Τα αυτοκίνητα που έσωσαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες (Μέρος Πρώτο)
Τα αυτοκίνητα που έσωσαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες (Μέρος Πρώτο)
Τα 11 πρώτα της λίστας
Στην ιστορία της αυτοκίνησης υπήρξαν πολλές ανακατατάξεις δυνάμεων και πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαφανίστηκαν από το χάρτη γιατί δεν άντεξαν τον ανταγωνισμό και δεν προσαρμόστηκαν στις εξελίξεις.
Λίγο πολύ όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες πέρασαν δύσκολες στιγμές σε κάποια περίοδο της ιστορίας όμως σώθηκαν χάρη σε ένα ή και περισσότερα μοντέλα. Κάποια άλλα αυτοκίνητα μπορεί να μην τις έσωσαν βοήθησαν όμως ιδιαίτερα στην οικονομική ανάταση αυτών.
Μαζέψαμε τα σημαντικότερα από αυτά και σας παρουσιάζουμε τα πρώτα (καθώς είναι αρκετά) στο παρακάτω πρώτο μέρος της λίστας.
Volkswagen Beetle (1948)
Στο Beetle, ένα από τα πιο εικονικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ, οφείλεται αυτό που είναι σήμερα η VW. Μετά τον πόλεμο, η απήχηση στο αγοραστικό κοινό του σκαραβαίου έσωσε την εταιρεία με έδρα το Wolfsburg φέρνοντας της χρήματα για να ορθοποδήσει.
21.529.464 αντίτυπα του “κλασικού” Beetle πουλήθηκαν μέχρι το 2003 όταν και σταμάτησε η παραγωγή του που είχε μεταφερθεί στο Μεξικό.
1949 Ford (1948)
Ο πόλεμος είχε δημιουργήσει προβλήματα και στη Ford που έπρεπε να επιστρέψει στην αγορά με ένα σύγχρονο για την εποχή αυτοκίνητο. Το Ford 1949 εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών και με το καλημέρα δέχτηκε 100.000 παραγγελίες.
Μέχρι το τέλος της παραγωγής του βγήκαν από το εργοστάσιο πάνω από 1,1 εκατομμύρια αντίτυπα βάζοντας πάρα πολλά χρήματα στα ταμεία της εταιρείας.
Mercedes 300 SL 1954
Μετά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο η Mercedes έψαχνε λύσεις για να βγει από το οικονομικό αδιέξοδο.
Η 300 SL έδωσε φτερά στη γερμανική εταιρεία καθώς οι gullwing πόρτες και ο εξακύλινδρος σε σειρά fuel injected κινητήρας έκαναν τη διαφορά. 3.258 αντίτυπα του μοντέλου πουλήθηκαν δίνοντας οικονομική ανάταση στη Mercedes.
Fiat 500 (1957)
Με τη Fiat να αφουγκράζεται άψογα τις απαιτήσεις της μεταπολεμικής Ευρώπης για φτηνή μετακίνηση, το 500 πούλησε 3,5 εκατομμύρια αντίτυπα σε 18 χρόνια.
Πρακτικό, οικονομικό και φθηνό στη συντήρηση το μικρό ιταλικό αυτοκίνητο έφερε αρκετά χρήματα στην ιταλική φίρμα για να συνεχίσει.
BMW 700 (1959)
Σε μία περίοδο που η BMW ήταν κοντά στη χρεοκοπία το μικρό 700 με τον κινητήρα στο πίσω μέρος πούλησε 188.000 αντίτυπα μέχρι το τέλος της παραγωγής του το 1965.
Έτσι, ήρθαν λεφτά στα ταμεία της Βαυαρικής φίρμας για να μπορέσει να εξελίξει την σειρά των ακριβότερων μοντέλων Neue Classe (1500) συνεχίζοντας την καλή εμπορική πορεία και ανεβάζοντας το στάτους της εταιρείας.
Alfa Romeo Alfasud (1972)
Η Alfasud ήταν η πρώτη προσθιοκίνητη Alfa Romeo και κατασκευαζόταν στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας στη Νάπολη.
Hatchback αμάξωμα, Boxer τετρακύλινδρος κινητήρας και σπορ οδική συμπεριφορά ήταν ικανά για να τη κάνουν ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της εταιρείας πουλώντας 893.719 αντίτυπα.
Volkswagen Golf (1974)
H Volkswagen έψαχνε ένα όχημα για να πάρει επάνω του το βάρος των πωλήσεων του γερασμένου πλέον Beetle και το βρήκε στο Golf.
To γερμανικό hatch στην πρώτη κιόλας γενιά πούλησε σχεδόν 7 εκατομμύρια αντίτυπα και έγινε το best seller αυτοκίνητο της VW τις επόμενες δεκαετίες.
Volvo 700 Series (1982)
H σειρά 700 της Volvo αποτελούνταν από τα 740, 760 και 780 και μέσα σε ένα χρόνο πούλησαν 1.430.000 μονάδες.
Ποιότητα και χώροι σε συνδυασμό με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις (χάρη στους τούρμπο κινητήρες) ήταν η ανάταση που χρειαζόταν η σουηδική φίρμα καθώς εκτός από το χρήμα ανέβηκε και το στάτους της.
Porsche 944 (1982)
H Porsche σε μία δύσκολη περίοδο, παρουσίασε την 944 το 1982 και την κράτησε στην παραγωγή 9 χρόνια.
Κινητήρας εμπρός, κίνηση πίσω σε κουπέ ή κάμπριο αμαξώματα, η 944 ήταν το πιο εμπορικό αυτοκίνητο στην ιστορία της Porsche μέχρι τότε καθώς πούλησε 163.000 μονάδες.
Peugeot 205 (1983)
Το μικρό γαλλικό αυτοκίνητο έκανε το μπαμ στις πωλήσεις που χρειαζόταν η Peugeot και μέχρι το 1998 βγήκαν από το εργοστάσιο περίπου 5,3 εκατομμύρια αντίτυπα.
Το 205 GTi και η παρουσία της εταιρείας στο Group B των αγώνων rally ενίσχυσαν την εικόνα του γαλλικού αυτοκινήτου.
Land Rover Discovery (1989)
To Discovery παρουσιάστηκε το 1989 και αμέσως το αγκάλιασε το αγοραστικό κοινό που ήθελε ένα πολυτελές όχημα που να μπορεί να πάει παντού σε λογική τιμή.
Ο μικρός δίλιτρος τετρακύλινδρος turbo diesel κινητήρας του ήταν ο πιο εμπορικός αυξάνοντας στο κατακόρυφο τα νούμερα πωλήσεων της βρετανικής εταιρείας.
Δείτε επίσης: Αυτοκίνητα που έσωσαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες (Μέρος Δεύτερο)