Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 18 Οκτωβρίου

18 Οκτ 2019

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
18 Οκτωβρίου

Γεγονότα, άνθρωποι και μηχανές, εφευρέσεις και κανόνες που σημάδεψαν την αυτοκίνηση

1931

Σαν σήμερα έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 84 ετών, ένας από τους μεγαλύτερους εφευρέτες ο Thomas Edison. Ο Αμερικανός, μπορεί να μη συνδέεται άμεσα με το αυτοκίνητο αλλά οι εφευρέσεις του βοήθησαν στην εξέλιξη του και γενικά στην εξέλιξη της σημερινής τεχνολογίας.

On December 31, 1879 Thomas A. Edison gave the first public demonstration of the incandescent lamp in Menlo Park. He is seen here in 1929 holding a replica of his first lamp, which had the power of 16 candles. In contrast, the lamp on the left had the power of 150,000 candles. (UPI Photo/Files)

Ανάμεσα στις πολλές εφευρέσεις του συγκαταλέγονται ο φωνογράφος, ο λαμπτήρας, η κινηματογραφική μηχανή, το φθοροσκόπιο, οι σιδηροαλκαλικές μπαταρίες και πολλές ακόμα.

Ήταν πολύ καλός φίλος με τον Henry Ford και ασχολήθηκε λίγο με την εξέλιξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Ο Edison ήταν αυτοδημιούργητος και δεν τελείωσε το σχολείο κάτι που όμως δε στάθηκε εμπόδιο στο να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους εφευρέτες και πολύ καλός επιχειρηματίας.

1933

Ο R. Buckminster Fuller κατέθεσε αίτηση πατέντας για το ιδιαίτερο Dymaxion Car. Το όνομα του αυτοκινήτου προέρχεται από το  συνδυασμό των λέξεων “dynamic,” “maximum,” και “ion”. Το Dymaxion ήταν ένα τρίτροχο αυτοκίνητο που ο τρόπος οδήγησης του διέφερε από τα μέχρι τότε δεδομένα. Μπορούσε να να κάνει αναστροφή σε απόσταση ίση με το μήκος του και να παρκάρει παράλληλα.

now-uH782FsB-dymaxioncar_chicagohistorymuseum_getjpg-1210-680

Το μήκος του έφτανε τα 6,1 μέτρα και μπορούσε να μεταφέρει μέχρι 11 επιβάτες. Στο πίσω μέρος του οχήματος βρισκόταν ένας V8 κινητήρας της Ford με 86 ίππους ισχύ και η κίνηση πήγαινε στους εμπρός τροχούς με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 206 χλμ/ώρα.

Η αρχική ιδέα του Fuller ήταν να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί να πετάει, να κινήται στο νερό και στην στεριά, αλλά περιορίστηκε στην κίνηση του στο έδαφος. Τρία πρωτότυπα κατασκευάστηκαν και έκλεψαν τις εντυπώσεις αμέσως τραβώντας τα βλέμματα αρκετών αγοραστών και επενδυτών.

Ο Fuller κατάλαβε γρήγορα όμως πως το ιδιαίτερο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα ευστάθειας και το αυτοκίνητο μπορούσε να τουμπάρει εύκολα σε πλευρικούς ανέμους.

Ένα θανατηφόρο ατύχημα που είχε το πρωτότυπο Dymaxion one είχε ως αποτέλεσμα να πάρει το θέμα αρνητικές διαστάσεις και όλοι οι επενδυτές να αποσύρουν τα χρήματα τους με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μη βγει ποτέ στην παραγωγή.

1939

Σαν σήμερα ιδρύθηκε στη Νέα Υόρκη το Automotive Hall of Fame από ένα group που ονομαζόταν Automotive Old Times.

Σκοπός του Μουσείου είναι να διαιωνίσει τη μνήμη των πρωτοπόρων της αυτοκίνησης και να τιμήσει τους ανθρώπους που υπηρέτησαν από κάθε θέση την αυτοκίνηση παγκοσμίως.

2009

O Βρετανός οδηγός Jenson Button, κατέκτησε τον πρώτο τίτλο της καριέρας του, έναν αγώνα πριν το τέλος του πρωταθλήματος, ενώ η ομάδα του, Brawn GP, κέρδισε και αυτή τον πρώτο της τίτλο κατασκευαστών στην ιστορία της.

postrace_butt_braw_inte_2009

Στο Grand Prix της Βραζιλίας ο Βρετανός τερμάτισε πέμπτος αλλά οι τέσσερις πόντοι του εξασφάλισαν και μαθηματικά το πρωτάθλημα.

01_L5Hi_53

Η ομάδα της Brawn GP δημιουργήθηκε μετά την ξαφνική αποχώρηση της Honda από το πρωτάθλημα και κατάφερε στο πρώτο μισό του πρωταθλήματος να βρεθεί πολύ πάνω από τον ανταγωνισμό και στο τέλος να στεφτεί πρωταθλήτρια σε μία εντυπωσιακή χρονιά με πάρα πολλές αλλαγές στους κανονισμούς.

2015

Στις 18 Οκτωβρίου το 2015 “έφυγε” ο Γιώργος Ραπτόπουλος. Ένας από τους μεγαλύτερους θρύλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού, παντός τροχών και εδάφους.

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1930, άρχισε την ενασχόληση του με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, την δεκαετία του ’50, ενώ κατέκτησε πρωταθλήματα, τόσο σε μοτοσυκλέτες, όσο και αυτοκίνητα. Γιώργος Ραπτόπουλος, δεξιά.



Facebook Comments