Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Hyundai i30 N Performance

12 Ιαν 2019

Δοκιμή: Hyundai i30 N Performance

Χαίρεσαι να το οδηγείς, δε χορταίνεις να το ακούς

Εισαγωγή

To πρώτο τέκνο του N τμήματος της Hyundai βρέθηκε στα χέρια μας για λίγες μέρες και μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι οι μηχανικοί της δημιούργησαν με την πρώτη προσπάθεια ένα hothatch  που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τον “επώνυμο” ανταγωνισμό.

Το αποτέλεσμα βέβαια μόνο τυχαίο δεν είναι καθώς υπεύθυνος του N τμήματος της κορεατικής εταιρείας είναι ένας μετρ του είδους και δεν είναι άλλος από τον πρώην υπεύθυνο εξέλιξης των Μ μοντέλων της BMW, Alber Biermann, ενώ την απαραίτητη τεχνογνωσία για ένα τέτοιο εγχείρημα έδωσε και η συμμετοχής της στο WRC.

3 (Αντιγραφή)

Ν όπως η πόλη Namyang όπου βρίσκεται το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της εταιρείας αλλά και Ν όπως  Nurburgring όπου εκεί έκανε εντατικές δοκιμές εξέλιξης το συγκεκριμένο μοντέλο.

Εμφάνιση

Το i30 N δεν υιοθέτησε μία φανταχτερή εμφάνιση με μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά ακολούθησε μία ήπια στιλιστική προσέγγιση.

eXfJSr75

Οι πινελιές είναι μεν λίγες αλλά κάνουν τη διαφορά. Κόκκινες λεπτομέρειες στο κάτω μέρος του εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, μαύρη διακριτική αεροτομή, διπλές απολήξεις εξάτμισης πίσω, 19 ιντσών ζάντες αλουμινίου (235/35 R19) και κόκκινες δαγκάνες φρένων με ένα μεγάλο Ν επάνω τους.

Το όμορφο σύνολο δένει αρμονικά με το μπλε Performace χρώμα που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής και η αλήθεια είναι πως δεν περνούσε απαρατήρητο, κυρίως από τους “βενζινοκέφαλους” και σε αυτό βοηθούσε και το μεγάλο Ν αυτοκόλλητο που φορούσε.

Εσωτερικό – Χώροι

Το εσωτερικό του i30N Perfomance έχει το γνώριμο παρουσιαστικό της πολιτικής έκδοσης, ενισχυμένης όμως με σπορ στοιχεία όπως ο λεβιές, τα πεντάλ, τα άνετα μπάκετ καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη και το τριάκτινο τιμόνι με τα δύο κουμπιά επιλογής προγράμματος οδήγησης.

Από το αριστερό κουμπί μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε Eco, Normal και Sport ενώ από το δεξί, με την καρό σημαία σε σχήμα Ν, επιλέγεις το πρόγραμμα Ν που είναι περισσότερο προσανατολισμένο για πίστα ή ακόμα μπορείς να ρυθμίσεις από τη θέση Custom, το οδηγικό “κουστούμι” του αυτοκινήτου όπως εσύ θέλεις.

Hyundai-i30_N-2018-1024-30

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία οθόνη αφής 8 ιντσών (ή 5 ιντσών στη στάνταρ έκδοση) όπου φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου. Επίσης, στον εξοπλισμό υπάρχει όργανο μέτρησης της δύναμης G αλλά και γυρολόγιο με χρονόμετρο που καταγράφει τους χρόνους στην πίστα.

5

Οι χώροι του i30 N είναι αρκετά καλοί για την μεταφορά τεσσάρων ενήλικων επιβατών, όπως άλλωστε και στο απλό μοντέλο, με τη μόνη διαφορά χωροταξικά να εντοπίζεται στο χώρο αποσκευών όπου υπάρχει μία μπάρα θόλων για μεγαλύτερη ακαμψία (θα δημιουργήσει πρόβλημα μόνο όταν ρίξουμε τα καθίσματα και θέλουμε να μεταφέρουμε μεγάλα αντικείμενα), η οποία βέβαια μπορεί και να αφαιρεθεί .

