Menu

Αυτό δεν χάνεται με τίποτα: ένα Audi S6 Plus V8 στο σφυρί

Αφιέρωμα: Η Alfa Romeo 6C Villa d’Este

Macan Turbo vs Audi RSQ3 vs Stelvio Quadrifoglio (video)

Ford Mustang Shelby GT500 vs Chevrolet Corvette C8 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Opel Grandland X Hybrid4 με 300 ίππους

08 Φεβ 2020

Opel Grandland X Hybrid4 με 300 ίππους

H πιο ισχυρή αλλά και πιο οικονομική έκδοση μαζί

Η Opel μετά το ηλεκτρικό e-Corsa παρουσίασε και το πρώτο plug-in υβριδικό της, το Grandland X Hybrid4. Η συγκεκριμένη επιλογή δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς το πλαίσιο στο οποίο βασίζεται υποστηρίζει τον εξηλεκτρισμό, ενώ έτσι προστίθεται στη γκάμα και μια τετρακίνητη έκδοση που μέχρι τώρα απουσίαζε. Και η οποία σαφώς και εξασφαλίζει μεγαλύτερες δυνατότητες κίνησης ειδικά σε οδοστρώματα με πιο χαμηλό συντελεστή τριβής.

Το σύστημα πρόωσης του Grandland X Hybrid4 λοιπόν αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο turbο βενζίνης 1.600 κυβικών και 200 ίππων, από έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων ενσωματωμένο στο πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων μπροστά, έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων ενσωματωμένο στον πίσω άξονα και μια μπαταρία 13,2 kWh.

Η τελευταία είναι ιόντων λιθίου και βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα προκειμένου να «κλέβει» όσο το δυνατόν λιγότερο ωφέλιμο χώρο. Τόσο από τους επιβάτες όσο και από τις αποσκευές κάτι που τελικά επιτυγχάνεται σε σημαντικό βαθμό, μιας και το πορτμπαγκάζ του Grandland X PHEV κυμαίνεται από 390 έως 1.528 λίτρα.

Ο πρώτος στόχος των μηχανικών της Opel, το να μην επηρεαστεί η χωροταξία του Grandland X επιτεύχθηκε, όπως επιτεύχθηκε και ο δεύτερος, να διατηρηθεί δηλαδή και εδώ ο γενικά ευχάριστος και άνετος χαρακτήρας του μοντέλου.

Πραγματικά και με το υβριδικό Grandland X μετακινείσαι χωρίς να προβληματιστείς με κάτι και χωρίς να ενοχληθείς από κάτι. Ταυτόχρονα έχεις ουσιαστικά στη διάθεσή σου ότι ζητήσεις από πλευράς εξοπλισμού, ενώ τα σχεδόν 60 χιλιόμετρα κατά WLTP που μπορεί να καλύψει αποκλειστικά ηλεκτρικά και με ταχύτητα έως και 135 χλμ./ώρα καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης των περισσοτέρων.

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως θα μπορείς να καλύπτεις την μετακίνησή σου τις ημέρες εργασίας καθαρά ηλεκτρικά και φτηνά. Όσο για τη φόρτισή του σε οικιακό δίκτυο διαρκεί 7 ώρες και 10 λεπτά και με wallbox και γενικά μέγιστη ισχύ φόρτισης 7,4 kW 1 ώρα και 50 λεπτά. Ταυτόχρονα η παρουσία του θερμικού κινητήρα βενζίνης σε καλύπτει για όλα τα ταξίδια σου πέρα από την πόλη ή για κάποιες πιο μεγάλες μετακινήσεις.

Η εκκίνηση πάντως του Grandland X Ηybrid4 γίνεται πάντα ηλεκτρικά και πάντα με την ενεργοποίηση του πίσω ηλεκτροκινητήρα, ενώ από κει και πέρα υπάρχουν συνολικά τέσσερα προγράμματα κίνησης. Τα Electric, Hybrid, All Wheel Drive και Sport κάνουν αυτό που λέει και το όνομά τους, ενώ θα σταθούμε καταρχήν στη λειτουργία e-Save που «κρατά» ενέργεια στη μπαταρία για να καλύψει είτε 10 είτε 20 χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά προκειμένου π.χ. να μπορεί να κινηθεί σε περιοχές που η ηλεκτρική κίνηση είναι προϋπόθεση εισόδου.

Πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή, αν και όχι συνυφασμένη με τη μείωση των εκπομπών ρύπων, είναι και η Sport. Με αυτήν και για όσο η μπαταρία έχει ενέργεια μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί και τους 300 ίππους που αποδίδει συνδυαστικά το σύστημα πρόωσης του Hybrid4. Και έτσι να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 6,1 δεύτερα και να κινηθεί ακόμα και με 235 χλμ./ ώρα. Π.χ. στις Autobahnen της Γερμανίας.

Στη χώρα μας το νέο Opel Grandland X Hybrid4 θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση Exclusive από 49.990 ευρώ, ενώ αν η χρήση τους είναι εταιρική δεν επιβαρύνεται με φόρους καθώς οι εκπομπές C02 είναι κάτω από 50 γραμμάρια το χιλιόμετρο και η τιμή του προ φόρων μικρότερη των 40.000 ευρώ.

H Opel πάντως έχει ήδη προγραμματίσει μια εισαγωγική plug-in υβριδική έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση μόνος στους εμπρός τροχούς η οποία θα είναι διαθέσιμη κάποια στιγμή το δεύτερο τρίμηνο του έτους.

Facebook Comments