Menu

Η ABT μεταμορφώνει το Audi RS4 Avant

BMW M8 Competition vs M2 Competition (video)

Δοκιμή: Skoda Scala 1.6 TDI 116 PS

Δοκιμή: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Οδήγηση και κινητό – τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

24 Οκτ 2019

Οδήγηση και κινητό – τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

To κινητό στην οδήγηση απειλή για τη ζωή μας και των γύρω μας

Όλοι ξέρουμε ότι οδήγηση και κινητό απαγορεύονται δια ροπάλου! Είναι ο συνδυασμός που ευθύνεται περισσότερο από κάθε άλλο για τροχαία ατυχήματα. Παλιότερα λέγαμε ότι είναι το αλκοόλ αυτό που σκοτώνει στο δρόμο. Τα τελευταία χρόνια όμως φαίνεται ότι η χρήση κινητού κοντεύει να ισοφαρίσει τα δυστυχήματα που προκαλούνται από την υπερβολική κατανάλωση οινοπνεύματος. Και δυστυχώς το κινητό στο αυτοκίνητο έχει γίνει κυριολεκτικά μάστιγα!

Και για να το αποδείξω στο εαυτό μου ότι όντως οι στατιστικές έχουν δίκιο, αποφάσισα να κάνω δοκιμή ο ίδιος. Βγήκα ένα πρωινό στο δρόμο και παρατηρούσα τους άλλους οδηγούς αν μιλούν στο κινητό ενώ οδηγούν. Με λύπη μου αλλά όχι έκπληξη, διαπίστωσα ότι ένα ποσοστό τουλάχιστον 3-4 στους 10 οδηγούς είχαν το κινητό σκουλαρίκι στο αυτί!

Και ακόμη χειρότερα, αρκετοί είχαν την συσκευή τους στα χέρια, πάνω στο τιμόνι, και σέρφαραν στο Facebook ή στο Messenger… Θα μου πείτε, τι εκπλήσσεσαι, εδώ έχουν βγει ειδικές θήκες που προσαρμόζονται πάνω στο τιμόνι ώστε ο οδηγός να έχει μόνιμα στο κινητό μπροστά στα μάτια του! Τι χειρότερο δηλαδή;

Και όλα αυτά ενώ ξέρουμε ότι η έλλειψη προσοχής στο δρόμο μόλις για μισό δευτερόλεπτο μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστες συνέπειες. Και δεν θα μιλήσουμε καν για το ποσοστό αυτών που φορούσαν ζώνη ασφαλείας…

Και μέσα σε όλα αυτά, ο νέος ΚΟΚ ήρθε να ξεκαθαρίσει με ποιο τρόπο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε νόμιμα το κινητό μας μέσα στο αυτοκίνητο, και κυρίως ασφαλώς. Έτσι λοιπόν, επιτρέπεται μόνο με χρήση ασύρματου bluetooth ακουστικού που το έχουμε συνδέσει από πριν με την συσκευή μας, πριν καν ξεκινήσουμε το όχημα. Ένας άλλος τρόπος είναι φυσικά να συνδέσουμε πάλι ασύρματα το κινητό μας στο σύστημα infotainment του αυτοκίνητου μας.

Τα περισσότερα αν όχι όλα τα νέα μοντέλα 3ετίας έχουν τα απαραίτητα σύγχρονα ηλεκτρονικά καλούδια για να το υποστηρίξουν αυτό. Εδώ τώρα θα πει κάποιος, ότι ολόκληρες αυτοκινητοβιομηχανίες που τοποθετούν τα infotainment σε κάτι οθόνες 10 ιντσών που αποσπούν την προσοχή του οδηγού και δεν απαγορεύονται, σε πείραξαν τα κινητά; Αυτό το θέμα όμως όντως άλλη ιστορία που θα το αναλύσουμε σε άλλο κείμενό μας…

Ο ΚΟΚ μας δίνει επίσης τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε το κινητό σε ανοιχτή ακρόαση μόνο αν είναι τοποθετημένο σε ειδική βάση στο ταμπλό του αυτοκινήτου

Εννοείται ότι τα ενσύρματα handsfree απαγορεύονται δια ροπάλου καθώς αν χτυπήσει το κινητό και μέχρι να ξεμπλέξεις τα καλώδια του ακουστικού, μπορείς να είσαι ήδη στο… χαντάκι.

Απαγορεύεται επίσης να έχεις το κινητό στα χέρια ή στα πόδια ή οπουδήποτε αλλού μπορεί να εμποδίσει την ελεύθερη κίνηση των χεριών του οδηγού. Αλλά τι να λέμε, το Instagram είναι πιο σημαντικό από τη ζωή μας…

Τι προβλέπει ο νόμος για τους παραβάτες; Σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ν. 4530/2018, που περιλαμβάνει τις διατάξεις του νέου ΚΟΚ, οι οδηγοί οχημάτων που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο εν κινήσει χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή χωρίς να είναι αυτό τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση, τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης για εξήντα (60) ημέρες. Επίσης το πρόστιμο για τη χρήση κινητού τηλεφώνου από τον οδηγό, ενώ το όχημα βρίσκεται εν κινήσει, είναι 100 ευρώ.

Για να δούμε, θα συνεχίσουμε να είμαστε για πολύ ακόμη Βαλκάνιοι ή θα γίνουμε κάποια στιγμή Ευρωπαίοι στην οδηγική συμπεριφορά;

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Facebook Comments