Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Ο Pininfarina υπο τον έλεγχο της Mahindra

15 Δεκ 2015

Ο Pininfarina υπο τον έλεγχο της Mahindra

Ένας ακόμη σχεδιαστικός οίκος αλλάζει χέρια

Ο σχεδιαστικός οίκος Pininfarina S.p.A. είναι γνωστός σε όλους τους λάτρεις της αυτοκίνησης, αφού μας έχει χαρίσει κατά καιρούς μερικά από τα πιο όμορφα οχήματα όλων των εποχών. Σήμερα και μετά από μια σειρά διαπραγματεύσεων διαρκείας, έκλεισε η συμφωνία εξαγοράς του από την ινδική εταιρεία Mahindra που απέσπασε μεγάλο μερίδιο μετοχών.

lancia_aurelia_gt_convertible_88

Αρκετά μοντέλα των Ferrari, Alfa Romeo, Lancia Peugeot, Maserati και Rolls Royce φέρουν τη διάσημη υπογραφή του Pininfarina και πολλά από αυτά κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιό του. Εκτός από αυτοκίνητα ο οίκος έχει σχεδιάσει τραίνα, λεωφορία, τραμ, γιοτ, αεροπλάνα και ιδιωτικά τζετ ενώ σημαντική είναι η συμβολή του και στον χώρο του βιομηχανικού σχεδιασμού γενικότερα.

Η εξαγορά περιλαμβάνει το 76,06% των μετοχών του Pininfarina που μέχρι σήμερα ανήκαν στην εταιρεία Pincar S.r.l., με τη συμβολική τιμή του 1,1 ευρώ ανά μετοχή. Σύντομα η συμφωνία θα ολοκληρωθεί με την εξαγορά και των υπόλοιπων μετοχών στην ίδια τιμή, και έτσι ο οικονομικός έλεγχος θα περάσει εξ’ολοκλήρου στη Mahindra και τις θυγατρικές τις. Οι μετοχές θα καταλήξουν στην κοινοπραξία JVCo μεταξύ της Tech Mahindra (60%) και της Μahindra&Μahindra (40%), ενώ μέχρι το τέλος του 2016 θα ξεκινήσει και η ροή κεφαλαίων.

Τα τελευταία χρόνια, το γραφείο Pininfarina S.p.A με έτος ίδρυσης το 1930, περνούσε οικονομικές δυσκολίες και είχε φτάσει πολύ κοντά στην χρεοκοπία. Έτσι, η συμφωνία με την ινδική Mahindra έχει τον χαρακτήρα διάσωσης και θα συμβάλλει στη βιωσιμότητα του οίκου μελλοντικά. Ο σχεδιαστικός οίκος θα παραμείνει ανεξάρτητη εταιρεία με παρουσία στο χρηματιστήριο του Μιλάνο, και ο Paolo Pininfarina θα κρατήσει τη θέση του ως διευθυντής του διοικητικού συμβουλίου, ως ένδειξη καλής θέλησης από την Mahindra να μην επέμβει στρατηγικά στη δομή και τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας.

Οι ιταλικοί σχεδιαστικοί οίκοι αυτοκινήτων που άλλοτε μεσουρανούσαν στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκίνησης, έχουν χάσει σταδιακά τη δύναμή τους μέσα στις τελευταίες δεκαετίες, με τις εταιρείες να επενδύουν σχεδόν αποκλειστικά στα δικά τους σχεδιαστικά κέντρα. Είναι γεγονός ότι μετά την εξαγορά της Italdesign του Giugiaro από το VW Group το 2010, τη χρεοκοπία του Bertone το 2014 και τη σημερινή εξαγορά του Pininfarina από τη Mahindra, κλείνει ένα μεγάλο κεφάλαιο της ιστορίας του σχεδιασμού αυτοκινήτων.

ferrari-f40-side-view

Η Ferrari Testarossa, η εικονιζόμενη F40, η F50 και η Enzo είναι όλες ναυαρχίδες της Ferrari που σχεδίασε ο ιταλικός οίκος και διαμόρφωσαν σε μεγάλο βαθμό την εικόνα των υπεραυτοκινήτων του σήμερα.

pininfarina-sergio-concept-car_100421125_l

Το πιο πρόσφατο πρωτότυπο του Pininfarina που αργότερα βγήκε σε περιορισμένη παραγωγή βασισμένο στην 458 Italia, η Ferrari Sergio.



Facebook Comments