Δοκιμή: KIA Sportage 1.6T 180PS 7-DCT GT Line
Δοκιμή: KIA Sportage 1.6T 180PS 7-DCT GT Line
Σε άλλο επίπεδο
Εισαγωγή
Το Kia Sportage μετά από 30 χρόνια που βρίσκεται στην παραγωγή έχει εδραιώσει το όνομα του στην κατηγορία των μεσαίων SUV και κάθε φορά που παρουσιάζεται η νέα γενιά του μοντέλου καταφέρνει να εντυπωσιάζει.
Η πέμπτη γενιά πλέον ήρθε στην χώρα μας και οι Κορεάτες φαίνεται πως τόλμησαν περισσότερο από κάθε άλλη φορά, τουλάχιστον όσον αφορά την σχεδίαση.
Εμφάνιση
Το νέο Sportage “φοράει” τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας που ονομάζει Opposites United και έχουμε ξαναδεί στο πολύ δυναμικό EV6.
H μεγάλη μάσκα εμπρός με τα λεπτά Led φωτιστικά σώματα, που θυμίζουν έντονα μπούμεραγκ, δημιουργούν μία σπορ εικόνα και ο δυναμικός του σχεδιασμός τονίζεται και από το μαύρο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής.
Πίσω η εικόνα είναι εξίσου δυναμική και συναντάμε τριγωνικά Led φωτιστικά που ενώνονται μέσω μίας λεπτής γραμμής ενώ περίοπτη θέση έχει και το νέο λογότυπο της KIA. Το total black σπάει από τις ασημί επιφάνειες στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα που θυμίζει συγχρόνως ότι έχει και off road προσανατολισμό. Στο όλο σύνολο δένουν τέλεια και οι όμορφές ζάντες των 18 ιντσών με την ιδιαίτερη σχεδίαση.
Εσωτερικό – Χωροι
Το εσωτερικό του είναι αντάξιο της εξωτερικής του εμφάνισης καθώς είναι πολύ όμορφο, σύγχρονο και αποπνέει μία αίσθηση πολυτέλειες χάρη στα καλά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και στην μεγάλη κεντρική κονσόλα. Εκεί μεταξύ άλλων βρίσκεται το κουμπί εκκίνησης και δύο περιστροφικοί διακόπτες, ένας για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και ένας για τα προγράμματα οδήγησης που ένας νέος κάτοχος θα χρειαστεί λίγο χρόνο να τους μάθει για να μην τους μπερδεύει μεταξύ τους λόγω της μικρής απόστασης που τους χωρίζει.
Η συναρμογή είναι πολύ καλή, διαθέτει πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα και δύο οθόνες 12,3 ιντσών, μία για πίνακα οργάνων και την άλλη στο κέντρο ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό για το infotainment.
Τα γραφικά εδώ είναι κορυφαία, το μενού πλήρες και εύκολο στη χρήση αλλά τόσο μεγάλες οθόνες τις θεωρούμε υπερβολικές και θέλοντας ή μη αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχει μία σειρά έξυπνων κουμπιών αφής τα οποία εναλλάσσονται μεταξύ αυτών του κλιματισμού και του μενού διευκολύνοντας έτσι την χρήση του συστήματος κλιματισμού.
Σε χώρους στο εσωτερικό του είναι πάρα πολύ καλό και δύσκολα κάποιος να παραπονεθεί για περισσότερους. Ο οδηγός κάθετε αρκετά ψηλά, αν και προσωπικά θα ήθελα να μπορεί η θέση του οδηγού να ρυθμίζεται και λίγο πιο χαμηλά για να κάθεσαι περισσότερο “μέσα” στο αμάξι. Στα πίσω καθίσματα θα καθίσουν άνετα μέχρι και τρεις ενήλικες επιβάτες.
Ο χώρος αποσκευών υπερκαλύπτει τις ανάγκες μίας οικογένειας για κάθε απόδραση καθώς χωράει 562 λίτρα ενώ αν ρίξουμε τα πίσω καθίσματα φτάνει τα 1.751 λίτρα.
Ασφάλεια
Το Kia Sportage πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 87% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 86% στην προστασία των παιδιών, 66% στην προστασία των πεζών και 72% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Έχοντας πάρει στο παρελθόν πολύ θετικές εντυπώσεις πίσω από το τιμόνι του Hyundai Tucson δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο και από το Sportage καθώς μοιράζονται πάρα πολλά κοινά μέρη. Εδώ οι Κορεάτες ακολούθησαν λίγο πιο σπορ προσανατολισμό στη ρύθμιση της ανάρτησης, με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, καθώς είναι εμφανώς πιο σφιχτή από το Tucson και ως αποτέλεσμα έχει την πιο δυναμική συμπεριφορά στο δρόμο.
