Menu

H εντυπωσιακή McLaren Elva με 815 PS

8 υπέροχα αυτοκίνητα με χειροκίνητο σασμάν!

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Αφιέρωμα: Alfa Romeo GTV 1994-2004

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Nissan X-Trail

08 Δεκ 2014

Δοκιμή: Nissan X-Trail

To crossover που ανταποκρίνεται στην Ελληνική πραγματικότητα.

γράφει ο Παντελής Τζερτζεβέλης
_DSC19930001

 

Αντιλαμβανόμενοι την επιτυχία των προηγούμενων μοντέλων X-Trail οι Ιάπωνες κατασκεύασαν την τρίτη γενιά του επιτυχημένου τζιποειδές μοντέλου ,που γνώρισε τεράστια επιτυχία παγκοσμίως δηλώνοντας ότι η Nissan έχει βρει την φόρμουλα για να στήσει με επιτυχία το 7θέσιο xtrail πάνω στο πάτωμα του νέου Qashqai που στέκει δίπλα του σαν ένα δίδυμο αλλά μικρό αδερφάκι.
Βέβαια εδώ ίσως να τα παραλέω λιγάκι καθώς το νέο X-Trail είναι σαφέστατα μεγαλύτερο αλλά και ψηλότερο από το Qashqai που παραπέμπει σε άλλη κατηγορία αυτή των, κλασσικών suv. Πολύ μπάνικο[όμορφο] αλλά και δυναμικό με τα φουσκωμένα φτερά του και τις νέες πλαϊνές γραμμές του δείχνει έναν φρέσκο σχεδιασμό που όταν το κοιτάξεις κατάματα [φάτσα] ταιριάζει απόλυτα με την υφή και τα γνωρίσματα της υπόλοιπης “οικογένειας” της Nissan. Ξεχωρίζει ,όχι μόνον για το ύψος του αλλά για τον ειδικό του χαρακτήρα που έχει κατασκευαστεί για να βρίσκεται εκεί που ξεκινά το “παιχνίδι” με τον ελεύθερο χρόνο μας που πάντοτε επιθυμούμαι να έχουμε στην διάθεσή μας, για να κάνουμε κάτι διαφορετικό από την κατάφορη καθημερινότητα μας.

_DSC21480001_1

 

Κινητήρας

Το νέο X-Trail  κινείται με έναν πετρελαιοκινητήρα τούρμπο των 1.6 κ.εκ. αμέσου ψεκασμού commonrail , dci .Στην καρδιά του κινητήρα βρίσκονται 130 άλογα που όπου πραγματικά όταν ανεβάσουν την έντασή τους κάνουν την διαφορά. Το έργο τους μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς του X-Trail  με την βοήθεια ενός εξατάχυτου κιβώτιου ταχυτήτων, με την βοήθεια ενός νέου και ελαφριού λεβιέ.

_DSC20520001

 

