Δοκιμή: Opel Astra 1.2Τ 130 PS
Δοκιμή: Opel Astra 1.2Τ 130 PS
Αναβαθμισμένο σε όλα τα σημεία
Εισαγωγή
Το hatchback της Opel είναι ένα εξαιρετικά δημοφιλές μοντέλο, κυρίως στην χώρα μας και παρόλο που ανέκαθεν ήταν ένα καλό αμάξι, οδηγικά δύσκολα ξέφευγε από τα όρια του αδιάφορου και του έλειπε ο έντονος χαρακτήρας.
Η έκτη γενιά του Astra όμως έφτασε και βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του για να δούμε από πρώτο χέρι αν και κατά πόσο βοήθησε η ένταξη της Γερμανικής εταιρείας στο group Stellantis.
Εμφάνιση
Εμφανισιακά σε κερδίζει με την πρώτη ματιά καθώς διαθέτει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα Opel Vizor, που πρωτογνωρίσαμε στο Mokka και μας άρεσε, αλλά στο νέο Astra, που πατάει και πιο χαμηλά στο έδαφος, ταιριάζει γάντι.
Οι μαύρες επιφάνειες εμπρός φιλοξενούν το σήμα αλλά και πιο κάτω τις εισαγωγές αέρα δημιουργώντας πολύ ωραία αντίθεση με το μουσταρδοχρυσαφί χρώμα του και η εικόνα είναι σπορ με αίσθηση στιβαρότητας.
Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι εξίσου εντυπωσιακή και ακολουθάει τη νέα μόδα όπου το όνομα του μοντέλου αναγράφεται με μεγάλα γράμματα κάτω από το σήμα ενώ διαθέτει εντυπωσιακά LED φώτα σε σχήμα Γ . Σίγουρα τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι το κάθετο τρίτο στοπ αλλά και το μακρόστενο φως της όπισθεν που βρίσκεται κάτω από την πινακίδα.
Εσωτερικό – Χώροι
Μπαίνοντας μέσα συναντάμε την pure panel φιλοσοφία που έχουμε δει και στο Mokka και δημιουργεί ένα πολύ σύγχρονο εσωτερικό, με την κεντρική κονσόλα ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό και τα μαλακά κυρίως πλαστικά που υπάρχουν μέσα να βοηθούν στην premium αίσθηση που αποπνέει.
Πίσω από το μοντέρνο τιμόνι τριών ακτίνων βρίσκεται μία οθόνη 10 ιντσών που αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα και στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει ακόμα μία οθόνη που μοιάζει συνέχεια της πρώτης και φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και διαθέτει πλούσιο και εύχρηστο μενού με καλά γραφικά.
Σε χώρους είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του (4 χλστ. στο μήκος, 51 χλστ στο πλάτος και διαθέτει κατά 13χλστ. μεγαλύτερο ημιαξόνιο) και μόνο οι πολύ ψηλοί επιβάτες πίσω θα διαμαρτυρηθούν για τον χώρο στα πόδια ενώ ο χώρος πάνω από τα κεφάλια τους είναι επαρκής.
Εκτός από την εργονομία και την μοντέρνα σχεδίασή του, ακόμα ένα στοιχείο που απολαμβάνουν οι επιβάτες είναι τα πιστοποιημένα εργονομικά καθίσματα με Alcadara που έχουν υπέροχη αίσθηση και αγκαλιάζουν το σώμα οδηγού και συνοδηγού προσφέροντας άνεση στα μεγάλα ταξίδια.
Ο χώρος αποσκευών αποτελεί και αυτός ένα από τα πλεονεκτήματα του καθώς διαθέτει διπλό πάτωμα και έχει χωρητικότητα 422 λτ που μπορεί να φτάσει και τα 1.339 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στην ανάκληση.
Ασφάλεια
Το Opel Astra πήρε 4 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 80% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 82% στην προστασία των παιδιών, 67% στην προστασία των πεζών και 66% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Πίσω από το τιμόνι του νέου Astra απολαμβάνεις αμέσως την άνεση της ανάρτησης καθώς περνάει ανεπηρέαστο από κάθε κακοτεχνία των ελληνικών δρόμων και γενικά είναι πολύ ευέλικτο μέσα στην πόλη καθώς και το τιμόνι κόβει αρκετά για να κινείται στα στενά.
Εκτός πόλης το Astra, που πατάει στην EMP2 πλατφόρμα του Group Stellantis, καταπίνει με πολυτέλεια τα χλμ στην εθνική οδό και ο συνδυασμός ανάρτησης, τιμονιού, ηχομόνωσης και καθισμάτων το καθιστούν πολύ ικανό ταξιδιώτη.
