Mazda Furai: ένα άγνωστο project
Mazda Furai: ένα άγνωστο project
με άδοξο τέλος
Πίσω στο όχι τόσο μακρινό 2008 η Mazda απολάμβανε ακόμη τις δάφνες των Wankel κινητήρων της κάνοντας όλο τον petrolhead κόσμο να παραμιλά. Μπορεί το θρυλικό RX-7 να είχε προ πολλού σταματήσει να παράγεται αλλά υπήρχε ο αντικαταστάτης του, το RX-8 που συνέχιζε την παράδοση.
Ήταν τότε η εποχή που η Mazda αποφάσισε να παρουσιάσει στην έκθεση του Detroit ένα μοναδικό concept που προοριζόταν για την πίστα, με το καθαρά γιαπωνέζικο όνομα Furai.
To σούπερ σπορ μοντέλο των Ιαπώνων ήταν εξοπλισμένο με ένα μοτέρ Wankel με 3 ρότορες συνολικής απόδοσης 450 ίππων και 377 Nm ροπής.
Το Furai πέρα από τον μοναδικό Wankel ήταν ένα κινητό εργαστήριο για τη Mazda. Πάνω του είχαν τοποθετηθεί ιδιαίτερα μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα με σκοπό τη μελέτη της ροής του αέρα στο αγωνιστικό και τη μεταφορά της τεχνογνωσίας στα αυτοκίνητα δρόμου. Ο περιστροφικός κινητήρας ήταν μια εξέλιξη του 20Β που χρησιμοποιούνταν σε παλιότερα μοντέλα της εταιρίας και κινούνταν αποκλειστικά με αιθανόλη Ε100.
Και εκεί που όλα έδειχναν ότι το Furai θα βγει κανονικά στις πίστες συνέβη το αναπάντεχο! Η Mazda έδωσε το πρωτότυπο στο Top Gear για δοκιμή και παρουσίαση στην εκπομπή. Το αυτοκίνητο γύριζε στο αεροδρόμιο του Bentwaters Park εν είδη πίστας στην Αγγλία, όταν ο οδηγός Mark Ticehurst είδε καπνό να βγαίνει από το διαμέρισμα του μοτέρ.
Αν και το αυτοκίνητο σταμάτησε αμέσως και ο οδηγός βγήκε σώος έξω, για το Furai ήταν ήδη πολύ αργά. Οι φλόγες το κατέστρεψαν ολοσχερώς πριν προλάβουν να το σώσουν τα συνεργεία. Αυτό ήταν!
Τα απομεινάρια μεταφέρθηκαν στο εργαστήριο της Mazda στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ για μελέτη. Παρ’ όλα αυτά η ιαπωνική εταιρία δεν έβγαλε ποτέ μια ανακοίνωση ώστε να εξηγήσει τα αίτια της καταστροφής του αγωνιστικού. Και το κυριότερο, δεν προσπάθησε καν να επανεκκινήσει το όλο project. Το Furai απλώς έσβησε εκεί, άδοξα. Ίσως ήταν η τελευταία ευκαιρία της Mazda να εξελίξει τον Wankel ο οποίος ήδη έδειχνε ότι θα έχει δύσκολο μέλλον…
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας