Menu

Αυτά είναι τα καλύτερα αυτοκίνητα από την Cosworth

Μία βελτιωμένη Alfa Romeo 4C εναντίον ενός Audi RS3 (video)

Νέο Land Rover Defender 90 και 110

Νέα Ferrari 812 GTS

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Μία σπάνια Aston Martin DB4GT στη δημοπρασία του Pebble Beach

19 Αυγ 2017

Μία σπάνια Aston Martin DB4GT στη δημοπρασία του Pebble Beach

Πόσο αξίζει το συναίσθημα;

Γράφει ο Δημήτρης Μυζήθρας

Όπως κάθε Αύγουστο εδώ και περισσότερο από 30 χρόνια, έτσι κι εφέτος, οι συλλέκτες αυτοκινήτων συγκεντρώνονται στη Χερσόνησο Monterey στην Καλιφόρνια για να αξιολογήσουν τον εκλεκτό κατάλογο σπάνιων οχημάτων που προσφέρει ο οίκος Sotheby’s, γνωστός για τις δημοπρασίες έργων τέχνης και ακινήτων υψηλής αξίας.

Πέρα από αγώνες ιστορικών οχημάτων, με οδηγούς ενδεδυμένους κατά το στυλ της εποχής και διαγωνισμούς πιστής αντιγραφής των παλαιών, η διοργάνωση είναι πλήρης από αυτοκινητιστικά δρώμενα, γαστρονομικές εμπειρίες στο Fisherman’s Wharf (κάτι σαν τη δική μας Μαρίνα Φλοίσβου) και αποτελεί τον παράδεισο του λάτρη της αυτοκίνησης.

ferrari-performance-collection

Βεβαίως και υπάρχουν αυτοκίνητα παραγωγής. Η σειρά εκθεμάτων Ferrari (από 250GT έως F40) με τιμή εκκίνησης από $90.000 έως $1,5εκ. αναμένεται να φέρει στα ταμεία περισσότερα από $18εκ. Όμως, το πραγματικό ενδιαφέρον των παρευρισκομένων βρίσκεται στα αγωνιστικά εκθέματα.

Αυτές οι «αγωνιστικές χρονοκάψουλες», όχι μόνο ξεχωρίζουν για την ποιότητα ανακατασκευής και συντήρησης (πολλές διαθέτουν το αρχικό αμάξωμα και πλείστα αρχικά μηχανικά μέρη), αλλά κυρίως γιατί δεδομένου ότι παρήχθησαν σε μικρούς αριθμούς, αποτελούν ασφαλέστερη επένδυση με υψηλή επιπρόσθετη αξία και σαφώς μεγαλύτερη απόδοση.

pjimage

Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί ότι ΤΡΙΑ ΜΟΝΟ εκθέματα αγωνιστικών Aston Martin (AMR1, DBR1 και DBR9) αναμένεται να συγκεντρώσουν άνω των $20 εκατομμυρίων, δηλαδή περισσότερα από ότι όλα τα αυτοκίνητα παραγωγής της Ferrari μαζί!

1959-aston-martin-db4gt-copyright-tim-scott-rm-sothebys (5)

Μπορεί λοιπόν εν συγκρίσει, να αντιληφθεί κανείς τη σπανιότητα και υψηλή ιστορική αξία μιας Aston Martin DB4GT η οποία προσδοκάται να συγκεντρώσει το ποσό των $8εκ.!

1959-aston-martin-db4gt-copyright-tim-scott-rm-sothebys (1)

Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, η σχεδίαση της DB4GT έμελλε να «πέσει σε καλά χέρια». Ο Harold Beach (DB4, DB5, DB6) ασχολήθηκε κατά κύριο λόγο με σασί και αναρτήσεις, ενώ ο χαρισματικός Ted Cutting (απόφοιτος του τότε Kingston Technical School) είχε σχεδιάσει (εννοείται στο χέρι) ό,τι DB και DP υπήρχε την εποχή εκείνη.

