μας χαλούσε). Τρικύλιδρος μεν αθόρυβος δε, έχει 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ. και μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά κινεί σβέλτα τα 1.080 κιλά του.

micra

Για το σπριντ των 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,9 δευτ, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ/ώρα. Από πλευράς οικονομίας, που είναι και το σημαντικότερο, η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 6,7 λτ/100χλμ (4,5 λτ/100χλμ δίνει ο κατασκευαστής). Και είναι αρκετά καλή για πραγματικές συνθήκες. Στον αυτοκινητόδρομο με νορμάλ ταχύτητες ο οδηγός του μπορεί να δει και 2 λτ κάτω στην κατανάλωση.

Το πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι καλό σε αίσθηση αλλά όχι σε κλιμάκωση. Και χρειάζεται να παίζεις περισσότερο μαζί του, αναλόγως βέβαια και τη διαδρομή. Τα φρένα του είναι καλά και έχουν καλή αίσθηση.

Συμπέρασμα

Το Micra απέκτησε πιο σπορ εμφάνιση που συνδυάζεται με ανάλογη οδική συμπεριφορά. Αυτοκίνητο πόλης που ταξιδεύει άνετα στον αυτοκινητόδρομο ενώ είναι ευχάριστο στους επαρχιακούς δρόμους. Ο νέος 1.0 IG-T κινητήρας είναι αρκούντως δυνατός και οικονομικός και του πάει γάντι.

Στα αρνητικά το 5-άρη κιβώτιο ταχυτήτων έχει μακριές σχέσεις και σε αναγκάζει να παίζεις περισσότερο μαζί του και η σφιχτή ανάρτηση γίνεται αντιληπτή στις μεγάλες κακοτεχνίες του δρόμου.

Εξοπλισμός-Τιμή

Το νέο χιλιάρι IG-T Micra των 100 ίππων ξεκινάει από τις 14.290 ευρώ στην έκδοση Energy ενώ η ακριβότερη Connecta ξεκινάει από τις 15.790 ευρώ. Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η Acenta με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό και ξεκινάει από τις 14.890 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 999 cc
Ισχύς: 100 hp στις 5.000 rpm
Ροπή: 160 Nm στις 2.750 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 5 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μέση κατανάλωση: 4.5 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 103 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 3.999x 1.743 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Βάρος: 1.080 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Facebook Comments