Menu

Το νέο Toyota Yaris

Δοκιμή: Audi A1 Sportback 30 TFSI

Μία πλήρως ανακατασκευασμένη “τουριστική” Mercedes 190E

Τα διαμάντια της Prodrive

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα στην Koenigsegg

09 Αυγ 2015

Αφιέρωμα στην Koenigsegg

Η Σουηδική μάρκα υπεραυτοκινήτων που μπήκε κατευθείαν στα βαθιά

Η Koenigsegg είναι μια πολύ γνωστή Σουηδική εταιρεία υπεραυτοκινήτων περιορισμένης παραγωγής με εξωπραγματικές επιδόσεις και ιδιαίτερή εμφάνιση. Μπορεί εν έτη 2015 να θεωρείται ένας από τους ισχυρότερους παίχτες στην κατηγορία των εξωτικών οχημάτων, όμως η ιστορία της είναι σύντομη αφού ιδρύθηκε μόλις το 1994 από τον Christian von Koenigsegg, ο οποίος έβαλε στόχο να φτιάξει ένα υπεραυτοκίνητο ανώτερης κλάσης.

1 - Koenigsegg cars - epitrohon

Δείτε τον πίνακα που φτιάξαμε εμείς στο Επι Τροχών αποκλειστικά για εσάς, ώστε να δείτε καλύτερα την εξέλιξη των οχημάτων της σουηδικής εταιρείας από το CC8S του 2002 μέχρι το εξωπραγματικό Regera του 2015.

Μετά από πολλή δουλειά και αρκετά πρωτότυπα δοκιμών, το πρώτο όχημα παραγωγής της Koenigsegg ήρθε το 2002 και ήταν το CC8S το οποίο κατασκευάστηκε σε μόλις 6 αντίτυπα. Το κεντρομήχανο μοντέλο φορούσε ένα V8 κινητήρα 4,7 λίτρων της Ford, που απέδιδε 646hp και 750Nm ροπής. Μπορεί σήμερα αυτά τα νούμερα να ακούγονται μικρά, στην εποχή του όμως ήταν ένα από τα πιο ισχυρά και γρήγορα αυτοκίνητα στον κόσμο. Τα 0-100 έρχονταν σε 3,2 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 390km/h.  Κέρδισε αρκετά βραβεία για τις επιδόσεις του και την εμφάνισή του ενώ ήταν το πρώτο όχημα που ενσωμάτωσε τις πόρτες dihedral syncro helix actuation οι οποίες στην πορεία έγιναν σήμα κατατεθέν της εταιρείας.

koenigsegg prototypes 1996-2002

Πρωτότυπα δοκιμών από το 1996 μέχρι το 2002

CC8S

Το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Koenigsegg, CC8S.

Ο διάδοχος του CC8S δεν άργησε να έρθει. Το 2004 στην έκθεση της Γενεύης παρουσιάστηκε το βελτιωμένο Koenigsegg CCR με αναβαθμίσεις σε αεροδυναμική, εμφάνιση, ισχύ και επιδόσεις. To CCR συνολικά πούλησε 14 αντίτυπα, ενώ το 2005 έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας της Mclaren F1 στην ιταλική πίστα Nardo σημειώνοντας ταχύτητα 387.87 km/h (ένα ρεκόρ που δεν κράτησε πολύ αφού μετά από λίγο παρουσιάστηκε η Bugatti Veyron).

koenigsegg-ccr

Το CCR στο ξεχωριστό πορτοκαλί χρώμα της παρουσίασης

Koenigsegg-CCR_2004_1600x1200_wallpaper_04

Το Koenigsegg CCR (2004) με το  άνοιγμα των θυρών σήμα κατατεθέν της φίρμας.

Το 2006, στη 10η επέτειο της εταιρείας, ήρθε το CCX, με στοχευμένες αναβαθμίσεις, έτσι ώστε να καλύπτει τις προδιαγραφές ασφαλείας των Η.Π.Α, μιας πολύ σημαντικής αγοράς για τα υπεραυτοκίνητα. Το CCX χρησιμοποιούσε για πρώτη φορά κινητήρα της Koenigsegg κατασκευασμένο από αλουμίνιο, που απέδιδε 795hp και 920Nm ροπής. Από το 2006 μέχρι το 2010, κατασκευάστηκαν συνολικά 49 αυτοκίνητα της σειράς CCX (30 CCX, 9 CCXR, 6 CCX/CCXR Edition, 2 CCXR Special Edition και 2 CCXR Trevita).

Koenigsegg-CCXR_Trevita_2010_1600x1200_wallpaper_01

Η ειδική έκδοση CCXR Trevita

Koenigsegg-Agera_R_2012_1600x1200_wallpaper_0d

Η Agera R του 2012 σε μπλε ματ χρώμα με μαύρες λεπτομέρειες.

