Menu

Τα νέα Επί Τροχάδην

Έχετε Jeep και ψάχνετε για γυναίκα;

Alfa Romeo Stelvio (Βρε Πως Ψήλωσε η Giulia!) +vid

Οι Γυναίκες Αγαπούν το Επί Τροχών (Video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Τα υπεραυτοκίνητα των ’60s

12 Ιούλ 2015

Τα υπεραυτοκίνητα της δεκαετίας του ’60

διαλέγουμε τα 10+1  αγαπημένα αυτοκίνητα επιδόσεων από τη δεκαετία των ’60s

Μπορεί ο όρος supercar να εδραιώθηκε αρκετά αργότερα, όμως τα ’60s άφησαν ως παρακαταθήκη αρκετά ονειρικά οχήματα επιδόσεων, τα οποία έμειναν ως θρύλοι στην ιστορία της αυτοκίνησης, στοιχειώνοντας τα όνειρά μας. Σας παρουσιάζουμε λοιπόν, με δέοντα σεβασμό, τα αγαπημένα μας αυτοκίνητα από τη δεκαετία των hippies, της σεξουαλικής απελευθέρωσης και φυσικά του rock ‘n roll.

1. Lamborghini Miura (1966)

1 - Lamborghini Miura (1)

Πρώτη στη λίστα μας είναι η Lamborghini Miura, ένα αυτοκίνητο χάρις το οποίο εδραιώθηκε ο όρος “supercar”. Σχεδιασμένη από τον Marcello Gandini (μετέπειτα σχεδίασε και την Countach) υπό τη σκέπη του οίκου Bertone, ήταν αυστηρά διθέσια με επαναστατικές για την εποχή αναλογίες, κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και τελική ταχύτητα 273km/h, κάτι που την έκανε το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στην έκθεση του Τορίνο το 1965. Ο κινητήρας της ήταν ένας V12 3,929 κ.ε. με τα πρώτα μοντέλα να αποδίδουν 345hp ενώ τα τελευταία 370hp. Η Miura έμεινε στην παραγωγή από το 1966 μέχρι το 1973, αριθμώντας συνολικά 764 αντίτυπα.

 

2. Ferrari 250 GTO (1963)
ferrari_250_gto_red_car_classic_best

Συνεχίζουμε με τη θρυλική Ferrari 250 GTO, ένα από τα πιο συλλεκτικά και ποθητά οχήματα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Παρουσιάστηκε το 1962 και μέχρι το 1964 όπου σταμάτησε η παραγωγή της, κατασκευάστηκαν μόλις 39 αντίτυπα. Το μοντέλο ήταν στην ουσία η έκδοση δρόμου του αγωνιστικού της Ferrari για την κατηγορία Group 3 Grand Touring Car της FIA όπου κέρδισε το πρωτάθλημα κατασκευαστών για τρία συνεχόμενα έτη. Ο V12 κινητήρας των 3,0 λίτρων ήταν τοποθετημένος εμπρός και απέδιδε 300hp. Για να γίνει κάποιος κάτοχος μιας 250 GTO, θα έπρεπε να τον εγκρίνει προσωπικά ο ίδιος ο Enzo Ferrari. Σήμερα η αξία της είναι ανεκτίμητη – ενδεικτικά θα αναφέρουμε ότι το 2013 μια 250 GTO πουλήθηκε έναντι $52 εκατομμυρίων δολαρίων σε ανώνυμο αγοραστή, ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ.

 

3. Jaguar E-Type Low Drag GT (1963)

3 - Jaguar E-type Low Drag GT (2)

Ο ίδιος ο Enzo Ferrari είχε χαρακτηρίσει την E-type ως το ομορφότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών και σίγουρα δεν είχε άδικο. Το μακρύ ρύγχος, η μικρή μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα, τα φουσκωμένα φτερά και οι δραματικές της καμπύλες, είναι ένα θέαμα που διαχρονικά κλέβει καρδιές και δύσκολα θα ξεπεραστεί σε ομορφιά. Η πιο γρήγορη έκδοση του ονειρικού αυτοκινήτου, εν ονόματι Low Drag GT, παρουσιάστηκε το 1963, ήταν κατασκευασμένη από αλουμίνιο, και φορούσε τον επίσης αλουμινένιο κινητήρα 3,8 λίτρων με απόδοση 300hp. Συνολικά μόνο 12 Low Drag GT έχουν κατασκευαστεί, ενώ το 2014 η Jaguar ξεκίνησε ένα ενδιαφέρον project με στόχο την παραγωγή των υπολειπόμενων 6 που είχαν μείνει στα σκαριά το 1963 ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στα 18 αντίτυπα.

