Menu

Αυτά είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα από την Cosworth

Μία βελτιωμένη Alfa Romeo 4C εναντίον ενός Audi RS3 (video)

Vision Mercedes Simplex

Όταν ο Hammond και ο May συνάντησαν τον Vettel (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Όριο Ταχύτητας: Έρχεται το τέλος της οδηγικής ελευθερίας;

01 Απρ 2019

Όριο Ταχύτητας: Έρχεται το τέλος της οδηγικής ελευθερίας;

Η αυτοκίνηση δεν θα είναι ποτέ πια ίδια…

 

Πρόσφατα, πριν από λίγες μόνο ημέρες, ανακοινώθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο στο Στρασβούργο ότι αποφασίστηκε μια σειρά αλλαγών στα επιβατικά αυτοκίνητα από το 2022. Μία από αυτές και σημαντικότερη κατά την άποψη μου είναι η θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας στους δρόμους. Μεταξύ άλλων μέτρων που θα εφαρμοστούν με σκοπό τη μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων στην Ευρώπη, η ΕΕ πρότεινε στις αυτοκινητοβιομηχανίες να οριστεί ανώτατο όριο ταχύτητας στα 180 χλμ/ώρα.

Για να είμαι πιο συγκεκριμένος, αυτή η σκέψη υπήρχε εδώ και αρκετό καιρό στις Βρυξέλλες και πλέον πάρθηκε η απόφαση όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το 2022 να έχουν υποχρεωτικά κόφτη ταχύτητας. Άλλα υποχρεωτικά ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφαλείας θα είναι η δυνατότητα του αυτοκινήτου να αντιλαμβάνεται αν ο οδηγός είναι μεθυσμένος, κουρασμένος ή νυστάζει και να σταματά μόνο του ή να μην ξεκινά καν! Σίγουρα ο συνδυασμός ποτού και οδήγησης δεν πάνε μαζί και αυτό είναι ένα από τα θετικά αυτής της απόφασης.

Επίσης τα αυτοκίνητα θα είναι εφοδιασμένα με «μαύρα κουτιά» όπως έχουν τα αεροπλάνα για να καταγράφουν τα πάντα σε περίπτωση ατυχήματος. Και αυτό σωστό κατά τη γνώμη μου αφού έτσι διασφαλίζεται η εγκυρότητα και αποφεύγονται χρονοβόρες διαδικασίες μέσω ασφαλιστικών εταιριών.

Όσον αφορά το όριο ταχύτητας, το αυτοκίνητο θα διαβάζει τα σήματα των δρόμων και αν ο οδηγός φτάσει στο ανώτατο όριο θα τον προειδοποιήσει ηχητικά και με ενδείξεις στο ταμπλό. Αυτό συμβαίνει και τώρα θα μου πείτε. Αλλά με τη διαφορά ότι αν ο οδηγός επιμένει και συνεχίζει να είναι παραβατικός τότε το αυτοκίνητο θα μπορεί να φρενάρει μόνο του. Πληροφορίες λένε ότι αν ο οδηγός «πρέπει» να οδηγήσει οπωσδήποτε πάνω από το ανώτατο όριο τότε με μια γερή γκαζιά το αυτοκίνητο θα επιταχύνει και πάλι.

Και ερχόμαστε στην ουσία του θέματος. Εφόσον στην πράξη ο οδηγός θα μπορεί να προσπεράσει τα συστήματα ασφαλείας ταχύτητας, ποιος είναι ο λόγος που τοποθετείται εξαρχής; Σε μια περίπτωση προσπέρασης όπου ο οδηγός θα χρειαστεί να πατήσει παραπάνω το γκάζι τι θα γίνει; Βέβαια είπαμε το ανώτατο όριο θεωρητικά θα είναι τα 180 χλμ αλλά και πάλι ο κόφτης περιορίζει δραστικά την ίδια την ιδέα της αυτοκίνησης και της ελεύθερης μετακίνησης που είναι πάνω από όλα για τους φίλους του αυτοκινήτου. Δεν αμφιβάλλω ότι το σύστημα αυτό θα σώσει χιλιάδες ζωές που θα χάνονταν από τα χέρια κάποιου ανίδεου οδηγού του Σαββατοκύριακου αλλά και πάλι, αυτός ο υπερβολικός έλεγχος για το καλό μας δεν είναι και το καλύτερο.

Άλλωστε όλες αυτές οι ηλεκτρονικές συσκευές που έχουμε ήδη στα αυτοκίνητα μας αποσκοπούν ίσως μεταξύ άλλων και στην πλήρη καταγραφή των διαδρομών μας.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι περισσότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως γερμανικές, συμφωνούν με αυτήν την απόφαση της ΕΕ. Ας περιμένουμε όμως να δούμε τι θα πούνε και οι υπόλοιπες εταιρίες τύπου Ferrari, Porsche και λοιποί. Άλλωστε δεν μπορώ να φανταστώ μια Senna με πηγαίνει «μόνο» με 180!

Όπως και να έχει όμως, αυτή η απόφαση αναμένεται να φέρει ριζικές αλλαγές στην αυτοκίνηση όπως την ξέρουμε τα τελευταία 50 χρόνια. Το 2022 είναι πολύ πιο κοντά από όσο νομίζουμε και όλα φέρνουν ακόμα πιο κοντά την αυτόνομη οδήγηση και τον περιορισμό της οδηγικής μας ελευθερίας.

 

Γράφειο ο Γιώργος Ζιώγας



Facebook Comments