Η επόμενη σημαντική αναβάθμιση του μοντέλου της Koenigsegg ήρθε το 2010 με την παρουσίαση της Agera. Το μοντέλο απέκτησε ενεργή αεροδυναμιική, μοντέρνο σχεδιασμό με περισσότερες καμπύλες, ενώ φόρεσε αναβαθμισμένο twin turbo V8 κινητήρα 5,0 λίτρων με απόδοση 927hp και 1100Nm ροπής. Η “απλή” Aggera κάνει τα 0-100km/h σε 2,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική της ταχύτητα ξεπερνά τα 420km/h. Κάπου εδώ τα νούμερα αρχίζουν να ξεφεύγουν, με τις ειδικές εκδόσεις να έχουν ακόμη μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Ακολούθησαν η Agera R (2012) με απόδοση 1124hp, η Agera S (2013) με 1016hp, και τέλος η Agera RS (2014) με 1144hp.

 

Koenigsegg-Agera_RS_2015_1600x1200_wallpaper_03

Μια πλήρως ανθρακονημάτινη Agera RS με πορτοκαλί λεπτομέρειες

Το τελευταίο μοντέλο βασισμένο στην Agera αλλά με πολλές αναβαθμίσεις είναι το One:1 που παρουσιάστηκε το 2014 στην έκθεση της Γενεύης. Όπως φανερώνει και το όνομά του, το One:1 έχει αναλογία κιλών ανά ίππο ίση με 1, αφού ο κινητήρας 5,0 λίτρων εδώ αποδίδει 1360ps και 1371Nm ροπής, με το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου να φτάνει 1360 κιλά. Αναφορικά με τις επιδόσεις, η επιτάχυνση 0-400km/h απαιτεί μόλις 20 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα είναι 440km/h. Το One : 1 έσπασε όλα τα ρεκόρ αφού έκανε το 0-300-0 km/h σε 17,95 δευτερόλεπτα!!! Η εταιρεία θεωρεί ότι το μοντέλο της είναι το πρώτο σε μια νέα κατηγορία που ονομάζει mega-car. Μόνο 6 αντίτυπα κατασκευάστηκαν (εκτός του πρωτοτύπου που μένει στα χέρια της εταιρείας), με την τιμή του να ξεπερνά τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

2015-Koenigsegg-One1-201-876x535

Το πρώτο mega-car με αναλογία κιλών ανα ίππο ίση με 1, το Koenigsegg One:1 (2014)

Για το τέλος αφήσαμε το πιο πρόσφατο “θηρίο” της Koenigsegg, το υβριδικό Regera, το οποίο παρουσιάστηκε στη φετινή έκθεση της Γενεύης (2015). Όπως είναι φανερό και από τις φωτογραφίες, στο Regera βλέπουμε τις μεγαλύτερες διαφορές σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα της εταιρείας. Η σχεδίαση έχει αλλάξει ριζικά με το εντυπωσιακό νέο εμπρός μέρος και την όμορφη κατα πολύ μακρύτερη ουρά. Η συνδυαστική ισχύς των τριών ηλεκτροκινητήρων μαζί με τον υπερτροφοδοτούμενο V8 φτάνει τους 1822hp. Το συναρπαστικό είναι ότι το Regera δε χρειάζεται κιβώτιο ταχυτήτων, χάρη στο επαναστατικό σύστημα Direct Drive System (KDD) που εφηύρε ο ίδιος ο Christian von Koenigsegg. Το μοντέλο θα είναι πιο πολυτελές και ευκολοδήγητο από όλους τους προκατόχους του ενώ παράλληλα έχει στόχο να γίνει το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής στον κόσμο με την πιο καταιγιστική επιτάχυνση.

Koenigsegg-Regera_2015_1600x1200_wallpaper_02

 

Όμορφο και αρκούντως επιθετικό με μια δόση αριστοκρατίας το ολοκαίνουριο Regera, στο σουηδικό μπλε του πάγου που του ταιριάζει πολύ.

Koenigsegg-Regera_2015_1600x1200_wallpaper_07

Η μακριά αεροδυναμική ούρά της Regera ξεφεύγει απότα πρώτυπα των παλαιότερων μοντέλων της Koenigsegg

Koenigsegg-Regera_2015_1600x1200_wallpaper_0d

Το πολυετλές εσωτερικό της Regera

Κανείς δεν ξέρει τι μας επιφυλάσει το μέλλον, ένα όμως είναι σίγουρο – η Koenigsegg θα συνεχίσει να μας εντυπωσιάζει με τις ονειρικές κατασκευές της αφού η ζήτηση των υπεραυτοκινήτων συνεχίζει να αυξάνεται με την αγορά της Μέσης Ανατολής και της Κίνας σε τροχιά ανάπτυξης.

christian-von-koenigsegg

Ο Christian Von Koenigsegg αριστερά στα νιάτα του οδηγώντας ένα καρτ και δεξιά ως επιτυχημένος επιχειρηματίας μέσα στο αυτοκίνητο της δικής του εταιρείας.

Koenigsegg_2014_CvK_one1_b

Ο περήφανος ιδιοκτήτης της εταιρείας δίπλα στο One:1

regera_airstrip1

Η Regera έτοιμη για απογείωση στον αεροδιάδρομο.

 



Facebook Comments