 

4 – Porsche 911

4 - Porsche 911 (2)

Ένα από τα πιο διάσημα σπορ αυτοκίνητα στην ιστορία, είναι η κλασσική Porsche 911. Μέχρι και σήμερα συνεχίζεται η αέναη εξέλιξη του εικονικού της σχήματος με κοινό χαρακτηριστικό όλων των γενεών τη θέση του κινητήρα στο πίσω μέρος και την κίνηση φυσικά στους πίσω τροχούς. Η πρώτη 911 παρουσιάστηκε το 1963 και ήταν στην ουσία μια προσπάθεια της Porsche να αντικαταστήσει την 356 με ένα πιο ισχυρό, μεγάλο, άνετο και πολυτελές όχημα. Τα πρώτα μοντέλα χρησιμοποιούσαν έναν αερόψυκτο μπόξερ κινητήρα 2,0 λίτρων με απόδοση 130hp, ο οποίος αποτέλεσε τη βάση για συνεχή εξέλιξη και αύξηση της απόδοσης για τα επόμενα 25 χρόνια. Αγωνιστικά το μοντέλο είχε αναρίθμητες επιτυχίες κερδίζοντας τις 24 ώρες του Le Mans αλλά και πολλές άλλες διοργανώσεις. Σήμερα η εταιρεία Singer ανακατασκευάζει και αναβαθμίζει τις original 911 της δεκαετίας του ’60, εκσυγχρονίζοντας τις επιδόσεις τους, διατηρώντας παράλληλα τον ρετρό χαρακτήρα και δημιουργώντας ένα από τα πιο ποθητά οχήματα του σήμερα.

 

5 – Ford GT40 (1966)

frdconcepts 02detroit

Το Ford GT40 είναι ένα αυτοκίνητο που κυριαρχεί στο μυαλό όλων των petrolheads όταν μιλούν για τη δεκαετία του ’60. Το αγωνιστικό μοντέλο κατάφερε να κατατροπώσει τη Ferrari στις 24 ώρες του LeMans κερδίζοντας για τέσσερα συνεχόμενα έτη από το 1966 μέχρι το 1969. Ο αριθμός 40 στο όνομά του συμβολίζει τις 40 ίντσες του συνολικού ύψους του (μόλις 1,02 μέτρα). Ο V8 κινητήρας, αρχικά 4,7 λίτρων και μετέπειτα 7,0 λίτρων, ήταν τοποθετημένος στο κέντρο και χάριζε καταιγιστικές για την εποχή επιδόσεις με μόλις 4 δευτερόλεπτα να απαιτούνται για την επιτάχυνση 0-100km/h. Μόλις 107 αντίτυπα κατασκευάστηκαν από το 1964 μέχρι το 1969. Το 2002 η Ford παρουσίασε το GT, ένα supercar που αναβιώνει το original GT40 με ρετρό σχεδίαση, το οποίο παρήχθη από το 2004 μέχρι το 2006, ενώ το 2015 παρουσιάστηκε η δεύτερη πλήρως ανασχεδιασμένη γενιά του η οποία αναμένεται να σηματοδοτήσει την επιστροφή της Ford στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans το 2016.

 

6 – AC Cobra (1965)

6 - Shelby AC Cobra (1963)

Η AC Cobra ήταν ένα ελαφρύ σπορ αγγλικό roadster με έναν αμερικάνικο V8 κινητήρα τοποθετημένο εμπρός, το οποίο παρουσιάστηκε το 1963. Το μοντέλο εξελίχθηκε από τον γνωστό μηχανικό Caroll Shelby, αρχικά για την Ford, με στόχο τη νίκη στους αγώνες Le Mans. Διάφορες εκδόσεις της Cobra έχουν φορέσει V8 κινητήρες της Ford με χωρητικότητες από 4,3 μέχρι και 7,0 λίτρα, συμμετέχοντας σε αναρίθμητους αγώνες ταχύτητας. Ο διαχρονικός σχεδιασμός και ο ξεχωριστός χαρακτήρας της AC Cobra, την κάνουν ιδιαίτερα ποθητή μέχρι και σήμερα, με πολλές εταιρείες κατασκευάζουν αντίγραφα replicas προσπαθώντας να ικανοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών.

 

7 – Aston Martin DB5 (1963)

7 - Aston Martin DB5 (1967) (0)

Η Aston Martin DB5 είναι ίσως το πιο γνωστό όχημα στην ιστορία του κινηματογράφου, με τη συμμετοχή της στις ταινίες του James Bond ως το προσωπικό αυτοκίνητο του πράκτορα 007. Το αγγλικό πολυτελές GT με αμάξωμα κατασκευασμένο από μαγνήσιο, ήταν σχεδιασμένο από τον ιταλικό οίκο Carrozzeria Touring Superleggera. Παρουσιάστηκε το 1963 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1967. Το όνομα DB προέρχεται από τα αρχικά του Sir David Brown, υπεύθυνου της Aston Martin από το 1947 μέχρι το 1972. Το μοντέλο φορούσε ένα κινητήρα 4,0 λίτρων που απέδιδε 282hp και του χάριζε τελική ταχύτητα 233km/h.

