Menu

Alfa Romeo 8C: ένα μοναδικά υπέροχο αυτοκίνητο

Η Huyndai σκέφτεται να βγάλει roadster μοντέλο

BMW M340i vs Audi S4 vs AMG E53 vs Volvo S60 Polestar (video)

Ferrari 488 Pista vs McLaren 600LT vs Alfa Romeo 4C (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider
Gordon Murray T.50

Το hypercar T.50 του Gordon Murray είναι από άλλο πλανήτη

11 Δεκ 2019

Το hypercar T.50 του Gordon Murray είναι από άλλο πλανήτη

ένα μοναδικό επίτευγμα αεροδυναμικής

Για τον Gordon Murray δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Κορυφαίος μηχανικός και ειδικός στη σχεδίαση και μελέτη της αεροδυναμικής των αυτοκινήτων. Το μεγαλύτερο επίτευγμα του είναι η McLaren F1 που ακόμη και τώρα είναι στη λίστα των απόλυτων hypecars.

Πλέον ο Murray έχει ιδρύσει τη δική του αυτοκινητοβιομηχανία και μάλιστα τον ερχόμενο Μάιο θα παρουσιάσει τη νέα του δημιουργία που ακούει στο όνομα Τ.50. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει δεν είναι μόνο οι εξωπραγματικές επιδόσεις του V12 μοτέρ της Cosworth απόδοσης 670 ίππων στις 12.000 στροφές(!), αλλά η απίστευτη αεροδυναμική του σχεδίαση.

Το Τ.50 λοιπόν έχει άμεσες επιρροές από την παλιά F1 αφού υιοθετεί 3θέσιο σαλόνι στο εσωτερικό με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο αλλά φυσικά η καινοτομία βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, εκεί όπου δεσπόζει ένας ανεμιστήρας διαμέτρου 15 ιντσών. Θα αναρωτηθεί κάποιος, τι δουλειά έχει ένας ανεμιστήρας στην αεροτομή ενός αυτοκινήτου:

Μα φυσικά στην καλύτερη απαγωγή του αέρα που κυκλοφορεί στο πίσω μέρος του Τ.50. Σύμφωνα με τον Murray, ο ανεμιστήρας επιταχύνει τη ροή του αέρα στο πάτωμα του αυτοκινήτου οπότε και δεν χρειάζεται ποδιά όπως αυτή της Brabham BT46B που σχεδίασε ο Βρετανός. Η κάθετη τοποθέτηση εξασφαλίζει οτι δεν θα μπαίνουν σκουπίδια στον ανεμιστήρα ενώ βοηθάει στην καλύτερη ψύξη του μοτέρ της Cosworth. Εννοείται με την τεράστια κάθετα παραγόμενη δύναμη το Τ.50, σύμφωνα με τον Murray, θα είναι ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα του κόσμου. Εμείς δεν έχουμε λόγο να τον αμφισβητήσουμε!

Η καινοτομία του Τ.50 δεν σταματά εδώ. Ενώ τα περισσότερα hypercars έχουν προγράμματα οδήγησης που επεμβαίνουν στον κινητήρα, η δημιουργία του Murray έχει drives modes που αλλάζουν τα αεροδυναμικά βοηθήματα. Στα 2 πρώτα, που είναι αυτόματα, ο ανεμιστήρας και οι υπόλοιπες πτέρυγες δουλεύουν στο… ρελαντί. Ειδικά όμως στο 2ο που ονομάζεται “Braking Mode”, όλα τα συστήματα λειτουργούν ταυτόχρονα σε μεγάλη ταχύτητα προσφέροντας απίστευτο κράτημα και ευστάθεια αλλά και δυνατό φρενάρισμα στο δρόμο.

Τα υπόλοιπα προγράμματα επιλέγονται από τον οδηγό. Στο “high downforce mode” η κάθετη δύναμη αυξάνεται κατά 30% ενώ στο “Streamline mode” το αυτοκίνητο μειώνει την αντίσταση του στον αέρα κατά 10% ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη ταχύτητα στις ευθείες και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Σε αυτό το drive mode το Τ.50 κλείνει όλα τα αεροδυναμικά ανοίγματα κάτω από το πάτωμα ενώ και ο ανεμιστήρας δουλεύει σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Στην ουσία έτσι σχηματίζεται μια εικονική “ουρά” του αυτοκινήτου χαρίζοντας του απίστευτες επιδόσεις.

Εκεί που το Τ.50 δίνει ρέστα είναι στο “Vmax mode”. Μέσω της μικρής 48βόλτης ηλεκτρικής γεννήτριας του V12 μοτέρ παράγονται επιπλέον 30 ίπποι στον στρόφαλο για διάρκεια 3 λεπτών, ανεβάζοντας τη συνολική ιπποδύναμη στα 700 άλογα!

Το Τ.50 του Murray θα κατασκευαστεί σε μόλις 100 αντίτυπα με τιμή πώλησης τα 2.3 εκατομμύρια ευρώ έκαστο. Οι φήμες λένε οτι σχεδόν όλα τα μοντέλα έχουν ήδη πωληθεί με τους πρώτους κατόχους να παραλαμβάνουν το αυτοκίνητο-όνειρο στις αρχές του 2022.

O Murray με την… ερωμένη του McLaren F1

Εμείς δεν έχουμε τίποτα άλλο να κάνουμε παρά να περιμένουμε μέχρι τον Μάιο του επόμενου έτους για να διαπιστώσουμε αν ο Murray έκανε για άλλη μια φορά το θαύμα του.

Team E.T.

Facebook Comments