Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 12 Σεπτεμβρίου

Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση
12 Σεπτεμβρίου

Γεγονότα, άνθρωποι και μηχανές, εφευρέσεις και κανόνες που σημάδεψαν την αυτοκίνηση

1964

Παρουσιάστηκε στην διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης, το NSU Wankel Spider. Το ανοιχτό διθέσιο αυτοκίνητο που κατασκεύαζε η NSU Motorenwerke AG από το 1964 μέχρι το 1967, ήταν το πρώτο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο που φορούσε κινητήρα Wankel.

Το Spider φιλοξενούσε στο πίσω μέρος του έναν υδρόψυκτο περιστροφικό κινητήρα χωρητικότητας 498 κ.εκ. με έναν ρότορα και διέθετε δισκόφρενα στους εμπρός τροχούς.

1966

H Chevrolet Camaro παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, σε εκδήλωση που έγινε στο Detroit, του Michigan. Η Camaro, κατασκευάστηκε για να αποτελέσει το αντίπαλο δέος της Mustang και η πρώτη γενιά ήταν διαθέσιμη σε coupe και cabrio εκδόσεις. Στους κινητήρες οι επιλογές ήταν αρκετές και υπήρχαν από εξακύλινδρα σε σειρά σύνολα μέχρι τα μεγαλύτερα V8.

H παραγωγή της πρώτης γενιάς κράτησε μέχρι το 1969, όπου το αυτοκίνητο ανανεώθηκε και από τότε μέχρι σήμερα, εκτός ενός μικρού διαλείμματος, συνεχίζει να κοσμεί την κατηγορία των Muscle cars.

1976

Πέντε εβδομάδες μετά το τρομαχτικό ατύχημα στο Nurburgring που λίγο έλειψε να του στοιχίσει τη ζωή, ο Αυστριακό οδηγός Niki Lauda, επέστρεψε στο cockpit της Ferrari για να υπερασπιστεί τον τίτλο του.

To πρόγραμμα αποθεραπείας του Lauda, προέβλεπε να μείνει εκτός αγώνων ακόμα ένα μήνα αλλά ο Αυστριακός βλέποντας τον James Hunt να τον πλησιάζει στην βαθμολογία αποφάσισε να τρέξει στο ιταλικό Grand Prix.

H κίνηση αυτή εξέπληξε ακόμα και την ομάδα της Ferrari και ο Αυστριακός κατάφερε παρά τα εκτεταμένα εγκαύματα που είχε στο σώμα του, να τερματίσει στον αγώνα τέταρτος.

1995

Παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης, η πρώτη γενιά της Lotus Elise. H Elise, ένα μικρό αυτοκίνητο με επιδόσεις supercar, πήγαινε κόντρα στο ρεύμα των ολοένα και βαρύτερων σπορ αυτοκινήτων. Το σώμα της ήταν κατασκευασμένο από fibreglass και το σασί του αυτοκινήτου από αλουμίνιο, με αποτέλεσμα το βάρος της να μη ξεπερνάει τα 725 κιλά.

Χάρη στο μικρό της βάρος, ο 1,8-λίτρων κινητήρας των 120 ίππων ήταν αρκετά δυνατός για να χαρίσει εξαιρετικές επιδόσεις στο βρετανικό αυτοκίνητο.

Για το σπριντ των 0-100 χλμ/ώρα, χρειαζόταν μόλις 5,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική της ταχύτητα άγγιζε τα 240 χλμ/ώρα. Χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και τα λίγα κιλά της, η Elise εκτός από γρήγορη είχε και εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά καθιστώντας την ένα από τα πιο “fun to drive” αυτοκίνητα του τότε αλλά και του σήμερα.

Για την ιστορία, το όνομα Elise προέρχεται από την Elisa, εγγονή του Romano Artioli, προέδρου της Lotus την περίοδο που λανσαρίστηκε το αυτοκίνητο.

Contact Us