Menu

Alfa Romeo 8C: ένα μοναδικά υπέροχο αυτοκίνητο

Η Huyndai σκέφτεται να βγάλει roadster μοντέλο

BMW M340i vs Audi S4 vs AMG E53 vs Volvo S60 Polestar (video)

Ferrari 488 Pista vs McLaren 600LT vs Alfa Romeo 4C (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 9 Δεκεμβρίου

09 Δεκ 2019

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
9 Δεκεμβρίου

Γεγονότα, άνθρωποι και μηχανές, εφευρέσεις και κανόνες που σημάδεψαν την αυτοκίνηση

1921

Ο νεαρός μηχανολόγος μηχανικός και χημικός, Thomas Midgley Jr. ανακάλυψε ότι η χρήση του τετρααιθυλικού μολύβδου (Tetraethyllead) στη βενζίνη βελτιώνει τον αριθμό οκτανίων του καυσίμου και ως συνέπεια μειώνει τους κρότους που δημιουργούνται στον κινητήρα κατά την καύση της.

worst-inventor-gallery

Ο Midgley, δούλευε στην ομάδα του Charles F. Kettering στην GM και πειραματιζόταν σε ένα νέο ηλεκτρικό σύστημα ανάφλεξης, αλλά το μεγάλο πρόβλημα ήταν ο θόρυβος που παρήγαγε ο κινητήρας από την ανάφλεξη της βενζίνης.

Μετά από πολλούς πειραματισμούς με διάφορα μείγματα, η λύση δόθηκε με την προσθήκη του τετρααιθυλικού μολύβδου που χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον τις επόμενες δεκαετίες.

El-caso-de-Thomas-Midgley-Jr.-3

Ο μόλυβδος όμως ήταν ιδιαίτερα επιβλαβής για την υγεία και ο Midgley ήταν το πρώτο θύμα καθώς το 1923 αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την εργασία του και να ακολουθήσει αγωγή για μεγάλο χρονικό διάστημα καθώς οι πνεύμονες του δηλητηριάστηκαν από το μόλυβδο.

1950

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 65 ετών, ο μηχανολόγος μηχανικός Ernest Henry . Γεννημένος στην Ελβετία το 1885, ο Henry κατασκεύαζε αγωνιστικούς κινητήρες και δούλεψε για την Peugeot και την Ballot, τα αυτοκίνητα των οποίων κυριαρχούσαν στους αγώνες το 1912-1921.

Ernest_Henri

Χαρακτηρίστηκε ως ένας από τους καλύτερους μηχανικούς της εποχής και σχεδίασε και κατασκεύασε τον κινητήρα με διπλούς εκκεντροφόρους (twin-cam), τεχνολογία που ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια οι περισσότεροι κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο.

Ο Henry επίσης κατασκεύασε τον πρώτο κινητήρα για μοτοσυκλέτα, την αγωνιστική Peugeot 500M, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο.

2006

Παρουσιάστηκε η Lotus Europa S. To βρετανικό αυτοκίνητο της Lotus, διέθετε σασί από αλουμίνιο και φορούσε έναν τούρμπο κινητήρα 2,0-λίτρων απόδοσης 200 ίππων και 272 Nm ροπής.

Lotus_Europa_S

Το βάρους 995 κιλών αυτοκίνητο χρειαζόταν 5,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 230 χλμ/ώρα. Μόλις 456 μονάδες κατασκευάστηκαν μέχρι το 2010 όταν και σταμάτησε η παραγωγή του.



Facebook Comments