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του i30 N είναι αρκετά καλής ποιότητας και στο επάνω μέρος του ταμπλό συναντάμε μαλακά πλαστικά ενώ στα κατώτερα τμήματα κάνουν την εμφάνιση τους σκληρότερα υλικά. Σε γενικές γραμμές το εσωτερικό είναι αρκετά εργονομικό και σύγχρονο με καλή συναρμογή και μόνο κάποιες μικρές λεπτομέρειες μπορεί να ξενίσουν, όπως η κεντρική πλαφονιέρα.

Στο Δρόμο

Ο κυριότερος λόγος που θα αγοράσει κάποιος ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, είναι η σπορ συμπεριφορά στο δρόμο και οι επιδόσεις του και το i30 N Performance διαθέτει και τα δύο.

1

Επιλέγοντας το πρόγραμμα σπορ, οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις σκληραίνουν, το τιμόνι βαραίνει, το γκάζι γίνεται πιο άμεσο, αλλάζει η λειτουργία του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), η επεμβατικότητα του ESP (το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί και πλήρως) και η εξάτμιση βγάζει πιο μπάσο ήχο.

Το μόνο που δεν μπορεί να κάνει το όχημα από μόνο του είναι να επιλέξει την ιδανική διαδρομή που θα περιλαμβάνει μπόλικες στροφές και αυτό θα πρέπει να κάνει ο οδηγός. Εκεί το κορεάτικο hothatch βγάζει το πραγματικό του χαρακτήρα και είναι πραγματικά απολαυστικό.

Το σασί είναι δεμένο, το τιμόνι αμεσότατο με καλή πληροφόρηση και οι κλίσεις του αμαξώματος απλά απούσες. Το μπλοκέ διαφορικό δίνει τη δυνατότητα να επιτεθείς στη στροφή χωρίς το φόβο της υποστροφής, ενώ το πίσω μέρος του είναι αρκετά προβλέψιμο και παιχνιδιάρικο αν το θελήσεις. Ο δίλιτρος κινητήρας με τα 275 PS και τα 353 Nm (378 overboost) ροπής διαθέσιμα από τις 1.450 σ.α.λ. είναι πολύ ζωντανός και σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, που διαθέτει λειτουργία Rev matching για να κρατάει τις στροφές του κινητήρα ψηλά κατά τις αλλαγές, συντελούν τα μέγιστα στην οδηγική απόλαυση.

4 (Αντιγραφή)

Ο ήχος του κινητήρα του i30 N performace είναι απολαυστικός καθώς η εξάτμιση διαθέτει Variable Exhaust Valve και θυμίζει έντονα αγωνιστικό αυτοκίνητο με πολλά σκασίματα κατά τις αλλαγές ταχυτήτων ή το άφημα του γκαζιού.

Αν θέλουμε να ψάξουμε για αρνητικά στο i30 N θα σταθούμε μόνο στα φρένα, που αν και δυνατά και αντοχής, θα τα θέλαμε πιο προοδευτικά στη λειτουργία τους.

2 (Αντιγραφή)

Για τους πιο σκληροπυρηνικούς, υπάρχει το δεξί κουμπί στο τιμόνι, αυτό με το αγωνιστικό σημαιάκι, αλλά το πάτημα του συνιστάται μόνο στην πίστα ή σε δρόμο με πολύ καλή πρόσφυση και χωρίς ανωμαλίες (αλλιώς θα νιώσετε σαν κόκκος καφέ σε σέικερ απολαμβάνοντας μεν τον υπέροχο ήχο).

Επιλέγοντάς το, όλες οι λειτουργίες του είναι σχεδόν αγωνιστικές, με το ESP να αφήνει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στον οδηγό και στο όχημα να πλαγιολισθήσει αρκετά.

Επειδή όμως ένα hothatch είναι και ένα τετραθέσιο όχημα για τις καθημερινές μετακινήσεις, έπρεπε να το δοκιμάσουμε και στην εθνική οδό αλλά και στο κέντρο της πόλης.

