Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Shell Project M

22 Απρ 2016

Shell Project M

Ένα ενεργειακά αποδοτικό όχημα πόλης σε μορφή πρωτοτύπου

Η Shell παρουσίασε ένα τριθέσιο όχημα πόλης που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τον Gordon Murray και το Geo Technology, με στόχο την μείωση της σπατάλης ενέργειας κατά τη διάρκεια της παραγωγής αλλά και της χρήσης του.

Shell Concept car (5)

Για την κατασκευή του αμαξώματος χρησιμοποιήθηκαν ανακυκλώσιμα ανθρακονήματα ενώ σε σύγκριση με ένα τυπικό όχημα πόλης, θα καταναλώσει 34% λιγότερη ενέργεια σε όλο το φάσμα της ζωής του (περίπου 50% λιγότερη ενέργεια από ένα μικρό οικογενειακό και 69% λιγότερη από ένα SUV).

Στην ουσία το όχημα αποτελεί εξέλιξη του πρωτοτύπου T.25 που σχεδίασε ο Gordon Murray το 2010, και βασίζεται στην ίδια καινοτόμα πλατφόρμα iStream που προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στη γραμμή παραγωγής.

Το βάρος του Project M είναι μόλις 550 κιλά ενώ έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0.29cd. Με συμπαγείς διαστάσεις 2.500mm/1350mm/1600mm (μήκος/πλάτος/ύψος) και μικρό κύκλο στροφής 6 μέτρα, το όχημα είναι ιδανικό για κίνηση σε αστικό περιβάλλον.

Παρά τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις το πρωτότυπο μπορεί να μεταφέρει 3 επιβάτες και έχει χώρο αποσκευών 120 λίτρων (που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 720 λίτρα σύμφωνα με τον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών της εταιρείας).

Shell Concept car (1)

Αρκετά μέρη του αυτοκινήτου κατασκευάστηκαν με τη βοήθεια 3D εκτυπωτή ενώ η συναρμολόγηση του αμαξώματος που είναι φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα ανθρακονήματα απαιτεί το 1/4 του κόστους σε σύγκριση με ένα συμβατικό χαλύβδινο αμάξωμα.

Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 660cc που είναι υπεύθυνος για την κίνηση του πρωτοτύπου και βελτιστοποιήθηκε από την ομάδα του Osamu Goto (πρώην υπεύθυνος των τμημάτων R&D σε δύο ομάδες Formula 1) στο Geo Technology, για μέγιστη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση. Αποδίδει συνολικά 43hp και 64Nm ροπής, χαρίζοντας στο ελαφρύ όχημα επιτάχυνση 0-100km/h σε 15.8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 145km/h.

Ενδεικτικά, η μέση κατανάλωση των δοκιμών ήταν μόλις 2.64 λίτρα/100km πηγαίνοντας με σταθερή ταχύτητα 45km/h. Σε δοκιμές που έγιναν στο εργαστήριο, απεδείχθει ότι το Project M εκπέμπει κατά 28% λιγότερα σωμματίδια από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο πόλης και 32% σε σχέση με ένα υβριδικό. Χάρη στα εξελιγμένα λιπαντικά της Shell με τεχνολογία PurePlus που συμβάλλουν σε μειωμένες τριβές στο εσωτερικό του κινητήρα, οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατα 4.67g CO2/km και η κατανάλωση κατά 5%.

Δεν υπάρχουν σχέδια για μαζική παραγωγή του πρωτοτύπου όμως η δημιουργία του είναι μια απόδειξη ότι ένα φιλικό προς το περιβάλλον όχημα δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι ηλεκτροκίνητο. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου αν το Project M έβγαινε στην αγορά, τότε θα μπορούσε να διατεθεί σε αρκετά χαμηλές τιμές, επωφελούμενο το χαμηλό κόστος παραγωγής του βενζινοκινητήρα.

Μάθετε περισσότερα για το Project M στην επίσημη ιστοσελίδα:https://www.projectm.shell.com/Pages/Car.aspx

Shell Concept car (4)

Στο εσωτερικό υπάρχει χώρος για τρεις επιβάτες με κεντρική θέση οδήγησης (μια αγαπημένη διάταξη του Gordon Murray)

Shell Concept car (6)

Από αριστερά ο Gordon Murray (σχεδιαστής οχημάτων), στο κέντρο ο Hidehito Ikebe (υπεύθυνος μηχανικών στη Geo Technology) και δεξιά ο Bob Mainwaring (υπεύθυνος τεχνολογίας λιπαντικών και καινοτομίας στη Shell)

 

 



Facebook Comments