1959-aston-martin-db4gt-copyright-tim-scott-rm-sothebys (7)

Το ζητούμενο ήταν να φτιάξουν ένα DB4, το οποίο να ανταποκρινόταν τόσο στην πίστα, όσο και στο δρόμο. Υλικά: 3670 κ.εκ. χωρισμένα στους 6 κυλίνδρους σε σειρά. Σασί, το ίδιο του DB4 «ξυρισμένο» κατά 5 ίντσες (12,7εκ.). Μεταξόνιο στα 2.489 χιλιοστά και 4-άρι χειροκίνητο σασμάν.

1959-aston-martin-db4gt-copyright-tim-scott-rm-sothebys (8)

Αποτέλεσμα: Βάρος μειωμένο κατά 85 κιλά, στα 1.269, με 280 άλογα (κατά Aston Martin 302 στις 6.000 στροφές) να φέρνουν 0-97 χλμ/ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα και την τελική στα 153ΜΑΩ (246ΧΑΩ).

1959-aston-martin-db4gt-copyright-tim-scott-rm-sothebys (2)

Φτιάχτηκαν 75 κομμάτια touring και μερικά ελαφρύτερα για ειδική χρήση σε πίστα. Επίσης το 1960 ο γνωστός Ιταλός «αμαξάς» Zagato, επανασχεδίασε ένα ελαφρύτερο DB4GT με όμορφες γραμμές στο καπό για streamlining και παρήχθησαν μόλις 19!

1959-aston-martin-db4gt-copyright-tim-scott-rm-sothebys

Τέσσερα σασί είχαν παραμείνει αχρησιμοποίητα (!) και το 1991, με έγκριση από το εργοστάσιο, παρήχθησαν 4 DB4GT “Sanction 2” με αμάξωμα από Ιταλία και κατασκευή από την R.S. Williams Ltd. στο μαγευτικό και παραλίμνιο Cobham. Με άλλα λόγια, το 1991 κάποιου «του έκοψε» να προσθέσει περί τα 24-32 εκατομμύρια δολάρια στη σημερινή αγορά κλασικών αυτοκινήτων.

1959-aston-martin-db4gt-copyright-tim-scott-rm-sothebys (3)

Το φετινό έκθεμα του Monterey, ένα προ-Zagato DB4GT, μετετράπη σε Zagato και πουλήθηκε το 1961 και ξανά το 1965. Άλλαξε χέρια αρκετές φορές μέχρι το 1989, οπότε και ξεκίνησε η ανακατασκευή του στο αρχικό πρότυπο. Στη συνέχεια κέρδισε στο Aston Martin Festival και στο Pebble Beach την ίδια χρονιά. Έκτοτε, είχε δύο ιδιοκτήτες. Ο ένας είναι ο σημερινός που το δημοπρατεί και ο προηγούμενος ήταν ο γνωστός Βρετανός ηθοποιός, ηλεκτρολόγος μηχανικός και λάτρης των αυτοκινήτων Rowan Atkinson.

1959-aston-martin-db4gt-copyright-tim-scott-rm-sothebys (4)

Σε κάθε περίπτωση, 6 με 8 εκατομμύρια δολάρια είναι πολλά για ένα αυτοκίνητο. Όμως, πέρα από τη σπανιότητα του, «ενσαρκώνει» τη σπανιότητα των ανθρώπων που το σχεδίασαν.

Παραμένει «μνημείο υπεροχής», τόσο της μεταπολεμικής Βρετανίας, όσο και της θέλησης των ανθρώπων για καλύτερο, γρηγορότερο και δυνατότερο αυτοκίνητο, αξίες που αντικαταστάθηκαν από τις έννοιες οικονομικότερο, οικολογικότερο, ουδέτερο. Σε μια εποχή που έρχεται γρήγορα και ηλεκτρονικοποιεί την ανθρώπινη έκφραση, κάποιος επενδυτής ή θιασώτης, εν γνώσει του ή εν αγνοία, αγοράζοντας την ιστορική DB4GT, θα αναλάβει και το ρόλο του ως θεματοφύλακας της αυτοκίνησης που εμπνέει και ξεσηκώνει.



Facebook Comments