Menu

Το νέο Toyota Yaris

Δοκιμή: Audi A1 Sportback 30 TFSI

Μία πλήρως ανακατασκευασμένη “τουριστική” Mercedes 190E

Τα διαμάντια της Prodrive

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Η νέα λειτουργία ημι-αυτόνομης οδήγησης της Tesla

18 Οκτ 2015

Η νέα λειτουργία ημι-αυτόνομης οδήγησης της Tesla

Διαθέσιμη στο Model S μέσω αναβάθμισης στη νέα έκδοση λογισμικού v7.0

H Tesla ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα την online αναβάθμιση του λογισμικού των Model S στην έκδοση V7.0 που προσφέρει τη νέα λειτουργία ημι-αυτόνομης οδήγησης “Autopilot”.

tesla-model-s-autopilot-software-70

Η διεπαφή στον ψηφιακό πίνακα οργάνων αποκτά νέα εμφάνιση και γίνεται πιο εύχρηστη με τη νέα έκδοση λογισμικού.

Ο αυτόματος πιλότος της Tesla επιτρέπει στον οδηγό να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι και τα πόδια του από τα πεντάλ κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες στον αυτοκινητόδρομο. Με την ενεργοποίηση του συστήματος, το Model S προσαρμόζει την ταχύτητά του ανάλογα με τα προπορευόμενα οχήματα και στρίβει αυτόματα όταν αυτό χρειαστεί. Όταν ο οδηγός επιθυμεί να αλλάξει λωρίδα, αρκεί να πιέσει το διακόπτη του φλας και το όχημα θα κάνει τις απαραίτητες κινήσεις ελέγχοντας το τιμόνι, το γκάζι και τα φρένα, αφού πρώτα φυσικά ελέγξει τον περιβάλλοντα χώρο με τη βοήθεια των αισθητήρων. Όταν το σύστημα εντοπίσει κάποιο πρόβλημα όπως έργα στο δρόμο, έλλειψη ξεκάθαρης διαγράμμισης ή άσχημες καιρικές συνθήκες, ειδοποιεί τον οδηγό μέσω της κεντρικής οθόνης αλλά και ηχητικά, ώστε να ξαναπάρει τον έλεγχο του οχήματος. Αν αυτός δεν υπακούσει στις παροτρύνσεις τότε το όχημα σταματά με ασφάλεια.

Χάρη στην αναβάθμιση, το όχημα μπορεί επίσης να σκανάρει το χώρο και να ενημερώσει το χρήστη σε περίπτωση που υπάρχει κάποιο parking, με τη δυνατότητα αυτόματου παράλληλου παρκαρίσματος. Ο Elon Musk, CEO της Tesla, ανακοίνωσε επίσης ότι στην επόμενη αναβάθμιση V7.1, τα μοντέλα θα αποκτήσουν την επιπλέον λειτουργία του “Autopilot Parking” δηλαδή θα παρκάρουν τελείως αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται μέσα στο όχημα!

2015-tesla-model-s-p85d-interior-view

Ο οδηγός χειρίζεται τα πάντα μέσω της μεγάλης οθόνης αφής των 17 ινστών στο εσωτερικό του Model S.

Το κόστος για την αναβάθμιση είναι $2.500 και απαιτεί περίπου δύο ώρες. Είναι η πρώτη φορά που η ημι-αυτόνομη οδήγηση προσφέρεται σε ταχύτητες μέχρι 110km/h και επιτρέπει στον οδηγό να μην ακουμπά το τιμόνι για αρκετή ώρα. Να θυμίσουμε ότι πριν από ένα χρόνο η Tesla εξόπλισε το Model S με σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, εμπρόσθιο ραντάρ, μια επιπλέον κάμερα και 12 αισθητήρες με υπέρυθρες ακτίνες που σκανάρουν σε μια ακτίνα περίπου 5 μέτρων γύρω από το όχημα. Ο αυτόματος πιλότος χρησιμοποιεί όλα τα δεδομένα από τα ανωτέρω συστήματα αλλά και από το GPS, ενημερώνοντας συνεχώς μια κεντρική βάση δεδομένων με στόχο τη συνεχή βελτίωση της συμπεριφοράς όλου του στόλου των Tesla.

Η εταιρεία συμβουλεύει τους χρήστες να είναι προσεκτικοί με τη χρήση του “Αυτόματου Πιλότου” αφού βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο και όπως φαίνεται δε θέλει να αναλάβει την ευθύνη για πιθανά ατυχήματα που μπορεί να συμβούν λόγω κακής χρήσης, καιρικών συνθηκών ή προβληματικής διαγράμμισης των δρόμων. Παρόλα αυτά, οι μέχρι στιγμής δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες από δημοσιογράφους, δείχνουν ότι το σύστημα δουλεύει σωστά και ομαλά, ενώ μετά από κάποια λεπτά όλοι τους άρχισαν να το εμπιστεύονται πλήρως, ξεπερνώντας την αρχική αμηχανία και το δικαιολογημένο άγχος.



Facebook Comments