 

8 – Toyota 2000GT (1967)

8 - Toyota 2000GT (1969)

Κι όμως ένα μοντέλο της Toyota φιγουράρει στη λίστα μας. Το 2000GT ήταν η πρώτη προσπάθεια της ιαπωνικής εταιρείας στα σπορ οχήματα περιορισμένης παραγωγής με κινητήρα 2,0 λίτρων τοποθετημένο εμπρός-κεντρικά που απέδιδε 150hp. Οι επιδόσεις δεν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακές, με 12 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100km/h και τελική ταχύτητα 217km/h. Ο αστέρας του Hollywood Sean Connery ήταν ένας εκ των κατόχων, όμως το ύψος του δεν του επέτρεπε να χωρά μέσα στο αγαπημένο του όχημα. Έτσι η Toyota έκοψε την οροφή και έφτιαξε ένα cabrio 2000GT μόνο για αυτόν.

 

9 – Ferrari 345 GTB-4 Daytona (1969)

9 - Ferrari 365 GTB-4 Daytona (1969)

H Ferrari 365 GTB/4 είναι ένα GT επιδόσεων, σχεδιασμένο από τον οίκο Pininfarina, που παρουσιάστηκε στην έκθεση του Παρισιού το 1968, μένοντας στην παραγωγή μέχρι το 1973. Το ανεπίσημο όνομα Daytona καθιερώθηκε από τον τύπο της εποχής, αναφερόμενο στη νίκη της Ferrari στον αγώνα Daytona του 1967 όπου έκανε το 1-2-3. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός στα μεταγενέστερα μοντέλα ήταν ανοιγόμενα μηχανικά έτσι ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη αεροδυναμική στις μεγάλες ταχύτητες. Η Daytona φορούσε έναν V12 κινητήρα 4,4 λίτρων που απέδιδε 350hp και τις χάριζε επιδόσεις της τάξεως των 5,5 δευτερολέπτων για τα 0-100km/h και τελική ταχύτητα 280km/h.

 

10 – Maserati Ghibli Spyder (1968)

10 - Maserati Ghibli Spyder (1970)

Η Ghibli Spyder, ένα πανέμορφο ανοικτό πολυτελές GT με την τρίαινα της Maserati να δεσπόζει στο ρύγχος. Σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro όσο δούλευε στον οίκο Ghia, παρουσιάστηκε το 1968 στην έκθεση του Τορίνο. Μόνο 128 αντίτυπα της ανοικτής έκδοσης έχουν κατασκευαστεί, ανεβάζοντας τη συλλεκτική της αξία. Φορούσε τον V8 4,7 λίτρων που απέδιδε 330hp με την τελική της ταχύτητα να φτάνει τα 247km/h.

 

Bonus – Alfa Romeo Tipo 33 Stradale (1967)

4627-alfa-romeo-33-stradale

Η Tipo 33 Stradale είναι ένα αυτοκίνητο με ονειρική όψη που εξελίχθηκε με στόχο την επιστροφή της Alfa Romeo στους αγώνες το 1967. Σχεδιαστής αυτού του έργου τέχνης ήταν ο Franco Scaglione ο οποίος είχε δουλέψει και στον οίκο του Bertone στο παρελθόν. Οι σέξι καμπύλες της, οι πόρτες με άνοιγμα πεταλούδας, τα μεγάλα οβάλ φωτιστικά σώματα και το μικρό της μέγεθος, συνδυάζονται αριστουργηματικά με τον “αλήτικο” χαρακτήρα του μοντέλου. Μόλις 18 αντίτυπα κατασκευάστηκαν από το 1967 μέχρι το 1969, με μόνο τα 13 από αυτά να καταλήγουν σε πελάτες. Ο δίλιτρος V8 κινητήρας ήταν τοποθετημένος στο κέντρο και απέδιδε 230hp, ένα νούμερο ιδιαίτερα υψηλό σχετικά με το βάρος του αυτοκινήτου που έφτανε τα 575 κιλά στην αγωνιστική έκδοση και 700 κιλά στην έκδοση δρόμου. Το σασί ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο ενώ το αμάξωμα από ενισχυμένο πλαστικό. Αγωνιστικά αμορτισέρ και αεριζόμενοι δίσκοι συμπλήρωναν τα τεχνικά χαρακτηριστικά της 33 Stradale. Η τελική ταχύτητα έφτανε τα 280km/h ενώ η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτούσε 5,5 δευτερόλεπτα. 

Facebook Comments