Menu

Alfa Romeo Stelvio (Βρε Πως Ψήλωσε η Giulia!) +vid

Έρχονται Kανόνες και Πρόστιμα για τα Ηλεκτρικά Πατίνια

Η Ιστορία του Camel Trophy

Οι Γυναίκες Αγαπούν το Επί Τροχών (Video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Τα 10 Καλύτερα Αγωνιστικά Πίστας!

28 Μαρ 2019

Τα 10 Καλύτερα Αγωνιστικά Πίστας!

Μιλάμε για θρυλικά οχήματα…

 

Τα 10 καλύτερα αγωνιστικά αυτοκίνητα… όλα είναι σχετικά αφού υπάρχουν πάρα πολλά αγωνιστικά που ξεχώρισαν και έμειναν στην ιστορία των motorsports γενικά. Άλλα τα θυμάμαι για τις επιδόσεις τους, άλλα για την εξωπραγματική τεχνολογία και τις καινοτομίες που έφεραν, άλλα για το όμορφο design και άλλα για τη χαρακτηριστική τους αποτυχία. Οι πιο πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που σέβονται τη ιστορία και τους πελάτες τους πάντα συμμετείχαν σε κάποιας μορφής αγώνων, μέχρι και η μαλωμένη με τις πίστες Lamborghini πρόσφατα μπήκε με τη Huracan στο Blancpain GT!

Τα 10 αγωνιστικά πίστας που συγκέντρωσα είναι μόνο κάποια από αυτά που θεωρώ καλύτερα καθώς σίγουρα υπάρχουν ακόμη πάρα πολλά που δεν χωράνε στη λίστα. Συμπληρώστε ελεύθερα αυτό που σας αρέσει.

 

1. McLaren F1 GTR

Η F1 GTR παρουσιάστηκε στο Woking το 1994 και εξαρχής ήταν ότι καλύτερο κινούνταν σε 4 τροχούς. Εννοείται πως κατείχε το ρεκόρ γρηγορότερου αυτοκινήτου παραγωγής. Αμέσως μπήκε στις πίστες του WEC σε συνεργασία με τη BMW όπου και σάρωσε στο LeMans του 1995 κερδίζοντας τις 5 πρώτες θέσεις της κατηγορίας του.

2. McLaren MP4/4

Τι να πρωτοπείς για την MP4/4 και για το ζευγάρι των οδηγών της; Senna και Prost οδήγησαν το 1988 τη McLaren σε μία ανεπανάληπτη μέχρι τότε επιτυχία. Κέρδισαν όλους τους αγώνες στην F1 εκείνη τη χρονιά εκτός από έναν! Εννοείται πως το πρωτάθλημα κατασκευαστών πήγε πάλι στο Woking αλλά στο τέλος ο αείμνηστος Senna πανηγύρισε και τον τίτλο στους οδηγούς.

3. Ferrari F2004

Μιας που είμαστε στην αγαπημένη πολλών Formula 1 δεν μπορώ να μην αναφέρω και την απίθανη Ferrari F2004 του Michael Schumacher. Ήταν ένα μοναδικό αγωνιστικό σχεδιασμένο από τον μετρ του είδους Rory Byrne και με την καθοδήγηση του Jean Todt ο Γερμανός πρωταθλητής τα σάρωσε όλα στο πέρασμα του. Η Ferrari πήρε 15 νίκες από τους 18 αγώνες τη σαιζόν του 2004 και ο Schumacher τον τίτλο οδηγών με 13 νίκες.

4. Porsche 956

Το 1982 ήταν μια σημαδιακή χρονιά για τα μηχανοκίνητα. Ήταν η χρονιά που η Porsche παρουσίασε την απίστευτη 956! Ένα μοναδικό και πρωτοποριακό αγωνιστικό που φυσικά διέλυσε τα πάντα στο πρωτάθλημα Αντοχής. Με τον καινοτόμο αεροδυναμικό σχεδιασμό που παρέπεμπε σε φτερούγα αεροπλάνου η 956 έδινε απαράμιλλο κράτημα στην πίστα και απίστευτη τελική ταχύτητα. Ένα από τα σημαντικότερα αγωνιστικά πίστας που επηρέασαν όσο κανένα άλλο τη μορφή των motorsports γενικότερα!

