Menu

Νέα Porsche Taycan με 680 και 761 ίππους

VisionVenture Concept: Ένα αυτοκινούμενο από το μέλλον (video)

Επίσημο: Νέο Nissan Juke

Πόσο περισσότερο θερμαίνονται τα σκουρόχρωμα αυτοκίνητα; (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Mercedes-Benz Actros με Highway Pilot

14 Οκτ 2015

Mercedes-Benz Actros με Highway Pilot

Δοκιμή σε δημόσιο οδικό δίκτυο με την αυτόνομη οδήγηση φορτηγών να πλησιάζει στη μαζική παραγωγή.

Στον αυτοκινητόδρομο A8, μεταξύ του Ντένκεντορφ και του αερολιμένα Στουτγάρδης, κυκλοφόρησε το πρώτο παγκοσμίως αυτόνομο φορτηγό παραγωγής στις 2 Οκτωβρίου 2015. Επιβάτες της παρθενικής διαδρομής του Mercedes-Benz Actros με το σύστημα Highway Pilot,  ήταν ο Δρ. Wolfgang Bernhard, υπεύθυνος για φορτηγά και λεωφορεία της Daimler AG, συνοδευόμενος από τον πρωθυπουργό της Βάδης-Βυρτεμβέργης, Winfried Kretschmann.

sm_15C1079_24

Το εργοστασιακό Mercedes-Benz Actros, της δοκιμής (ταξινομημένο ως πειραματικό όχημα), είναι εξοπλισμένο με το «έξυπνο» σύστημα Highway Pilot και έχει ειδική άδεια και έγκριση από τον TÜV που επιτρέπει την αυτομοατοποιημένη οδήγηση του στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας.

Ο συνδυασμός πολλαπλών συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας και αισθητήρων νέας γενιάς, επιτρέπει στο φορτηγό με σύστημα Highway Pilot να επιτηρεί διαρκώς όλη την περιοχή μπροστά από το όχημα και να αναλαμβάνει ακόμα και τον έλεγχο του οχήματος σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να απομακρύνει χωρίς κίνδυνο τα χέρια του από το τιμόνι.

Μόλις το φορτηγό εισέλθει στη κανονική κυκλοφορία, στη δεξιά λωρίδα, λέει “Highway Pilot On” και το σύστημα προσφέρεται να αναλάβει τη λειτουργία οδήγησης. Ο οδηγός μπορεί να επιβεβαιώσει την εντολή με το πάτημα ενός κουμπιού. Το Actros διατηρείται με ακρίβεια στη λωρίδα κυκλοφορίας και στην ιδανική απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν η απόσταση μειωθεί υπερβολικά ή εισέλθει στη λωρίδα άλλο προπορευόμενο όχημα, το φορτηγό επιβραδύνει. Στο διάστημα αυτό, οι επιβάτες κάθονται άνετα στη λειτουργική και μοντέρνα καμπίνα. Σε μια πιθανή έξοδο π.χ. για το αεροδρόμιο, το σύστημα ζητά από τον οδηγό να αναλάβει ξανά τον έλεγχο και το φορτηγό αλλάζει από την αυτοματοποιημένη λειτουργία οδήγησης πάλι στο χειροκίνητο έλεγχο – “Highway Pilot Off“.

sm_15C1079_22

Το Highway Pilot δεν αντικαθιστά τον οδηγό, αλλά τον υποστηρίζει και τον ξεκουράζει, απαλλάσσοντάς τον από μονότονες διαδρομές και από το ενοχλητικό σταμάτημα-ξεκίνημα σε μποτιλιάρισμα.

Το Mercedes-Benz Actros είναι εξοπλισμένο με τον κινητήρα 12,8 λίτρων, OM 471 και όλα τα καθιερωμένα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, όπως το Mercedes PowerShift 3, το Predictive Powertrain Control (PPC), το Active Brake Assist 3, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης απόστασης, το σύστημα υποβοήθησης εφίστασης προσοχής και ο υπολογιστής οχήματος Fleetboard. Αυτά τα συστήματα είναι συνδεδεμένα με τους αισθητήρες του Highway Pilot – την κάμερα ραντάρ και τη στερεοσκοπική κάμερα. Συνεπώς, όλη η τεχνολογία βρίσκεται εντός του οχήματος και το φορτηγό δεν χρειάζεται να είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο για την αυτοματοποιημένη λειτουργία οδήγησης.

Περίπου τα δύο τρίτα όλων των ατυχημάτων στην οδική κυκλοφορία οφείλονται σε πρόσκρουση και απρόσεκτη έξοδο από τη λωρίδα. Ανάμεσα στα πιο συνηθισμένα αίτια είναι η κούραση, η απροσεξία και τα σφάλματα χειρισμού. Συνεπώς, το Highway Pilot είναι πιο ασφαλές από τους οδηγούς αφού βρίσκεται διαρκώς σε εγρήγορση, είναι συγκεντρωμένο και ψύχραιμο, σε όλες ανεξαιρέτως τις περιπτώσεις, 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα.

sm_15C1079_01

Ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων διανύει κατά μέσο όρο 130.000 χλμ. ετησίως και με χρήση της αυτοματοποιημένης οδήγησης, ο δείκτης προσοχής του οδηγού είναι αποδεδειγμένα κατά περίπου 25% αυξημένος συγκριτικά με τη διαδρομή στο συμβατικό Actros, όταν έχει τη δυνατότητα να ασχοληθεί και με άλλες δραστηριότητες.

sm_15C1079_07

Τα προηγμένα συστήματα ελέγχου του Highway Pilot ελέγχουν όχι μόνο τα προπορευόμενα οχήματα αλλά και την προπορευόμενη κίνηση αρκετά πιο μπροστά.



Facebook Comments