Τη σπορ διάθεση βοηθάει και ο δυνατός κινητήρας των 180 ίππων και σαν σύνολο θα κινηθεί σβέλτα σε στριφτερούς επαρχιακούς δρόμους χωρίς να εμφανίζει ιδιαίτερη κλίση και μόνο το τιμόνι είναι αυτό που θα ξενίσει τον γρήγορο οδηγό με την ουδέτερη αίσθηση που δίνει.
Η ανάρτηση αν και σφιχτή απορροφάει τα πάντα και αφήνει την καμπίνα ανεπηρέαστη καθιστώντας το άνετο μέσα στην πόλη ενώ σύμμαχος είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων με την σωστή και ομαλή λειτουργία του.
Στον αυτοκινητόδρομο βρίσκεται στο στοιχείο του. Ταξιδεύει πολύ άνετα σε οποιαδήποτε ταχύτητα και η ηχομόνωση της καμπίνας είναι αρκετά καλή κρατώντας τους εξωτερικούς ήχους σε χαμηλά επίπεδα.
Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal και Sport και κατά την δοκιμή μας το Eco ήταν αυτό που χρησιμοποιήσαμε περισσότερο καθώς δεν κόβει πολύ τον κινητήρα για να “κουράζει” τον οδηγό με την νωχελικότητα στην εκκίνηση κυρίως μέσα στην πόλη. Αντιθέτως μάλιστα κατά την εκκίνηση αποδεικνύεται ιδιαίτερα νευρικό ανεξαρτήτως προγράμματος οδήγησης. Στο sport ο κινητήρας γίνεται πιο ζωηρός, το τιμόνι βαραίνει λίγο σε αίσθηση και το κιβώτιο αλλάζει σχέση σε υψηλότερο φάσμα στροφών.
Τα 17 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος είναι σύμμαχος για τον οδηγό που θέλει να πατήσει χώμα αλλά τα ελαστικά και η έλλειψη τετρακίνησης θα θέσουν τα όρια.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Κάτω από το καπό του Sportage βρίσκεται ένας τούρμπο κινητήρας 1600 κ.εκ. απόδοσης 180 ίππων και 265 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που κρατάει τα συστήματα σε λειτουργία όταν σβήνει ο θερμικός κινητήρας. Από στάση, το βάρους 1.580 κιλών SUV επιταχύνει στα 100χλμ/ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 201 χλμ/ώρα. Η λειτουργία του κινητήρα είναι γραμμική και έχει δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών και η μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας ήταν στα 7,4 λίτρα/χλμ (6,3λτ/χλμ δίνει ο κατασκευαστής).
Συμπέρασμα
Ένα SUV που διαθέτει άπλετους χώρους για μία οικογένεια, δυναμική εμφάνιση που το ξεχωρίζει από το πλήθος, σύγχρονο εσωτερικό με αρκετή πολυτέλεια και ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά σίγουρα αξίζει μία θέση αρκετά ψηλά στην λίστα των επιλογών για την κατηγορία.
Σε αυτούς που τους αρέσουν τα τεχνολογικά gadget, η μεγάλη οθόνη αφής του θα θεωρηθεί πλεονέκτημα αλλά καθώς μιλάμε για αυτοκίνητα και όχι κινητά ή τηλεοράσεις εμείς την θεωρούμε υπερβολή.
Θετικά:
- Οδηγική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Εμφάνιση
- Κινητήρας
Αρνητικά:
- Οι διακόπτες του κιβωτίου ταχυτήτων και των προγραμμάτων οδήγησης είναι κοντά μεταξύ τους
Θα θέλαμε να έχει:
- Θέση οδήγησης με χαμηλότερη ρύθμιση
Εξοπλισμός – Τιμή
Η αρχική τιμή για την απόκτηση ενός KIA Sportage είναι στα 31.190 ευρώ και φοράει τον 1.600 τούρμπο κινητήρα των 150 ίππων Mild Hybrid 48V και υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις που ξεκινάνε από 36.500 ευρώ. Οι κινητήρες βενζίνης 1.600 τούρμπο έχουν απόδοση 150 – 180 – 230 και 265 ίππους αναλόγως της έκδοσης Mild Hybrid – Hybrid και Plug in Hybrid και είναι διαθέσιμο και με έναν κινητήρα πετρελαίου 1.600 κ.εκ. απόδοσης 136 ίππων . Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η πλούσια σε εξοπλισμό έκδοση GT Line με τον 1.600 κινητήρα Mild Hybrid 48V των 180 ίππων 2WD και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και κοστολογείται στις 39.990 ευρώ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.598 cc 48V Mild Hybrid
Ισχύς: 180ps
Ροπή: 265 Nm / 1.500- 4.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 201 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,3 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 142-151 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.515 x 1.865 x 1.645 mm
Χώρος αποσκευών: 562/1751 lt
Βάρος: 1.580 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας