Menu

Αυτό δεν χάνεται με τίποτα: ένα Audi S6 Plus V8 στο σφυρί

Αφιέρωμα: Η Alfa Romeo 6C Villa d’Este

Macan Turbo vs Audi RSQ3 vs Stelvio Quadrifoglio (video)

Ford Mustang Shelby GT500 vs Chevrolet Corvette C8 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Dacia Duster 1.3 Tce 150 PS

21 Δεκ 2019

Δοκιμή: Dacia Duster 1.3 Tce 150 PS

Παντός εδάφους, με χαρακτήρα και οικονομικό

Εισαγωγή

Η δεύτερη γενιά του Duster εκτός από φρέσκια εμφάνιση έχει να παρουσιάσει και νέους Tce κινητήρες βενζίνης της μαμάς Renault.

Το σκληροτράχυλο SUV είναι το best seller μοντέλο της Dacia και βρέθηκε στα χέρια μας για να μας αποδείξει το γιατί.

Εμφάνιση

Χωρίς να αλλάξουν πολλά, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αλλά δουλεύοντας τις λεπτομέρειες, το νέο Duster έχει κρατήσει το “σκληρό” πρόσωπο του.

Μεγάλη προστατευτική ποδιά και Led φώτα ημέρας δημιουργούν μία όμορφη εικόνα στο εμπρός μέρος.

Ίδια εικόνα και πίσω καθώς υπάρχουν νέα Led φώτα και μεγαλύτερη ποδιά που “φωνάζουν” τον off road χαρακτήρα του.

Εσωτερικό-Χώροι

Αναβαθμισμένο είναι το εσωτερικό τόσο σε ποιότητα όσο και σε τεχνολογία. Τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν στο εσωτερικό του αλλά η συναρμογή είναι αρκετά καλή χωρίς να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που θέλει να κρατήσει τη τιμή χαμηλά.

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία οθόνη αφής 7 ιντσών, με μέτρια γραφικά και μενού, που φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας . Στην έκδοση Prestige της δοκιμής μας, το Duster εφοδιάζεται με τέσσερις κάμερες, εμπρός πίσω και στα πλάγια, βοηθώντας πολύ στο παρκάρισμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο και στα πίσω καθίσματα θα φιλοξενήσει μέχρι και 3 άτομα με ελάχιστες παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών, στη 2×4 έκδοση, φτάνει τα 445 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.478 λίτρα.

Στο δρόμο

To Duster σε προκαλεί να το πας εκτός δρόμου ανεξαρτήτως έκδοσης και όχι άδικα. Ακόμα και στις εκδόσεις με την κίνηση εμπρός θα πάει αρκετά μακριά σε χωμάτινες διαδρομές χωρίς να τρομάζει και να κουράζει χάρη και στα 210 χλστ. που το χωρίζουν από το έδαφος.

Η ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο είναι αρκετά καλή, σε βαθμό που εκπλήσσει ευχάριστα και ταξιδεύει άνετα με την ανάρτηση να απορροφάει όλες τις κακοτεχνίες. Το τιμόνι του έχει μέτρια αίσθηση και πληροφόρηση αλλά είναι κάτι που περιμένεις από ένα τόσο ψηλό όχημα με off-road προσανατολισμό.

Αεροδυναμικοί θόρυβοι στην καμπίνα θα εμφανιστούν στις μεγάλες ταχύτητες αλλά παραμένουν σε λογικά επίπεδα και δεν ενοχλούν.

Σε επαρχιακούς δρόμους δε θα σε προκαλέσει να ανεβάσεις ρυθμό και στις στροφές θα εμφανίσει μικρή κλίση. Το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή κλιμάκωση αλλά είναι μέτριο σε αίσθηση ενώ τα φρένα κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους.

Κινητηρας-Επιδόσεις

Κάτω από το καπό του Duster βρίσκεται ο νέος τετρακύλινδρος Tce κινητήρας βενζίνης των 1.333 κ.εκ. όπου στην έκδοση της δοκιμής αποδίδει 150 ίππους. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 250Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1.700 σ.α.λ.

Ο εύστροφος και δυνατός κινητήρας δίνει ζωντάνια στο SUV της Dacia όπου παράλληλα, χάρη και στη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, δεν έδειξε να “πίνει πολύ”. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με το trip computer, ήταν στα 8.3λτ/100χλμ (6.1λτ/100χλμ τιμή κατασκευαστή) ενώ στον αυτοκινητόδρομο στα 5.7 λτ/100χλμ (5,3 λτ/100χλμ τιμή κατασκευαστή).

Συμπέρασμα

Το νέο Duster έχει βελτιωθεί σε όλους του τομείς διατηρώντας το σκληροτράχηλο DNA του. Άνετο σε όλους του τύπους οδοστρώματος και με ευρύχωρο εσωτερικό παραμένει μία οικονομική λύση στην κατηγορία των SUV. O Tce κινητήρας των 150 ίππων εντυπωσιάζει με τη λειτουργία του και είναι από τα ατού του νέο Duster.

Τα σκληρά πλαστικά στην καμπίνα είναι το αναγκαίο κακό για να κρατηθεί χαμηλά το κόστος όπως και η παλιάς τεχνολογίας οθόνη αφής. Η αίσθηση του τιμονιού και η κλίση που εμφανίζει αν πιεστεί στις στροφές είναι τα μόνα αρνητικά που μπορείς να του προσάψεις όσον αφορά τη συμπεριφορά του στο δρόμο.

Εξοπλισμό-Τιμή

H τιμή της βασικής έκδοσης βενζίνης (1.6 λτ, 115 ίππους) του Duster ξεκινάει από τα 13.980 ευρώ ενώ για το πετρέλαιο (1.5 DCI, 115 ίππους) από τα 17.280 ευρώ.

Η έκδοση της δοκιμής μας, ήταν η 4×2 Prestige και φορούσε τον 1.3 λίτρων TCe κινητήρα των 150 ίππων που συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. H τιμή της είναι στα 17.280 ευρώ και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό όπως, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 7 ιντσών, τέσσερις κάμερες, χειριστήρια στο τιμόνι, δερμάτινο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και πολλά άλλα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 1.333 cc
Ισχύς: 150 ps στις 5.250 rpm
Ροπή: 250 Nm στις 1.700 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: – δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση: 6.1 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 140 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.341x 1.804 x 1.693 mm
Χώρος αποσκευών: 445/1.478 lt
Βάρος: 1.234 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Facebook Comments