Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Ο «πονηρός» κύριος Ogier ξανακτυπά

19 Φεβ 2018

Ο «πονηρός» κύριος Ogier ξανακτυπά

Γιατί “πάτωσε” ο Γάλλος στη Σουηδία;

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Τον Γάλλο πρωταθλητή Sebastien Ogier είτε τον αγαπάς είτε τον αντιπαθείς. Δεν υπάρχει μέση κατάσταση για τους περισσότερους από εμάς που παρακολουθούμε τους αγώνες ράλλυ.

Στον χιονισμένο αγώνα του WRC που παρακολουθήσαμε στη Σουηδία από την Πέμπτη έως και την Κυριακή ο Ogier μας επιβεβαίωσε ότι πρόκειται για έναν ξεχωριστό οδηγό. Μας υπενθύμισε ότι οι 5 συνεχόμενοι παγκόσμιοι τίτλοι δεν ήρθαν τυχαία αλλά αντίθετα μέσα από πολύ κόπο αλλά και… στρατηγική.

Ο πολυπρωταθλητής λοιπόν, ως νικητής του Μόντε Κάρλο και πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, ήταν πρώτος στη σειρά εκκίνησης της Σουηδίας. Στην ουσία ανέλαβε να καθαρίζει το δρόμο από το χιόνι και τον πάγο που υπήρχε στις ειδικές και να στρώνει την αγωνιστική γραμμή για τους υπόλοιπους οδηγούς που ακολουθούσαν.

39f7bf8fea5d07756adbb603711c6f65

Με τις δεδομένες συνθήκες ο Ogier δεν μπορούσε να ακολουθήσει τους χρόνους των υπολοίπων οδηγών με συνέπεια να χάνει περίπου 1 δευτερόλεπτο σε κάθε αγωνιστικό χιλιόμετρο και να βυθίζεται όλο και περισσότερο στον πίνακα κατάταξης. Αποτέλεσμα; ο Γάλλος να καταφεύγει στην προσφιλή του τακτική της γκρίνιας, γκρίνια που είχε να κάνει με το σύστημα της σειράς εκκίνησης των αγώνων, συνήθεια που την είχε και στο παρελθόν όταν δυσκολευόταν να κερδίσει.

Τελικά φτάνοντας στην τελευταία ειδική που μετρά ως power stage, δίνοντας έξτρα πόντους στους 5 πρώτους νικητές της διαδρομής, είχε βρεθεί στην δέκατη θέση γενικής. Οπότε και εκεί… μεγαλούργησε! Έφτασε εσκεμμένα, καθυστερημένα στην αφετηρία της ειδικής και πήρε «καπέλο» 4 λεπτά και 10 δεύτερα, πέφτοντας στην ενδέκατη θέση πίσω από τον ομόσταυλο του Elfyn Evans.

Και αυτό ώστε να ξεκινήσει την power stage πιο πίσω στη σειρά εκκίνησης, πίσω ακόμη και από τον Neuville, έχοντας πεντακάθαρο δρόμο μπροστά του.

5592a229419e58ad8fc813bc8188cd53

Με αυτόν τον τρόπο και οδηγώντας γρήγορα τερμάτισε δεύτερος στη ειδική παίρνοντας 4 πολύτιμους πόντους για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Και εκτός από αυτό, η στρατηγική της M-Sport του έδωσε πίσω τη δέκατη θέση και 1 ακόμη πόντο καθώς ο Evans με τη σειρά του δέχτηκε και αυτός ποινή καθυστέρησης στην αφετηρία της ειδικής.

Προφανώς οι τακτικές στους αγώνες είναι κάτι συνηθισμένο εδώ και πολλά χρόνια αλλά είναι ένα φαινόμενο που δεν αρέσει στους φίλους του σπορ και ίσως η FIA θα έπρεπε να επιληφθεί του θέματος. Για τον Ogier πάντως, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.



Facebook Comments