Menu

H εντυπωσιακή McLaren Elva με 815 PS

8 υπέροχα αυτοκίνητα με χειροκίνητο σασμάν!

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Αφιέρωμα: Alfa Romeo GTV 1994-2004

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 29 Σεπτεμβρίου

29 Σεπ 2019

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
29 Σεπτεμβρίου

Γεγονότα, άνθρωποι και μηχανές, εφευρέσεις και κανόνες που σημάδεψαν την αυτοκίνηση

1908

H General Motors αγόρασε την Buick Motor Company. Η G.M. ιδρύθηκε λίγες μέρες πριν από τον William Durant, που ήταν και ιδιοκτήτης της Buick Motor Company.

1913

Σαν σήμερα, έφυγε από την ζωή σε ηλικία 55 ετών, ο Γερμανός μηχανικός και εφευρέτης, Rudolf Diesel.

Rudolf-Diesel-2

O Diesel γεννήθηκε το 1858 στο Παρίσι από Γερμανούς γονείς που είχαν μεταναστεύσει στην Γαλλία και σπούδασε μηχανικός στο πανεπιστήμιο του Μονάχου. Είχε κατοχυρώσει αρκετές πατέντες στη Γαλλία και στη Γερμανία αλλά το όνομα του έγινε γνωστό παγκοσμίως από το σχεδιασμό του κινητήρα πετρελαίου ή Diesel.

Ο θάνατος του Γερμανού όμως αποτελεί ένα άλυτο μυστήριο καθώς στις 29 Σεπτεμβρίου του 1913 και ενώ βρισκόταν επάνω στο ατμόπλοιο Dresden και ταξίδευε από το Βέλγιο με προορισμό το Λονδίνο, εξαφανίστηκε.

Το πρωί η καμπίνα του στο πλοίο βρέθηκε άδεια από το πλήρωμα και δεν τον ξαναείδε κανείς ζωντανό. Δέκα μέρες μετά, το πλήρωμα ενός άλλου πλοίου βρήκε ένα πτώμα στη θάλασσα λίγο έξω από την Νορβηγία. Επάνω του βρέθηκαν μερικά προσωπικά αντικείμενα τα οποία αργότερα αναγνώρισε ο γιος του ότι άνηκαν στον ίδιο τον Diesel.

Πολλοί πιστεύουν ότι ο Diesel απλά αυτοκτόνησε και άλλοι ότι δολοφονήθηκε. Ο Rudolf  Diesel είχε αρνηθεί να παραχωρήσει τα δικαιώματα χρήσης του κινητήρα Diesel στο Γερμανικό Στρατό και ταξίδευε στην Αγγλία για να συναντηθεί με εκπροσώπους του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού για να συζητήσει την πιθανότητα χρήσης των Diesel κινητήρων στα υποβρύχια.

Λίγο μετά την επιβεβαίωση του θανάτου του, η γυναίκα του Diesel άνοιξε μία βαλίτσα που της είχε αφήσει ο Γερμανός και μέσα είχε ένα τεράστιο χρηματικό ποσό και στο ημερολόγιο του, στις 23 Σεπτεμβρίου, είχε σχεδιάσει ένα σταυρό, περιπλέκοντας ακόμα περισσότερο την υπόθεση.

1952

Ο Βρετανός οδηγός και κάτοχος πολλών ρεκόρ ταχύτητας, τόσο στην στεριά όσο και στο νερό, John Cobb, έφυγε από την ζωή σε ηλικία 52 ετών.

John_Cobb_(motorist)

Ο Cobb τραυματίστηκε θανάσιμα, όταν στην προσπάθεια του να κάνει νέο ρεκόρ στο νερό, το σκάφος που οδηγούσε διαλύθηκε.

napier-railton-special-john-cobb

Ο Βρετανός το 1939 είχε σημειώσει ρεκόρ ταχύτητας στη έρημο Bonneville φτάνοντας τα 592,09 χλμ/ώρα και το 1947 κατέρριψε το ρεκόρ του πιάνοντας ταχύτητα 634,39 χλμ/ώρα.

1965

Ξεκίνησε η παραγωγή της 2+2 θέσεων coupe Aston Martin DB6.

aston-martin_db6_1965_pictures_8

Η DB6 φορούσε ένα εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 3.995 κ.εκ. με 286 ίππους ισχύ στην απλή έκδοση και 330 ίππους στην έκδοση Vantage. H τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου έφτανε τα 241 χλμ/ώρα και για το σπριντ των 0-97 χλμ/ώρα χρειαζόταν 8,4 δευτερόλεπτα.

H παραγωγή της τερματίστηκε το 1971 και μέχρι τότε είχαν κατασκευαστεί 1.788 αντίτυπα.

2004

Βγήκε από την γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Ujina της Mazda, το υπ’ αριθμόν 100.000, RX8.

2004-75447-mazda-rx-8-100-0001

Η παραγωγή του τετράπορτου, τετραθέσιου, σπορ ιαπωνικού αυτοκινήτου με τον πολυβραβευμένο περιστροφικό κινητήρα (Renesis), ξεκίνησε μέσα στον Απρίλιο του 2003 και έγινε γρήγορα ιδιαίτερα αγαπητό από το αγοραστικό κοινό.



Facebook Comments