Menu

H εντυπωσιακή McLaren Elva με 815 PS

8 υπέροχα αυτοκίνητα με χειροκίνητο σασμάν!

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Αφιέρωμα: Alfa Romeo GTV 1994-2004

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Οι Διαφορές του Κινητήρα της BMW M4 DTM και της 2002ti

30 Απρ 2019

Οι Διαφορές του Κινητήρα της BMW M4 DTM και της 2002ti

Τότε και τώρα

 

Με αφορμή την έναρξη του γερμανικού πρωταθλήματος τουρισμού DTM τον Μάιο, η BMW παρουσίασε το νέο της όπλο, την Μ4 DTM με τον ολοκαίνουργιο κινητήρα Ρ48. Θέλοντας να τονίσει την τεχνολογική υπεροχή του μοτέρ, η BMW συνέκρινε στο Hockenheim τον κινητήρα που φορούσε πριν 50 χρόνια ακριβώς η 2002ti η οποία είχε κερδίσει τότε το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα τουρισμού.

Παρ όλο που έχει περάσει μισός αιώνας, οι κινητήρες έχουν κάποια βασικά κοινά σημεία. Και οι 2 είναι δίλιτροι υπερτροφοδοτούμενοι 4κύλινδροι σε σειρά αλλά σύμφωνα με τη γερμανική εταιρία, ο Ρ48 παράγει σχεδόν τους διπλάσιους ίππους από τον Μ121 της 2002ti. Εξυπακούεται ότι ο νέος κινητήρας είναι πολύ πιο αξιόπιστος και οικονομικότερος από τον παλιό.

Με αφορμή την έναρξη του γερμανικού πρωταθλήματος τουρισμού DTM τον Μάιο, η BMW παρουσίασε το νέο της όπλο, την Μ4 DTM με τον ολοκαίνουργιο κινητήρα Ρ48

Ο Μ121 παρήγαγε 280 ίππους στις 6.500 στροφές κάνοντας τον έναν από τους δυνατότερους κινητήρες εκείνης της περιόδου. Όσον αφορά το τούρμπο λειτουργώντας με 1 bar πίεσης, ικανής να εκτοξεύσει την 2002tiμε καταιγιστικούς ρυθμούς! Περνώντας στο σήμερα και τον Ρ48, μέσα από πίεση 2.5 bar του τούρμπο, παράγονται περισσότεροι από 600 ίπποι στις κατακόκκινες 9.500 στροφές επιταχύνοντας την Μ4 DTM αστραπιαία!

Μερικά εντυπωσιακά στοιχεία που έδωσε η BMW αναφέρουν ότι η αντλία νερού κινεί σχεδόν 18.000 λίτρα την ώρα, ικανά να γεμίσουν μια πισίνα σε ελάχιστο χρόνο. Το τούρμπο του Ρ48 τροφοδοτεί τη μηχανή με 0.4 κυβικά μέτρα αέρα κάθε δευτερόλεπτο, αέρα που ξεπερνά κατά 3.500 φορές την αναπνοή του ανθρώπου.

Ο Μ121 παρήγαγε 280 ίππους στις 6.500 στροφές κάνοντας τον έναν από τους δυνατότερους κινητήρες εκείνης της περιόδου.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς, και εμείς δεν έχουμε λόγο να τους αμφισβητήσουμε, το μοτέρ αποτελείται από περισσότερα από 2.000 εξαρτήματα που αν τα εκτυπώναμε σε χαρτί, αυτό θα κάλυπτε μια επιφάνεια 195 τετραγωνικών μέτρων.

Διαβάζοντας όλα αυτά για την BMW M4 DTM ανυπομονούμε να τη δούμε στην πράξη τον επόμενο μήνα, απλώς θα θέλαμε να δούμε και την αντίδραση της Audi και κυρίως της Aston Martin

 

Team Ε.Τ.



Facebook Comments