5. Alfa Romeo 155 V6 DTM

Δεν γίνεται να λείπει η μεγαλύτερη ιταλική φίρμα από τη λίστα μου. Το 1993 η Alfa Romeo έριξε στην αρένα του DTM, που εκείνη την περίοδο ήταν ίσως το πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα πίστας, την σουπερ ντούπερ 155 V6 DTM. Το μοναδικό αυτό αγωνιστικό ήταν εφοδιασμένο με ένα απίστευτο μοτέρ 2.5 λίτρων απόδοσης 450 ίππων κατακτώντας το πρωτάθλημα εκείνη τη χρονιά. Οι επικές μάχες της με τη Mercedes C-Class είναι αξέχαστες όπως και ο ήχος-μελωδία που βγαίνει από τις εξατμίσεις της.

6. Toyota Supra Α80

Στις αρχές των ‘90s η Toyota κυκλοφόρησε την τέταρτη γενιά της Supra. Σαν πιστή φίλη των motorsports μπήκε αμέσως στις πίστες. Διέπρεψε κυρίως σε αγώνες GT της Ιαπωνίας και της Αμερικής αλλά οι πιο πολλοί τη θυμόμαστε με νοσταλγία κυρίως για τις ατελείωτες πλαγιολίσθησεις που μας πρόσφερε σε κάθε αγώνα.

7. Mercedes E190 EVO

Ο κυριότερος αντίπαλος της Alfa 155 DTM ήταν η φοβερή και τρομερή Mercedes E190 EVO. Παρουσιάστηκε στις γερμανικές πίστες στα τέλη του ’80 αλλά ήταν το 1990 και μετά που εξελίχθηκε σε τυφώνα με τις επιδόσεις της. Οι εκδόσεις EVO ηττήθηκαν μόνο από την Alfa αλλά μετά το 1991 μονοπώλησαν τις νίκες και τα πρωταθλήματα στον πιο θεαματικό θεσμό της εποχής. Άφησε εποχή τόσο με τις επιδόσεις της όσο και με το εντυπωσιακό design.

8. Porsche 911 RSR

Το πιο πρόσφατο αγωνιστικό της γερμανικής εταιρίας η 911 RSR είναι ουσιαστικά ο μόνιμος νικητής στην GTE Pro του WEC τα τελευταία χρόνια. Ο κινητήρας της αποδίδει 510 ίππους εκτοπίζοντας Ferrari, Aston Martin, Ford και την υπόλοιπη «παλιοπαρέα».

9. Mazda 787B

Το μοναδικό αγωνιστικό που κέρδισε το φημισμένο 24ώρο LeMans το 1991 με κινητήρα Wankel! Και μάλιστα το R26B μοτέρ της 787Β ήταν εφοδιασμένο με 4 ρότορες κάνοντας τους περισσότερους petrolheads να το θεωρούν το καλύτερο που κατασκευάστηκε ποτέ! Οι επιδόσεις της ήταν καταιγιστικές διαλύοντας κάθε έννοια ανταγωνισμού. Εξάλλου, μέχρι το 2018 και τη νίκη της Toyota στο LeMans, η Mazda ήταν η μοναδική γιαπωνέζικη εταιρία που να έχει κερδίσει στην πίστα του La Sarthe!

10. Jaguar XJR9

Η βρετανική εταιρία κατέβασε στο LeMans του 1988 την υπέροχη XJR9. Η νίκη ήρθε φυσιολογικά καθώς η υπεροχή της δεν άφησε κανένα περιθώριο στην μέχρι τότε κυρίαρχη Porsche. Η XJR9 ξεχώριζε και από το livery της βαμμένη στα μωβ χρώματα της Silk Cut.

 

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Facebook Comments