Menu

Δέκα ιδιαίτερα τιμόνια που αγαπήσαμε (νο2)

Άσε το SUV και πιάσε το…κάμπριο

Ένα “σαν καινούργιο “Bulli πωλείται για 69.000 ευρώ

Δες πως κατασκευάζεται η Ducati των 100.000 ευρώ (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Το Όσλο απαγορεύει τα Diesel!

24 Ιαν 2017

Το Όσλο απαγορεύει τα Diesel!

Δραστικά μέτρα για την μείωση των ρύπων εντός του ιστορικού κέντρου.

Από σήμερα Τρίτη 24 Ιανουαρίου του σωτήριου έτους 2017 η τοπική αυτοδιοίκηση της πρωτεύουσας της Νορβηγίας, Όσλο, απαγορεύει δια ροπάλου την είσοδο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης σε καθημερινή βάση από τις 6 το πρωί έως και τις 10 το βράδυ, μέχρι να μειωθούν τα επίπεδα ρύπανσης του αέρα. Να σημειωθεί πως το μέτρο αυτό εφαρμόζεται για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια κυκλοφορίας των diesel οχημάτων εντός των κέντρων των πόλεων.

13004519-modern-buildings-in-oslo-at-twilight by W

Η απόφαση αυτή αποτελεί την πρώτη ολοκληρωμένη και μόνιμη απαγόρευση οχημάτων μιας ευρωπαϊκής πρωτεύουσας. Η τοπική αυτοδιοίκηση του Οσλο (μία από τις ακριβότερες χώρες του κόσμου), πήρε ομόφωνα την απόφαση αυτή μετά από συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου τα μέλη του προέρχονται από 3 διαφορετικές παρατάξεις, με απώτερο σκοπό την απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των αυτοκινήτων από την 1 Ιανουαρίου του 2019, σαν το δραστικότερο μέτρο μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

3057592-poster-p-1-norways-plan-to-get-rid-of-cars-involves-a-new-billion-dollar-bike-highway

Βέβαια η απόφαση αυτή πάρθηκε εν γνώσει όλων των πολιτών, οι οποίοι είναι εναρμονισμένοι στην καθημερινή μετακίνησή τους σε έναν τρόπο αρκετά οικολογικό, καθώς οι 2 στους 5 χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς τους. Επίσης ο σιδηρόδρομος, το τραμ και οι αστικές συγκοινωνίες χρησιμοποιούνται ευρέως από όλους τους Νορβηγούς πολίτες που ο τρόπος ζωής τους είναι αρκετά οικολογικός.

Στην πρόσφατη σύνοδο κορυφής C40 των δημάρχων από Παρίσι Μαδρίτη, Μεξικό και Αθήνα, και οι τέσσερις πόλεις δεσμεύτηκαν να εναρμονιστούν στην σταδιακή απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων μέχρι το 2025 (περισσότερα στο αναλυτικό άρθρο μας εδώ)

Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως η Αθήνα για αρκετά χρόνια εφάρμοσε το μέτρο κυκλοφορίας οχημάτων εντός δακτυλίου με το καθεστώς των «μονών –ζυγών» όπου όχι μόνον δεν κατάφερε να μειώσει του βλαβερούς ρίπους στην ατμόσφαιρα, παρά ώθησε τους κάτοικους του λεκανοπεδίου να αγοράσουν ακόμη ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης με ανάλογη πινακίδα κυκλοφορίας, προκειμένου να εισέρχονται απρόσκοπτα εντός του ιστορικού κέντρου.

Όλα δείχνουν πως έχουμε εισέλθει σε μια εποχή όπου η αυτονομία των οχημάτων σταδιακά απομακρύνεται από τα ορυκτά καύσιμα και επικεντρώνεται στην ηλεκτροκίνηση. Τα δύο τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά άλματα προόδου στον τομέα της αυτονομίας μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων που όχι μόνον επιτρέπουν στους κατόχους τους την κάθοδό τους στο χώρο εργασίας, αλλά πλέον μπορούν να διανύσουν αποστάσεις της τάξεως των 400-600χλμ και εκτός πόλεων.

Παντελής Τζερτζεβέλης

Σχετικό Άρθρο: Απαγόρευση των diesel μέχρι το 2025 σε Αθήνα, Παρίσι, Μεξικό και Μαδρίτη

cyclists-in-copenhagen



Facebook Comments