Βγαίνοντας από τον αυτοκινητόδρομο και οδηγώντας σε επαρχιακά στριφτερά κομμάτια, το Astra δείχνει ότι είναι μία ολοκληρωμένη τετράτροχη κατασκευή και αποτελεί πολύ καλό δείγμα του πως πρέπει να είναι ένα σύγχρονο hatchback. Η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω) είναι ιδανική ως προς την άνεση αλλά και το κράτημα και η ακαμψία του πλαισίου σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι ενισχυμένη κατά 14%. Το τιμόνι διαθέτει αρκετά καλή πληροφόρηση και αίσθηση και γενικά η όλη εικόνα στο δρόμο είναι ενός στιβαρού αυτοκινήτου , που ταξιδεύει με άνεση και στρίβει με ασφάλεια και σπορ διάθεση. Η παρουσία του ημιάκαμπτου πίσω γίνεται αντιληπτή μόνο αν πιεστεί πάρα πολύ αλλά και πάλι το Astra δεν διεκδικεί τον τίτλο του πιο σπορ της κατηγορίας.
Τα φρένα είναι αρκετά δυνατά και δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης ενώ το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων αλλάζει γρήγορα, βελούδινα και σωστά τις σχέσεις και μόνο σε χαμηλές ταχύτητες όταν από 2α πάει να κατεβάσει 1η γίνεται λίγο απότομο.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Το Astra της δοκιμής μας φορούσε τον 1200άρι τρικύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης απόδοσης 130 ίππων και 230 Nm ροπής και είναι αρκετός για να κινήσει τα 1.421 κιλά του αυτοκινήτου (με τον οδηγό) με άνεση. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 9,9 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα.
Αν και μικρός σε κυβισμό, χάρη στο τούρμπο είναι γραμμικός με μπόλικη ροπή στα χαμηλά και η λειτουργία του πολιτισμένη χωρίς κραδασμούς. Η μέση κατανάλωση του δεν ξεπέρασε τα 7.2 λίτρα στα 100 χλμ με τον κατασκευαστή να δηλώνει 5,7 λτ/100χλμ.
Συμπέρασμα
Με τη νέα γενιά Astra, την πρώτη κάτω από τη στέγη της Stellantis, οι Γερμανοί μηχανικοί κατασκεύασαν όχι απλά το καλύτερο Astra που οδηγήσαμε ποτέ αλλά και ένα από τα καλύτερα hatchback που υπάρχουν σήμερα στην αγορά. Ολοκληρωμένο οδηγικά, συνδυάζει άνεση και σπορ στοιχεία ενώ συγχρόνως σε κερδίζει με την εμφάνιση του τόσο στο εξωτερικό αλλά και στον εσωτερικό του διάκοσμο.
Οι χώροι του θα φιλοξενήσουν άνετα μία τετραμελής οικογένεια με τα πράγματα της ενώ τεχνολογικά διαθέτει ένα πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Η τιμή βέβαια έχει ανέβει αρκετά αλλά είναι το τίμημα της ποιοτικής αναβάθμισης του μοντέλου.
Θετικά:
- Ξεχωριστή εμφάνιση μέσα και έξω
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Ποιότητα κύλισης
- Οδηγική συμπεριφορά
- Εργονομία – χώροι για μικροαντικείμενα
Αρνητικά:
- Τιμή
Θα θέλαμε να έχει:
- Χαμηλότερη τιμή
Εξοπλισμός – Τιμή
Η βασική έκδοση του νέου Astra είναι η Edition με κινητήρα 1.200 κ.εκ. και 110 ίππους ισχύ και ξεκινάει από τις 24.900 ευρώ με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Η έκδοση με τον 1.200 κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων κοστολογείται στις 32.500 ευρώ. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται η οθόνη αφής των 10 ιντσών, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, cruise control, σύστημα ανίχνευσης κινδύνου και αυτόματο φρενάρισμα, εργονομικά καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι, Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κτλ. Το αμάξι της δοκιμής είχε επίσης το πακέτο Ultimate + το χρυσαφί χρώμα και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα Alcadara καθίσματα, ζάντες 18 ιντσών, γυάλινη ηλιοροφή, Drive Assist 1.0, για αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και πολλά ακόμα με την τιμή να σταματάει λίγο κάτω από τις 40.000 ευρώ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τρικύλινδρος βενζίνης 1.199 cc
Ισχύς: 130ps / 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm / 1.750 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 8 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,7-6,0 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 134-128 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.374 x 1.860 x 1.441 mm
Χώρος αποσκευών: 422/1339 lt
Βάρος: 1.421 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας