Menu

Alfa Romeo 8C: ένα μοναδικά υπέροχο αυτοκίνητο

Η Huyndai σκέφτεται να βγάλει roadster μοντέλο

BMW M340i vs Audi S4 vs AMG E53 vs Volvo S60 Polestar (video)

Ferrari 488 Pista vs McLaren 600LT vs Alfa Romeo 4C (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Νέα BMW Σειρά 5

13 Οκτ 2016

Νέα BMW Σειρά 5

η έβδομη γενιά του πολυτελούς sedan

H BMW παρουσίασε την πολυαναμενόμενη 7η γενιά της σειράς 5 με κωδικό G30, ενός μοντέλου που διαχρονικά αποτελεί έναν ισχυρό παίχτη στην κατηγορία premium E-Segment με 7,6 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1972 μέχρι και σήμερα.

bmw-5-series-2017-1600-01

Ο σχεδιασμός της νέας γενιάς μπορεί να χαρακτηρίζεται συντηρητικός από μεγάλη μερίδα του κοινού όμως αποπνέει αθλητικότητα και επιβλητικότητα ενώ ταιριάζει γάντι στις απαιτήσεις του απευθυνόμενου κοινού της κατηγορίας.

2017-bmw-5-series-2

Στο εμπρός μέρος η ενεργή αεροδυναμικά kidney grille η οποία καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της μάσκας, όπως και τα ενεργά φωτιστικά σώμματα LED που ενώνονται με αυτήν θυμίζουν τη μεγαλύτερη 7αρα ενώ οι εισαγωγές αέρα του προφυλακτήρα δίνουν μια σπορτιφ νότα στο σύνολο.

2017-bmw-5-series-4

Στο προφίλ οι αναλογίες ακολουθούν την παράδοση της βαβαρικής φίρμας με μικρούς πρόβολους και μακρύ μεταξόνιο, ενώ οι νέες character lines μπλέκονται μεταξύ τους με έναν ιδιαίτερο τόπο, όντας μια καλοδεχούμενη εξέλιξη στη σχεδιαστική ταυτότητα της BMW. Η εσοχή και το πτερύγιο πίσω από τον εμπρός τροχό υποδηλώνει την άμεση συγγένεια του μοντέλου με τη σειρά 7.

2017-bmw-5-series-7

Το πίσω μέρος είναι μια εξέλιξη του σχεδιασμού της προηγούμενης γενιάς με μεγαλύτερα φωτιστικά σώμματα περισσότερες καμπύλες και ακμές και σπορ προφυλακτήρα με συμετρικές εξατμίσεις οι οποίες ανάλογα με την έκδοση έχουν κυκλικό, τραπεζοειδές ή ορθογώνιο σχήμα.

Η νέα 5άρα μεγάλωσε ελαφρώς σε διαστάσεις σε σύγκριση με τον προκάτοχό της και πλέον έχει μήκος 4.935mm (+36mm), πλάτος 1.868mm (+6mm) και ύψος 1.466mm (+2mm) ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2.975mm (+7mm).

Οι σχεδιαστές της BMW κατάφεραν να βελτιώσουν την αεροδυναμική του μεγάλου sedan κατα 10% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά επιτυγχάνοντας συντελεστή οπισθέλκουσας 0.22cd. Αυτό επετεύχθει με αεροδυναμικό σχεδιασμό πατώματος που κατευθύνει τη ροή του αέρα, την ενεργή γρίλια που κλείνει όταν ο κινητήρας δε χρειάζεται περισσότερο αέρα αλλά και τις αεροδυναμικές κουρτίνες στον εμπρός προφυλακτήρα που μειώνουν τους στροβιλισμούς του αέρα στην περιοχή των τροχών.

Όπως και σε άλλα μοντέλα της BMW προσφέρονται τα πακέτα Sport Line και Luxury Line με αισθητικές διαφορές σε εσωτερικό και εξωτερικό. Παράλληλα οι επιλογές της BMW Individual επιτρέπουν στον κάθε κάτοχο να προσωποποιήσει σε μεγάλο βαθμό το δικό του όχημα επιλέγοντας ανάμεσα σε μια πλούσια παλέτα ξεχωριστών αποχρώσεων και εσωτερικών επενδύσεων.

Για λάτρεις της σπορ οδήγησης υπάρχει το πακέτο M Sport (εικόνες) που περιλαμβάνει μεγαλύτερους αεραγωγούς στον προφυλακτήρα, πλευρικές ποδιές, πίσω διαχύτη με ορθογώνιες εξατμίσεις, χαμηλωμένη ανάρτηση M Sport, ζάντες M Light 18 ιντσών στο εξωτερικό, αλλά και επενδύσεις Alcantara, αλουμινένια πεντάλ και σπορ δερμάτινο τιμόνι στο εσωτερικό.

bmw-5-series-2017-1600-4a

Ούτε στο εσωτερικό έχουμε κάποια ιδιαίτερη έκπληξη από πλευράς σχεδιασμού μιας και η εικόνα μοιάζει γνώριμη. Η μεγάλη οθόνη 10,25 ιντσών ενσωματώνει το σύστημα iDrive και επιτρέπει έλεγχο μέσω αφής, χειρονομιών ή φωνητικών εντολών εκτός από το γνωστό κυλινδρικό επιλογέα. Κατα 70% έχει μεγαλώσει και το πολύ χρήσιμο σύστημα Head-Up Display που απέκτησε καλύτερη ανάλυση και σημαντικότερο ρόλο.

bmw-5-series-2017-1600-54

Ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε στα 530 λίτρα ενώ οι πίσω επιβάτες επωφελούνται από περισσότερο χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια και απολαμβάνουν δύο ανεξάρτητες οθόνες 10.2 ιντσών για την ψυχαγωγία τους. Η ηχομόνωση έχει επίσης βελτιωθεί ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν καλύτερα τον ήχο του premium ηχοσυστήματος Bowers & Wilkins με 16 ηχεία

bmw-5-series-2017-1600-50

Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα προσφέρουν μασάζ ενώ οι λειτουργίες ιονισμού του αέρα, αρώματος και ο εσωτερικός ambient φωτισμός προέρχονται από την 7αρα. Φυσικά η ποιότητα κατασκευής η συναρμογή και τα υλικά είναι υπεράνω κριτικής όπως άλλοστε και στις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.

Από πλευράς κινητήρων, αρχικά θα έχουμε τις παρακάτω εκδόσεις ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, η κορυφαία M5 θα παρουσιαστεί προς τα τέλη του 2017:

  • 520d – τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 2,0 λίτρων με 190hp και 400Nm ροπής (0-100km/h σε 7,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 237km/h) – στο μέλλον θα προσφερθεί και έκδοση Efficient Dynamics – με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και μέση κατανάλωση 3,9 λίτρα/100km
  • 530d – εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας TwinPower Turbo με απόδοση 265hp και 620Nm ροπής. (0-100km/h σε 5,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 250km/h, μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/100km)
  • 530e iPerformance – plug-in υβριδική έκδοση με 252hp και μέση κατανάλωση 2 λίτρα/100km
  • 530i – με τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων που αποδίδει 252hp και 350Nm ροπής (0-100km/h σε 6,3 δευτ., τελική ταχύτητα 250km/h και μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα/100km).
  • 540i – με εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα 3,0 λίτρων που αποδίδει 340hp και 450Nm ροπής (0-100km/h σε 5,1 δευτερόλεπτα ή 4,8 δευτερόλεπτα αν συνδυαστεί με το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης Xdrive, τελική ταχύτητα 250km/h)
  • Μ550i xDrive – με V8 κινητήρα απόδοσης 462hp και 650Nm ροπής (επιτάχυνση 0-100km/h σε 4 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 250km/h)

Η έβδομη γενικά της 5αρας χρησιμοποιεί ανάρτηση με διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα και πέντε συνδέσμων πίσω κάτι που σε συνδυασμό με το ανασχεδιασμένο σασί, το χαμηλότερο βάρος κατα 100kg χάρη στο συνδυασμό αλουμινίου, χάλυβα και μαγνησίου αλλά και τις γενικές επεμβάσεις των μηχανικών στο στήσιμο του αυτοκινήτου συμβάλλουν σε μια πιο δυναμική οδηγική συμπεριφορά.

Το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης xDrive συνδυάζεται με το ηλεκτρομηχανικό σύστημα τετραδιεύθυνσης Integral Active Steering ενώ προεραιτικά διατίθεται και η ηλεκτρονικός έλεγχος ανάρτησης Dynamic Damper Control. Τέλος, από το σύστημα Driving Experience Control ο οδηγός επιλέγει ανάμεσα στα στυλ οδήγησης Comfort, Sport, ECO PRO και Adaptive ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες και διαθέσεις.

bmw-5-series-2017-1600-10

Οι μεγαλύτεροι αντίπαλοι της BMW 5 Series στην κατηγορία των πολυτελών sedan είναι η Mercedes-Benz E-Class (περισσότερα εδώ) και το Audi A6.

Ακολουθώντας τις προσταγές των καιρών η BMW εξόπλισε τη σειρά 5 με πλήρη συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης όπως ενεργό Cruise Control που λειτουργεί σε ταχύτητες από 0 μέχρι 210km/h, Speed Limit Assist που διαβάζει και ακολουθεί αυτόματα τα όρια ταχύτητας, πληθώρα συστημάτων διατήρησης και αλλαγής λωρίδας που σε ορισμένες περιπτώσεις επιτρέπουν ακόμη και τον έλεγχο του τιμονιού από το όχημα, αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση ανάγκης, προετοιμασία για σύγκρουση, ενεργό καπό και εξελιγμένους αερόσακους.

Τέλος, το καινοτόμο σύστημα Remote Control Parking που είδαμε και στην 7αρα κάνει πρεμιέρα στον προεραιτικό εξοπλισμό της σειράς 5 επιτρέποντας αυτόνομο παρκάρισμα χωρίς την ανάγκη του οδηγού μέσα στο όχημα, με τις κινήσεις του αυτοκινήτου να μπορούν να ελέγχονται και μέσω της οθόνης αφής του έξυπνου κλειδιού.

bmw-5-series-2017-1600-41

Το αποτύπωμα CO2 της πεντάρας μειώθηκε κατα 15% ενώ είναι πλέον κατα 95% ανακυκλώσιμη. Η παραγωγή της θα γίνει στο εργοστάσιο Dingolfing (Βαβαρία) αλλά και στο Graz, ενώ μια έκδοση με μακρύτερο μεταξόνιο θα παράγεται στο Shenyang (Κίνα). Η BMW έχει μεγάλες βλέψεις για το μοντέλο της αφού η προηγούμενη έκτη γενιά με κωδικό F10 που παρουσιάστηκε το 2010 ήταν η δημοφιλέστερη 5αρα με συνολικές πωλήσεις 2 εκατομμύρια μονάδες.



Facebook Comments