Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Seat Ibiza 1.0 ECO TSI 110PS

05 Νοέ 2015

Δοκιμή: Seat Ibiza 1.0 ECO TSI 110PS

Όσο μεγαλώνει … βελτιώνεται!

Σαν το παλιό καλό κρασί, θα παρομοίαζα την πρόσφατη γνωριμία που είχα με το «νέο» Seat Ibiza με τον κινητήρα του 1.0l, που είναι και η εμφανέστερη διαφορά πάνω στο αυτοκίνητο. Πριν σας αναπτύξω τις εντυπώσεις που αποκόμισα από την συνύπαρξή μου με το αυτοκίνητο θα ήθελα να σας πώς διένυσα 747 χλμ σαν οδηγός πίσω από το τιμόνι του ξοδεύοντας 50€ από την τσέπη μου οδηγώντας κάποιες φορές συνετά και κάποιες μαστιγώνοντας τα 110 άλογά του.

Seat Ibiza 2016_tzertzevelis-5789s

Σαν να μην πέρασε μια μέρα θα έλεγα από την προηγούμενη έκδοσή του Ibiza, καθώς το φωτογράφιζα διαπίστωσα τις διακριτικές αλλαγές που δέχτηκε πάνω στο αμάξωμά του που στην κυριολεξία παρασύρετε στους ρυθμούς του Leon καθώς η μάσκα και τα φώτα του παραπέμπουν σε αυτό.

Εσωτερικό

Παίρνοντας την θέση του οδηγού, έχοντας υπ όψιν μου το προηγούμενο μοντέλο, διαπίστωσα «εντός» ένα άλλο εσωτερικό που είναι ντυμένο από ένα καλαίσθητο πλαστικό φιλικό στον επιβάτη, εύκολα διακρίνεις τα όργανα πληροφορίας στο ταμπλό, που παρέμεινε το ίδιο όπως ήταν, αλλά με μια πολύ καλή και ιδιαίτερα χαμηλή θέση οδήγησης που εμπνέει τον οδηγό να πατήσει το γκάζι στο όριο απολαμβάνοντας την στήριξη των καθισμάτων του. Μια μεγάλη και έξυπνη οθόνη των 6,5 ιντσών κλέβει την παράσταση από τον οδηγό καθώς ο συνοδηγός βρίσκει την ευκαιρία να ανακαλύψει τρόπους διασκέδασης κάνοντας ένα πιο ευχάριστο ταξίδι. Γιατί? Τώρα χάρις την νέα υποστηριζόμενη εφαρμογή Seat app έχεις την δυνατότητα καταγραφής όλων των δεδομένων που επέλεξες να καταγράψεις κατά την οδήγηση, ακόμη και να ακούσεις τους φίλους σου από το facebook να σου μιλούν, χωρίς να χάνεις κάτι που απουσιάζεις από την παρέα.

Seat Ibiza 2016_tzertzevelis-5848s

Κάπου εκεί ψηλά πάνω από την παλιά Λεπτοκαρυά Πιερίας επέλεξα να πραγματοποιήσω την δοκιμή του αυτοκινήτου, σε ένα δρόμο μοναχικό, με κλίσεις, άπλετο στροφιλίκι και μια θέα που συμπληρώνει την γεύση της ξεχωριστής οδήγησης ενός νέου αυτοκινήτου.

Στο Δρόμο

Ανηφορίζοντας με το νέο «χιλιαράκι» των 110 ίππων, δεν κατάλαβα και πολύ την διαφορά από την απουσία ενός κυλίνδρου από το υπόλοιπο μηχανικό σύνολο καθώς υπάρχει μια αρμονική συνύπαρξη στις μεσαίες ενδείξεις του στροφόμετρου γιατί στα ψηλά αλλάζει η φωνούλα του μοτέρ και γίνεται ολίγον άγρια καθώς μάλλον πιέζεται να βγάλει τα μεγάλα αλόγατα στην άσφαλτο. Βέβαια εκεί που πήγα έχει και ένα υψόμετρο της τάξης των 1000 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ο διπλός μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων αλλά και της πολλαπλής εξαγωγής η οποία είναι μέσα στην κεφαλή του μοτέρ, κάνουν όλη την δύσκολη δουλειά στον downsizing κινητήρα που είναι αστέρι. Η αναβάθμιση στο μοτέρ δεν σταματάει εδώ! Οι μηχανικοί της VW (αυτό αναγράφει επάνω ο κινητήρας), επέλεξαν να τοποθετήσουν εντός της εισαγωγής του αέρα το intercooler, έτσι ώστε να μην υπάρχει απώλεια κατά την είσοδό του στο μοτέρ, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο καλύτερες επιδόσεις σε ταχύτητα αλλά και οικονομία καυσίμου.

Μακρυά η τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιό του, όπου στις ανηφοριές πάνω από τις 1700 σ.α.λ. τραβάει το αυτοκίνητο με άνεση δίνοντάς μάλιστα την σκυτάλη και στην τέταρτη ταχύτητα που δεν προσδίδει καμία δυσκολία στην κίνηση του αυτοκινήτου. Ωραίος και σφικτός ο λεβιές ταχυτήτων, με απόλυτη ακρίβεια έβρισκα την σωστή θέση των και η 6 σχέση έμελε να είναι η σχέση της οικονομίας, παρόλη την διάθεσή που είχε να εξακολουθεί να επιταχύνει το αυτοκίνητο.

