Menu

Νέα Porsche Taycan με 680 και 761 ίππους

VisionVenture Concept: Ένα αυτοκινούμενο από το μέλλον (video)

Επίσημο: Νέο Nissan Juke

Πόσο περισσότερο θερμαίνονται τα σκουρόχρωμα αυτοκίνητα; (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Μια Εξαιρετικά Σπάνια Citroen BX 4TC Βγαίνει στο Σφυρί!

23 Ιαν 2019

Μια Εξαιρετικά Σπάνια Citroen BX 4TC Βγαίνει στο Σφυρί!

Ένα αυτοκίνητο για πραγματικούς συλλέκτες

Η Citroen βλέποντας την επιρροή και την επιτυχία του Group B στον μηχανοκίνητο κόσμο αποφάσισε να εμπλακεί και αυτή στο θεσμό παρουσιάζοντας τη BX 4TC, μια αγωνιστική εκδοχή της δημοφιλούς και πρωτοποριακής ΒΧ

Η Citroen μπορεί τις τελευταίες 2 δεκαετίες να απολαμβάνει τους 8 παγκόσμιους τίτλους της στο ΠΠΡ και να αποτελεί την πιο πετυχημένη ομάδα της σύγχρονης εποχής αλλά δεν ήταν πάντα έτσι.

Στα μέσα του ’80 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ μεσουρανούσε το περίφημο Group B με άξιους εκπροσώπους αυτοκίνητα θρύλους όπως το Peugeot 205 T16 ή τη Lancia Delta S4.

Η Citroen βλέποντας την επιρροή και την επιτυχία του Group B στον μηχανοκίνητο κόσμο αποφάσισε να εμπλακεί και αυτή στο θεσμό παρουσιάζοντας τη BX 4TC, μια αγωνιστική εκδοχή της δημοφιλούς και πρωτοποριακής ΒΧ. Όπως ίσως είναι γνωστό, για να συμμετάσχει μια εταιρία στο ΠΠΡ και να πάρει την απαραίτητη ομολογκασιόν, έπρεπε να κατασκευάσει 200 αντίτυπα του συγκεκριμένου μοντέλου οπότε και η γαλλική εταιρία έπραξε ακριβώς αυτό. Δυστυχώς παρ’ όλο που το αυτοκίνητο ήταν σπουδαίο και προηγμένο τεχνολογικά, δεν κατάφερε να πουλήσει πάνω από 100 αντίτυπα, σημειώνοντας οικτρή εμπορική αποτυχία.

Τώρα λοιπόν ένα από τα εναπομείναντα, πραγματικά ελάχιστα αυτοκίνητα παγκοσμίως βγαίνει σε πλειστηριασμό από τον οίκο Artcurial και αναμένεται να έχει τιμή εκκίνησης κοντά στα 60.000 ευρώ, τιμή πολύ χαμηλότερη από αντίστοιχα μεγαθήρια όπως το 205 Τ16 ή το Audi Quattro.

Η ΒΧ 4TC ακολούθησε διαφορετικό δρόμο από το, «πολύ» 205, της αδερφής εταιρίας Peugeot, όπως ήταν αναμενόμενο δηλαδή καθώς Citroen και διαφορετικότητα πάνε μαζί.

Το αυτοκίνητο εξωτερικά δεν φωνάζει ότι είναι κάτι το διαφορετικό από μια «ταπεινή» ΒΧ καθώς τα μόνα έξτρα είναι τα επιπλέον φωτιστικά σώματα τοποθετημένα στο κέντρο της μάσκας, τα μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα και η επιπλέον βαμμένη κόκκινη – μπλε ρίγα στα χρώματα της γαλλικής σημαίας που διατρέχει τα πλαϊνά. Στο δε εσωτερικό τα πράγματα είναι ακόμη πιο λιτά αφού έχουν τοποθετηθεί μόνο κάποια επιπλέον όργανα στο ταμπλό. Βέβαια, όταν μπαίνεις στο εσωτερικό μιας BX μόνο απλό και λιτό δεν είναι αφού το αυτοκίνητο ξεχειλίζει από προσωπικότητα και γαλλική φινέτσα.

Αρχικά παρουσιάστηκε με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς αλλά τελικά κατέληξε σε τετρακίνηση για να μπορέσει να σταθεί στους αγώνες.

Ενώ το Peugeot ήταν κεντρομήχανο, η BX 4TC είχε τοποθετημένο τον κινητήρα εμπρός, κάτι που αποδείχθηκε σημαντικός παράγοντας για την αποτυχία στα ράλι αφού ακόμα και το επίσης μπροστομήχανο Quattro είχε ξεπεραστεί από το Peugeot και τη Lancia. Η ΒΧ 4ΤC ήταν και άτυχη καθώς πρόλαβε να αγωνιστεί μόνο σε 3 αγώνες του παγκόσμιου πρωταθλήματος το 1986 αφού το Group B καταργήθηκε άμεσα και απότομα με το θάνατο του Φιλανδού Τοϊβόνεν.

Από μια άλλη οπτική ίσως αυτό αποδείχτηκε θετικό για τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου αφού σε καμία περίπτωση δεν ζητούνται τόσα χρήματα όσα για μια Delta S4 που βγαίνει στο σφυρί. Πιστεύεται ότι υπάρχουν μόλις 40 αντίτυπα του αυτοκινήτου παγκοσμίως και αυτό το καθιστά πραγματικά σπάνιo. Το συγκεκριμένο έχει μόλις 15.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του και είναι πλήρως ανακατασκευασμένο από την DS Sensation με συνολικά έξοδα πάνω από 60.000 ευρώ. Ιδιοκτήτης της ΒΧ είναι όπως λέει η Artcurial ο σημαντικότερος συλλέκτης σπάνιων Citroen στη Γαλλία και είναι από τους σπουδαιότερους παγκοσμίως χωρίς όμως να κατονομάζεται.

Όσοι είστε φίλοι των γαλλικών σπορ αυτοκινήτων σπεύσατε, όσο για εμάς προσωπικά σίγουρα θα το προτιμούσαμε αφού κυλά…LHM στις φλέβες μας.



Facebook Comments