Εσωτερικό

Όταν ανέβηκα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αισθάνθηκα ότι καθόμουν σε μία βουνοκορφή που μου έδινε όλες τις πληροφορίες για το τι γίνεται σε όλα τα σημεία του οχήματος με την ματιά μου να φεύγει επάνω στο μακρύ καπό του αυτοκινήτου που έχει την δική του ξεχωριστή πινελιά. Ο εσωτερικός διάκοσμος ξεχωρίζει για την ευρυχωρία και την λειτουργικότητά του με το επίπεδο του εξοπλισμού του να θεωρείται από τα καλύτερα στο είδος του. [έκδοσηTechna]Το ταμπλό του είναι κατασκευασμένο από αξιόπιστα υλικά και η ορατότητά του είναι ικανοποιητική ακόμη και όταν το μεγάλο τιμόνι του βρίσκεται στην ψηλότερη του ρύθμιση. Το νέο σχεδιαστικά τιμόνι του έχει καλή θέση εφαρμογής των χεριών του οδηγού ,όπου μπορεί να επεξεργάζεται τα κουμπιά που έχει πάνω του ,με τις εφαρμογές τους να εμφανίζονται πάνω στην μικρή οθόνη που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Εντύπωση προκαλεί η τεράστια ηλιοροφή του αυτοκινήτου, που όταν την πήρα χαμπάρι την απόλαυσα δεόντως. Το δικό μου 7θέσιο μοντέλο ήταν εξοπλισμένο με πολλά καλούδια όπως,driver attention alert (ειδοποίηση για κόπωση του οδηγού) autoparking, ένδειξη ειδοποίησης τυφλών σημείων, αναγνώριση κινούμενων σημείων κατά την οπισθοπορεία, σύστημα multimediaNissanconnect που όταν μπήκα στο αυτοκίνητο συνδέθηκε αμέσως με το προσωπικό μου smartphone και το DABtuner, που φιλοξενείται σε μία μεγάλη οθόνη αφής ,που πάντοτε χρησιμοποιούμαι εφ όσον το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Επίσης για τους κατοίκους των ορεινών περιοχών, τα θερμαινόμενα καθίσματα αποτελούν έναν πολύ καλό σύμμαχο στην μάχη τους με τα καιρικά φαινόμενα.
_DSC21310001
Οδηγώντας το νέο X-Trail
Ξεκινώντας τον
ντίζελ κινητήρα του νέου X-Trail αναδύεται ένας γλυκός και βελούδινος ήχος που μετά βίας φτάνει στην καμπίνα που είναι πολύ καλά κατασκευασμένη από καλής ποιότητας μονωτικά υλικά. Άλλωστε ένα στοιχείο που επιδιώκουμε να απολαμβάνουμε κατά την διάρκεια των ταξιδιών με τέτοιου είδους αυτοκίνητα είναι η απόλαυση της μεγάλης φυγής ακούγοντας την αγαπημένη μας μουσική χωρίς την συνοδεία θορύβων του κινητήρα. Οδηγώντας στην άσφαλτο, εκτός πόλεως, μπορεί να μην την βάζει «φωτιά», αλλά μετακινεί με αξιοπρέπεια το βαρύ σκάφος καθώς η ροπή του ελαστικού κινητήρα εμφανίζεται περίπου από τις 1200στρ, χωρίς να δυσκολεύεται να τραβήξει το βάρος των 1500κg. Οι ταχύτητες αλλάζουν με ευκολία είναι κοντές εκτός από την 6 που η καλή γραμμική της απόδοση δίνει μια κατανάλωση στο αυτοκίνητο που διατηρείται σε πολύ χαμηλά πλαίσια,[5,5litr] για τον μεγάλο του όγκο. Τέτοιες επιδόσεις δεν είδαμε ποτέ όταν οδηγήσαμε αυτοκίνητα του ιδίου όγκου με το νέο Nissanxtrail. Στην οδήγηση εντός πόλεως καταλαβαίνεις ότι το αυτοκίνητο «στεναχωριέται» καθώς καταπονείται από το σταμάτα ξεκίνα μέσα στα ψυχοπλακωτικά μποτιλιαρίσματα των πόλεων. Για τον αυτό το λόγο λοιπόν το πήρα και το οδήγησα στους ήσυχους επαρχιακούς δρόμους γύρο από την πόλη της Θεσσαλονίκης με βρεγμένη άσφαλτο και αρκετά στροφιλίκια που, όταν ζορίστηκε έδειξε μια δυσφορία που εκφράστηκε με αυξημένες κλίσεις που ερχόταν στην καμπίνα από τις κλειστές στροφές του δρόμου ,όπου το αναπόφευκτο αποτέλεσμα ήταν η υποστροφή καθώς το αυτοκίνητο είναι προσθιοκίνητο. Όταν το πίεσα παραπάνω από τα επιτρεπτά του όρια ,η επέμβαση του νοήμων ESP ήταν ακαριαία βάζοντας τα πράγματα στην θέση τους. Δεν θέλω να γίνομαι υπερβολικός αλλά το νέο Nissanxtrail προσφέρει πολύ περισσότερα από όλα αυτά που μπορεί να χρειαστεί ο οδηγός του σε οποιοδήποτε τερέν και αν το οδηγήσει ,με την ανάλογη σύνεση πάντοτε. Για το κάτι «παραπάνω» θα σύστηνα την τετρακίνητη έκδοσή του που μπορεί να μεταφέρει τον οδηγό στην περιπέτεια της ζωής του.

 

Για μένα προσωπικά που είμαι μονίμως overlander, αναρριχητής, ποδηλάτης, και καγιάκερ θα το ήθελα στο πλάι μου. Οι λόγοι είναι πολλοί όπως, Ποιότητα, αξιοπιστία, τρελούς χώρους, ασφάλεια, άλλα κόλπα, και 2 έξτρα καθισματάκια πίσω για τις κοντές τουρίστριες που θέλουν να κάνουν ωτοστόπ στην χώρα που τα έχει όλα. Κάποτε αυτά τα αυτοκίνητα ήταν ιδιαιτέρως πολυέξοδα και απευθυνόταν σε πολύ λίγους. Σήμερα η οικονομία τους και η λογική τιμή απόκτησής τους αποτελεί δέλεαρ για όσους επιζητούν Large καταστάσεις στον εναλλακτικό τρόπο ζωής τους. Η τιμή αγοράς του ξεκινάει από 28530€ και φτάνει μέχρι της 36660€ για την τετρακίνητη έκδοση με τον κορυφαίο εξοπλισμό.

Καλές αποδράσεις!

 



Facebook Comments