Στην εθνική οδό τα 180 χλμ/ώρα είναι εφικτά όπως και τα 190 καθώς το ρεμπρίζ του αυτοκινήτου και η σταθερότητά του είναι ικανά να φέρουν σε λίγο χρόνο το αυτοκίνητο σε αυτές τις ταχύτητες, με κάποιες «παραφωνίες» βέβαια να εμφανίζουν την τρικύλινδρη ταυτότητα του μοτέρ. Ε! Είπαμε να μην τα θέλουμε και όλα δικά μας? Έχουμε όμως μια σκληρότερη ανάρτηση που με έβαζε με άνετα μέσα στις φουρκέτες τις διαδρομής κρατώντας με απόλυτη αξιοπρέπεια το πίσω μέρος του αυτοκινήτου χάρις τον ημιάκαμπτο άξονα που φορά πάνω του και τις γονατιές mcpherson μπροστά, έχοντας μια υποδειγματική πληροφόρηση στο τιμόνι του Ibiza που ακολουθεί ρυθμό «σπορτιφ» έχοντας πάνω του αρκετές από τις λειτουργίες συνδεσιμότητας και πληροφοριών του αυτοκινήτου.

Ταμπλό δεν έτριζε, όπως και τίποτε μέσα από το εσωτερικό του νέου Ibiza που κυλούσε εξαιρετικά πάνω στην άσφαλτο σαν να μην ήθελε να χαλάσει όμορφο σκηνικό που με κόπο είχα προετοιμάσει. Α! Παρ ολίγο να Το ξεχάσω ! Ξέρετε στα χωριά με αυτά τα σαμαράκια μείωσης ταχύτητας διέλευσης έχουν, σακατευτεί ουκ ολίγες αναρτήσεις από διερχόμενα αυτοκίνητα . Με χαρά διαπίστωσα ότι το αυτοκίνητο δεν έχει την τάση να απογειωθεί , πατά καλά και δεν ξεφεύγει στις κλίσεις.

Seat Ibiza 2016_tzertzevelis-6125s

Παρά τα χρόνια που έχει στην πλάτη του, το Ibiza παραμένει χάρη στην πρόσφατη ανανέωση του μια ολοκληρωμένη και ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία B-segment.

Συμπερασμα

Σε σύγκριση με άλλα 1000άρακια που έχω οδηγήσει, μου άρεσε. Είναι απλό, ολίγον σπόρ, τίμιο γιατί κάνει όλα αυτά που υπόσχεται, οικονομικό, γιατί φτάνει η βενζίνη για να γυρίσεις σπίτι σου, και άνετο γιατί… το πρωί καταλαβαίνεις την διαφορά καθώς οι χώροι του μόνο μικροί δεν είναι. Για να εναρμονιστούμε και με το πνεύμα των ημερών, θα έλεγα πως πραγματικά είναι value for money, κοστίζει 13.000€ τα έχει όλα και συμφέρει, γιατί απλά η αξία του φαίνεται με την πάροδο των χρόνων. Το αυτοκίνητο παραχωρήθηκε από την ΑΝΟΡ Α.Ε. που ανήκει στον όμιλο Aντωνέλης που εδρεύει στη δυτική περιφερειακή Θεσσαλονίκης όπου μπορείτε να πάτε για ένα test drive και να δείτε οι ίδιοι από κοντά της δυνατότητες του νέου seat Ibiza 1.0L.

Παντελής Τζερτζεβέλης.

Seat Ibiza 2016_tzertzevelis-5840s

Ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος ECO TSI κινητήρας 1.0 λίτρου προσφέρεται σε εκδόσεις 95 και 110 ίππων (και 75hp στην ατμοσφαιρική του έκδοση) με την ισχυρότερη έκδοση της δοκιμής να καταναλώνει 4,3 λίτρα και να αποβάλλει μόλις 99g/km CO2.

Seat Ibiza 2016_tzertzevelis-5781s

Οι επιδόσεις της έκδοσης των 110 ίππων είναι αρκούντως ικανοποιητικές με την επιτάχυνση 0-100km/h να απαιτεί 9.2 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 197km/h.

Seat Ibiza 2016_tzertzevelis-6031s

Εκτός από την πεντάθυρη έκδοση της δοκιμής, το νέο Ibiza προσφέρεται ως τρίθυρο (Ibiza SC) και ως station wagon (Ibiza ST).

2 - Seat-Ibiza_2016_1600x1200_wallpaper_07

Το εσωτερικό έχει αναβαθμισθεί με χρήση πιο μαλακών πλαστικών, νέους χρωματικούς συνδυασμούς και συστήματα τελευταίας τεχνολογίας στον στανταρ εξοπλισμό.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος TSI, 999 cc,
Ισχύς: 110hp/5.000-5.500 rpm
Ροπή: 20,4 kg/2.000-3.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.2”
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 99 g/km
Διαστάσεις: 4.061 x 1.693 x 1.445 mm
Χώρος αποσκευών: 292 lt
Bάρος: 1109 kg



Facebook Comments