Menu

H εντυπωσιακή McLaren Elva με 815 PS

8 υπέροχα αυτοκίνητα με χειροκίνητο σασμάν!

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Αφιέρωμα: Alfa Romeo GTV 1994-2004

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Ανακλήσεις και ελαττωματικοί αερόσακοι της Takata

15 Ιούν 2015

Ανακλήσεις και ελαττωματικοί αερόσακοι της Takata

Το ιστορικό της πολύκροτης υπόθεσης.

Η μεγαλύτερη παγκόσμια ανάκληση αυτοκινήτων στην ιστορία, λαμβάνει χώρα από το 2008 έως σήμερα και αφορά περισσότερα από 31 εκατομμύρια οχήματα, 10 κατασκευαστών. Η ανάκληση ωφείλεται στους δυνητικά ελαττωματικούς αερόσακους της εταιρείας Takata Corp η οποία προμηθεύει τις περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων.

Car Wreck

Το ιστορικό της υπόθεσης ξεκινά το 2008 με τη Honda να ανακαλεί 4000 μοντέλα του 2001 λόγω υψηλής πίεσης που δημιουργείται στου αερόσακους. Στη συνέχεια, δύο θάνατοι ενός εφήβου και μιας κοπέλας (και οι δύο με Honda Accord του 2001) μέσα στο 2009 αναγκάζουν την Honda και την Takata να προβούν σε αποζημιώσεις και να επεκτείνουν τις ανακλήσεις τους το 2010. Ο αριθμός των ανακληθέντων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται το 2011 με 896.000 επιπλέον Honda και Acura.

To 2013, η Toyota, Nissan, Mazda, BMW και Honda ανακαλούν 3.400.000 οχήματα παγκοσμίως και πάλι λόγω των ελαττωματικών αερόσακων της Takata, η οποία δαπανά πάνω από 300 εκατομμύρια δολλάρια εκείνο το έτος και καταγράφει ετήσια καθαρή ζημιά 212 εκ. δολλαρίων. Ένας ακόμη θάνατος μιας γυναίκας σε Acura TL του 2002 σε ένα πάρκινγκ ολοκληρώνει το σκηνικό της χρονιάς.

Το 2014 η Toyota ανακαλεί επιπλέον 2.270.000 οχήματα ενώ η Honda, η Nissan και η Mazda 2.950.000 οχήματα με την BMW να προσθέτει ακόμη 1.600.000. Ο διευθύνων σύμβουλος της Takata αναγκάζεται σεαπολογία μπροστά στους μετόχους της εταιρείας. Ακόμη μια γυναίκα χάνει τη ζωή της στην Αμερική, οδηγώντας ένα Accord του 2001. Οι μετοχές της Takata σε ελεύθερη πτώση 23% στο χρηματιστήριο του Τόκιο και λίγο αργότερα επιπλέον 17%, μετά από δημοσιεύματα της New York Times ότι οι τεχνικοί γνώριζαν για το πρόβλημα από πολύ νωρίτερα. Ο πρώτος θάνατος εκτός Η.Π.Α. λαμβάνει χώρα στη Μαλαισία αφού μια γυναίκα χάνει τη ζωή της σε ένα Honda, με την εταιρεία να διευρύνει τις ανακλήσεις φτάνοντας συνολικά τα 10 εκατομμύρια οχήματα. Η εταιρεία δηλώνει πως δεν μπορεί ακόμα να βρει τα αίτια της ρήξης των αερόσακων με την Honda και τη Nissan να συνεχίζουν τις ανακλήσεις στην Ιαπωνία και στην Κίνα.

Μέσα στο 2015 είχαμε ακόμα ένα θάνατο στο Χιούστον σε ένα Honda Accord του 2002. Οι ρυθμιστικές αρχές των Η.Π.Α. επιβάλλουν πρόστιμο 14.000 δολλαρίων την ημέρα στην εταιρεία Takata η οποία ανακοίνωσε ότι αναμένει επιστροφή στην κερδοφορία το 2016. Η Toyota ανακαλεί 5 εκ. αυτοκίνητα σε παγκόσμιο επίπεδο, μοντέλα 2003-2007 και η Nissan ακόμη 1,5 εκ. Η εταιρεία Takata αναγνωρίζει ότι σχεδόν 34 εκατομμύρια οχήματα έχουν πληγεί από την υπόθεση και το σίριαλ συνεχίζεται…

TAKATA_AIRBAGS_1



Facebook Comments