Menu

Αυτή η δημοπρασία με hypercars ζαλίζει

H νέα Aston Martin DBX

Η Ford παρουσίασε τη νέα Mustang, ηλεκτρική και crossover!

Επίσημο: Νέο Audi RS Q8 με 592 hp

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Ποιος Θυμάται πώς Λειτουργεί ο Kompressor της Mercedes; (+vid)

28 Μαΐ 2019

Ποιος Θυμάται πώς Λειτουργεί ο Kompressor της Mercedes; (+vid)

Μπορεί ο περίφημος κομπρέσορας της Mercedes-Benz να έχει καταργηθεί από την γκάμα της εταιρίας εδώ και πολλά χρόνια. Όμως σίγουρα ακόμη και τώρα μας κινεί το ενδιαφέρον όσο αφορά τη μηχανική του.

Kompressor Mercedes

Ας μη ξεχνάμε ότι γενικά η πατέντα του Kompressor ανήκει στη Mercedes από το 1921 ακόμη, όταν την πρωτοπαρουσίασε σαν λύση για την υπερτροφοδότηση κινητήρων.
Ο μηχανικός υπερσυμπιεστής όπως είναι στα ελληνικά η τεχνική ονομασία του, διαφέρει αισθητά από το δημοφιλέστερο στις ημέρες μας turbo. Και τα 2 έχουν ως κοινό σημείο την τεχνητή εισαγωγή αέρα στον κινητήρα με σκοπό την αύξηση της ροής του αέρα στον κινητήρα ώστε να επιτευχθεί πλουσιότερο μείγμα εντός του θαλάμου και άρα μεγαλύτερη απόδοση ισχύος.

Kompressor Mercedes

Η ανατομία του κυλίνδρου καύσης

Το αποτέλεσμα όμως επιτυγχάνεται με διαφορετικό τρόπο. Στο Kompressor μιλάμε για ένα μηχανικό συμπιεστή που επικολλάται απευθείας στο στροφαλοφόρο και συνδέεται συνήθως με έναν ιμάντα για τη μεταφορά της κίνησης των στροφάλων.
Αντίθετα, το turbo χρησιμοποιεί τα καυσαέρια μέσω ενός στροβιλοσυμπιεστή για αύξηση της πίεσης εντός του θαλάμου καύσης επιτυγχάνοντας και αυτό παραπλήσια αποτελέσματα στην αύξηση του μίγματος αέρα-καυσίμου.

Kompressor Mercedes

Κάτω αριστερά ο κομπρεσορας σε κινητήρα της Mercedes

Ας δούμε όμως και πως συμβάλλει στην πράξη ο κομπρέσορας στην διαδικασία της καύσης εντός του θαλάμου.

Μέσα στον κύλινδρό λοιπόν γίνεται η ανάφλεξη με τη βοήθεια του σπινθηριστή ή κοινώς μπουζί αφού έχει ψεκαστεί ποσότητα καυσίμου από τα μπεκ. Λόγω της ανάφλεξης το πιστόνι κινείται απότομα προς τα κάτω σπρώχνοντας ουσιαστικά και κινώντας τον στροφαλοφόρο. Ταυτόχρονα το κενό που αφήνει το πιστόνι γεμίζει με αέρα έως ότου εξισορροπηθεί η ατμοσφαιρική πίεση. Καθώς το πιστόνι επιστρέφει, ψεκάζεται και άλλο καύσιμο οδηγώντας σε έναν ακόμη κύκλο καύσης. Εκεί ακριβώς παρεμβαίνει ο Kompressor «πιέζοντας» και σπρώχνοντας ουσιαστικά περισσότερο τον αέρα εντός του θαλάμου καύσης.

Kompressor Mercedes

Εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας με τον στροφαλοφόρο και το βολάν δεξιά.

Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται μεγαλύτερη αναλογία στο μίγμα αέρα μέσα στο θάλαμο οπότε και έχουμε καλύτερη καύση με μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση.
Παραλείπουμε να αναφερθούμε στα στάδια της εκτόνωσης και των καυσαερίων που περιλαμβάνονται στους 4χρόνους κινητήρες καθώς είναι λίγο-πολύ γνωστά.
Ας δούμε το video για να διαφωτιστούμε.

 

 

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας



Facebook Comments