Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Τα 5 Εντυπωσιακότερα Αυτοκίνητα στην Ιστορία του Dakar!

10 Ιαν 2019

Τα 5 Εντυπωσιακότερα Αυτοκίνητα στην Ιστορία του Dakar!

Γράφειο ο Γιώργος Ζιώγας

Ο θρυλικός αγώνας rally raid Παρίσι – Ντακάρ ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1970 μετά από την έμπνευση που είχε ο ιδρυτής του Thierry Sabine και από τότε αποτελεί μια πρόκληση για τους περισσότερους οδηγούς αγώνων, επαγγελματίες ή μη. Μπορεί να μην είναι τόσο δημοφιλής όσο η Formula 1 ή τόσο ενδιαφέρον όπως το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι αλλά σίγουρα όποτε διεξάγεται κάθε Γενάρη τραβάει όλα τα βλέμματα. Άλλωστε είναι και μια όαση δροσιάς μέσα στην αγωνιστική ξηρασία του χειμώνα. Η προβολή που απολαμβάνει κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο είναι τεράστια και αυτό το λόγο σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει μέρος στον αγώνα, άλλες φορές με επιτυχία και ενίοτε με παταγώδεις αποτυχίες. Εμείς συγκεντρώσαμε τα 5 αυτοκίνητα που θεωρούμε ότι ξεχώρισαν στην 41χρόνη πορεία του Dakar.

1. Peugeot 205 T16 (1987)

Όταν ακούς για Peugeot 205 η σκέψη απευθείας πηγαίνει στο θηριώδες Τ16 που κυριάρχησε στο ΠΠΡ στα μέσα του ’80 αποτελώντας τον βασιλιά του περιβόητου Group B.

Μετά την απαγόρευση του όμως με το θάνατο του Toivonen το 1986 το 205 βρήκε το δρόμο του στο Παρίσι – Ντακάρ του 1987, με οδηγό – ποιον άλλο- τον σπουδαίο Ari Vatanen. Φυσικά το Peugeot κατέκτησε τη νίκη εκείνη τη χρονιά αλλά και την αμέσως επόμενη το 1988, ανοίγοντας το δρόμο για τη εμφάνιση του ασυγκράτητου 405 Τ16 και την κυριαρχία των Γάλλων γενικότερα με τη Citroen ZX Rallye Raid τα επόμενα χρόνια.

2. Mitsubishi Pajero Evolution (2004)

Pajero και off-road καταστάσεις είναι έννοιες ταυτόσημες και το Ντακάρ δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Με διάφορες εκδόσεις το Pajero έλαβε μέρος στον αγώνα για πάρα πολλά χρόνια κατακτώντας τη νίκη συνολικά 11 φορές κερδίζοντας δίκαια τον τίτλο του βασιλιά.

Χαρακτηριστικότερη ίσως ήταν η έκδοση Evolution του 2004 με την οποία κέρδισε τον αγώνα ο «πολύς» Stephane Peterhansel βάζοντας ένα ακόμη λιθαράκι στην δικιά του αυτοκρατορία.

3. Mercedes Benz 280 GE (1983)

Η γερμανική εταιρία έχει παράδοση δεκαετιών στα motorsports και έτσι δεν θα μπορούσε να λείπει από το Ντακάρ.

Με την ευκαιρία παρουσίασης της 1ης γενιάς του G-Wagen συμμετείχε στον αγώνα το 1983 με οδηγό τον σπουδαίο Jacky Ickx φυσικά κερδίζοντας τον. Εντύπωση μας προκαλεί ότι η Mercedes είναι μόλις η 2η γερμανική εταιρία που κατάφερε να κερδίσει Ντακάρ μετά την Volkswagen μέχρι τότε.

4. Porsche 935 (1984)

Ο δαιμόνιος βέλγος οδηγός δεν σταμάτησε στην νίκη με τη Mercedes 280 GE αλλά το 1984 μεταπήδησε στην Porsche και μάλιστα την έπεισε να συμμετάσχει στον αγώνα με την 935.

Εκείνη την περίοδο η εταιρία από το Τσουφενχάουζεν έκανε την προετοιμασία της για την εμφάνιση της θρυλικής 959 στα ράλι την επόμενη χρονιά και δεν ήταν ιδιαίτερα θετική στο να συμμετάσχει σε έναν άγνωστο για εκείνη αγώνα με αβέβαια αποτελέσματα. Ο Ickx όμως κατέφερε να πείσει τους γερμανούς και να φέρει την τετρακίνητη 935 στο πρώτο σκαλί της ράμπας στον τερματισμό ανοίγοντας το δρόμο για την 959.

5. Porsche 959 (1986)

Την ιστορία της 959 στους αγώνες ράλι την γνωρίζουμε όλοι και την θαυμάζουμε για τις νίκες που έφερε στην Porsche.

Αυτό που ίσως δεν ξέρουμε είναι το 1985 η εταιρία συμμετείχε με 3 αυτοκίνητα στο Ντακάρ σημειώνοντας οικτρή αποτυχία καθώς και τα 3 εγκατέλειψαν από μηχανικές βλάβες ντροπιάζοντας την Porsche. Την επόμενη χρονιά όμως η γερμανική εταιρία έχοντας πάρει το μάθημα της, εξέλιξε ακόμη περισσότερο τον κινητήρα του αυτοκινήτου βελτιώνοντας την αξιοπιστία του και κατάφερε να πάρει τη νίκη ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την εικόνα της petrolhead 959 που έχουμε ακόμη και τώρα στο μυαλό μας.



Facebook Comments