Menu

Το νέο Toyota Yaris

Δοκιμή: Audi A1 Sportback 30 TFSI

Μία πλήρως ανακατασκευασμένη “τουριστική” Mercedes 190E

Τα διαμάντια της Prodrive

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Τίτλοι τέλους για το CBR600RR

07 Ιούλ 2016

Τίτλοι τέλους για το CRB600RR

λόγω προδιαγραφών Euro 4

Παρελθόν θα αποτελέσει το CBR600RR της Honda μετά το τέλος του 2016 αφού δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις επικείμενες προδιαγραφές θορύβου και εκπομπών ρύπων Euro4 που έρχονται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2017. Μετά την ημερομηνία αυτή, μόνο ένας περιορισμένος αριθμός μοτοσικλετών μπορεί να πωληθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη στα πλαίσια της νομοθεσίας.

CBR600RR_1

Το Honda CBR600R, ένα μοντέλο που είχε μεγάλη ζήτηση στην βρετανική αγορά τα τελευταία 30 χρόνια, σταματά τη διάθεσή του λόγω … προδιαγραφών Euro 4 

Αν και δεν έχει γίνει ακόμη κάποια επίσημη ανακοίνωση για το μέλλον της CBR600RR από πλευράς Honda,  ιαπωνικές πηγές σύμφωνα με το MCN έχουν επιβεβαιωσεί ότι δεν πρόκειται να υπάρξει ευρωπαϊκός αντικαταταστάτης για το υπερ-εστιασμένο μοντέλο, ενώ η υπάρχουσα έκδοση θα συνεχίσει να πωλείται στις αγορές που δεν επηρεάζονται από την εν λόγω νομοθεσία.

Πηγαίνοντας πίσω μερικά χρόνια, κάνοντας τη σκέψη του ότι δεν θα υπήρχε καμία CBR600RR στη γραμμή της Honda θα ήταν όντως κάτι το αδιανόητο. Τώρα, φαίνεται ότι η ελεύθερη πτώση των πωλήσεων, η αλλαγή της αγοράς και η πτωτική τάση στο ενδιαφέρον του κοινού για την κατηγορία Supersport τείνουν να εξαφανίσουν αντίστοιχες προτάσεις.

Η κατηγορία Supersport 600 δυσχεραίνεται περαιτέρω από το κόστος σχεδιασμού και εξέλιξης αφού μια νέα μοτοσικλέτα των 600cc, έχει σχεδόν το ίδιο κόστος με αυτές των 1000cc. Τα επίπεδα της μηχανικής πολυπλοκότητας και οι απαιτήσεις των καταναλωτών για τα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά είναι ίδιες, χωρίς όμως να υπάρχει διάθεση για αύξηση της τιμής, και ως εκ τούτου τα περιθώρια κέρδους για τους κατασκευαστές είναι πολύ μικρά.

CBR600RR_2

Σημαντικό ρόλο στην απόφαση της εταιρείας να μην παρουσιάσει κάποιον αντικαταστάτη φαίνεται να έπαιξε και ο τρόπος που χρηματοδοτεί την ανάπτυξη νέων μοντέλων. Σε αντίθεση με άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά, η Honda ζητάει προηγουμένως από κάθε περιοχή να πληρώσει προκαταβολικά ένα μερίδιο για κάθε μοτοσικλέτα που θα κατασκευαστεί. Έτσι, η Honda Ευρώπης, μετά από έλεγχο του αριθμού των μοντέλων που απαιτούνται για να καλύψουν τις απαιτήσεις της αγοράς, φαίνεται πως αρνήθηκε τη συμμετοχή της σε μια μη συμφέρουσα επένδυση.

Η Honda όμως δεν παραιτείται από τα sportsbikes. Υπάρχει ένα νέο CBR1000RR Fireblade που έρχεται για το 2017 ενώ η σημερινή και εμπορικά επιτυχημένη CBR650F θα συνεχίσει να προσφέρει μια μεσαία λύση για όσους επιθυμούν μια διασκεδαστική, σπορ μοτοσικλέτα, όπως ήταν και το αρχικό CBR600F, όταν ξεκίνησε για πρώτη φορά το 1987.

Η supersport 600 κατηγορία είναι κατα κάποιο τρόπο υπεύθυνη για τη δική της διάλυσή αφού στους αγώνες απαιτήθηκε οι μοτοσικλέτες να γίνουν πιο ακραίες, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη διάθεση από τους κατασκευαστές μιας και οι χαμηλές πωλήσεις δεν τους δίνουν το απαιτούμενο οικονομικό κίνητρο να δαπανήσουν μεγάλα ποσά για την εξέλιξή τους.

CBR600F1990b

Πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 1990 η CBR600F πούλουσε ετησίως πάνω από 4500 μονάδες στο Ηνωμένο Βασίλειο ενώ πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 150 CBR600RR – πολλά από τα οποία πήγαν κατευθείαν στο σχολείο Honda Ron Haslam Race school και όχι σε ιδιώτες.

CBR600F1990

Πηγή: Motorcyclenews.com



Facebook Comments