Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Η VW σταματά την παραγωγή του Phaeton

18 Δεκ 2015

Η VW σταματά την παραγωγή του Phaeton

Η ναυαρχίδα της Volkswagen είναι το πρώτο θύμα των περικοπών λόγω του σκανδάλου dieselgate

Το γνωστό σκάνδαλο με τους κινητήρες της Volkswagen έχει δημιουργήσει μεγάλη ανάγκη από ρευστότητα στην εταιρεία, ώστε να καλύψει τα έξοδα των ανακλήσεων, των δικαστικών υποθέσεων και των προστίμων που καλείται να πληρώσει. Όπως είναι λογικό αυτή η “κρίση” έχει οδηγήσει σε περικοπές όλο το VW Group. Πρόσφατα η εταιρεία ανακοίνωσε πως θα μειώσει αρκετά τις εκδόσεις των μοντέλων της ώστε να εξοικονομήσει χρήματα, εξαλλείφοντας αυτές που δεν έχουν μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον.

Στα πλαίσια αυτών των περικοπών, το μεγάλο πολυτελές sedan Phaeton που κυκλοφορεί από το 2002, θα σταματήσει να παράγεται τον Μάρτιο του 2016 ενώ δε θα υπάρξει κάποιο νέο μοντέλο για να το διαδεχτεί. Έτσι η Volkswagen βγαίνει από τον χώρο των λιμουζίνων, αφήνοντας το Audi A8 χωρίς “εσωτερικό ανταγωνισμό” μέσα στο group.

Volkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_20

Το Phaeton που πήρε το όνομά του από τον Φαέθων της ελληνικής μυθολογίας, πρωτοπαρουσιάστηκε το 2002 στην έκθεση Γενεύης, ως η πρώτη προσπάθεια της εταιρείας στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών sedan (F-Segment).

Η δημιουργία του μοντέλου ήταν μια ιδέα του Ferdinand Piech και το κόστος εξέλιξης του ξεπέρασε το 1 δις ευρώ. Με μήκος 5055mm, μοιραζόταν την πλατφόρμα D1 με το Audi A8 και τις Bentley Continental GT και Flying Spur. Από άποψη κινητήρων φορούσε σύνολα V6, V8, V10 και τον θηριώδη W12 χωρητικότητας 6.0 λίτρων που απέδιδε 444hp. Ο Piech κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του μοντέλου είχε θέσει αυστηρές προδιαγραφές, μία από τις οποίες ήταν να μπορεί να ταξιδεύει όλη την ημέρα με ταχύτητα 300km/h, σε ένα περιβάλλον με θερμοκρασία 50 βαθμών κελσίου ενώ παράλληλα θα διατηρούσε στην καμπίνα του θερμοκρασία 22 βαθμών κελσίου.

Τελικά οι πωλήσεις του Phaeton ποτέ δεν έφτασαν τους στρατηγικούς στόχους, αφού στη συγκεκριμένη κατηγορία ο ισχυρός ανταγωνισμός των Mercedes-Benz S-Class, BMW 7 series, Audi A8 και Lexus LS, δεν του άφησαν περιθώριο για ικανοποιητικό μερίδιο στην αγορά. Η εμπορική πορεία του διήρκησε από το 2002 μέχρι το 2016, με δύο ανανεώσεις, το 2007 και το 2010.

Volkswagen-Phaeton_2009_1600x1200_wallpaper_07

Η πρώτη ανανέωση του Phaeton ήρθε το 2007, με πιο αποδοτικούς κινητήρες Euro 5, διακριτικές αισθητικές επεμβάσεις και εξυγχρονισμό της κεντρικής κονσόλας στο εσωτερικό.

Η παραγωγή του Phaeton γίνεται μέχρι και σήμερα στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Δρέσδη όπου δουλεύουν 300 εργάτες (παλαιότερα το εργοστάσιο απασχολούσε έως και 500 άτομα). Η μονάδα είχε δυνατότητα παραγωγής 20.000 οχημάτων ετησίως, όμως τα τέσσερα πρώτα χρόνια της διάθεσης του μοντέλου, ο ετήσιος ρυθμός παραγωγής ήταν μόλις 6.000 μονάδες λόγω μειωμένης ζήτησης.

Με το κλείσιμο του εργοστασίου, η VW ανακοίνωσε πως οι εργαζόμενοι δε θα απολυθου΄ν. Περίπου 600 προσωρινές θέσεις εργασίας αναμένεται να κοπούν από το εργοστάσιο Zwickau που βρίσκεται 120km μακριά ώστε να δημιουργηθεί χώρος για τους εργάτες από τη Δρέσδη. Στα νέα τους πόστα θα εργαστούν στη γραμμή παραγωγής του VW Golf και του VW Passat.

Volkswagen-Phaeton_2011_1600x1200_wallpaper_0d

Η πιο πρόσφατη εκδοχή του μεγάλου σεντάν παρουσιάστηκε το 2010 στην Κίνα, με ευδιάκριτες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση και σημαντικές προσθήκες στον εξοπλισμό. Παρόλα αυτά, ήταν πλεον αργά και το ενδιαφέρον του κοινού για ένα ξεπερασμένο αυτοκίνητο με τεχνολογικά προηγμένους και αισθητικά πιο σύγχρονους ανταγωνιστές είχε σχεδόν εκλείψει.



Facebook Comments