Εκεί η επιλογή Normal ή Eco είναι μονόδρομος καθώς η ρύθμιση της ανάρτησης γίνεται αρκετά μαλακή και το αμάξι περνάει χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του πάνω από τις κακοτεχνίες του δρόμου. Όντας άνετο, αν αναλογιστείς το χαρακτήρα του, δε θα κουράσει σχεδόν κανέναν στις καθημερινές μετακινήσεις ενώ ο κινητήρας, ακόμα και στο πρόγραμμα Eco, τραβάει αρκετά καλά.

Στον αυτοκινητόδρομο, το i30 N είναι ιδιαίτερα ευθύβολο και σταθερό και ταξιδεύει πολύ άνετα με μεγάλες ταχύτητες με τους αεροδυναμικούς θορύβους να είναι σε χαμηλά επίπεδα. Το μόνο αρνητικό είναι ο θόρυβος που φέρνουν στην καμπίνα τα φαρδιά ελαστικά που φοράει, χωρίς ωστόσο να ενοχλεί ιδιαίτερα.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Ο δίλιτρος κινητήρας του i30 N performance αποδίδει 275 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 353 Nm στις 1.450 σ.α.λ. (378 overboost) και χαρίζει εκρηκτικές επιδόσεις.

Hyundai-i30_N-2018-1024-4d

Για το σπριντ των 0-100 χλμ την ώρα, το κορεατικό hothatch χρειάζεται μόλις 6,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 250 χλμ/ώρα.

Από πλευράς κατανάλωσης τα 7.8 λίτρα/100χλμ μεικτή που δίνει ο κατασκευαστής είναι ουτοπικά καθώς και να μπορεί ο κινητήρας δεν υπάρχει πόδι που να θέλει να το πάει τόσο οικονομικά. Έτσι τα 11,5 λίτρα μέσης κατανάλωσης που έγραψε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κινούμενοι σε όλα τα τερέν με Eco, Sport και N θα τα θεωρήσουμε ένα λογικό για το χαρακτήρα του νούμερο.

Συμπέρασμα

Η Hyundai πέτυχε με την πρώτη το στόχο της και δημιούργησε ένα hothatch που βλέπει τον ανταγωνισμό στα μάτια. Οδηγικά αξίζει και το τελευταίο ευρώ που πληρώνεις για να το αποκτήσεις καθώς πλαίσιο, τιμόνι, κινητήρας και ήχος συνθέτουν ένα απολαυστικό σύνολο που χαίρεσαι να το οδηγείς σε ορεινές διαδρομές ή στην πίστα.

6 (Αντιγραφή)

Όταν ο οδηγός “είναι σε Normal κατάσταση”, είναι σχετικά άνετο στις καθημερινές μετακινήσεις ενώ διαθέτει χώρους για όλη την οικογένεια. Σε όλα τα παραπάνω προσθέτουμε και την πενταετή εργοστασιακή εγγύηση που δίνει η Hyundai για ξένοιαστες βόλτες και την άκρως ελκυστική τιμή του.

Στα αρνητικά θα σταθούμε στην αίσθηση των φρένων, που θέλουν  χρόνο να εξοικειωθείς μαζί τους αλλά και σε κάποιες μικρές λεπτομέρειες στην ποιότητα.

Εξοπλισμός – Τιμή

Η βασική έκδοση του i30 N με τα 250 PS ξεκινάει από τις 26.990 ευρώ και διαθέτει αρκετά καλό εξοπλισμό ενώ η έκδοση της δοκιμής μας, η Performance, κοστολογείται στα 28.750 ευρώ και διαθέτει σχεδόν τα πάντα. Οθόνη αφής 8 ιντσών. σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας,  μπάκετ καθίσματα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD),  εξάτμιση με variable exhaust valve,  Launch Control, λειτουργία Rev matching, ζάντες 19 ιντσών, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και αρκετά ακόμα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1998cc
Ισχύς: 275 ps στις 6.000 rpm
Ροπή: 353 (378) Nm στις 1.750 – 4.200 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,8 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 178 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.340 x 1.795 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών: 381/1.301lt
Βάρος: 1.429 kg



Facebook Comments