Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

H Euro NCAP δοκιμάζει τα Heavy Quadricycles

08 Απρ 2016

H Euro NCAP δοκιμάζει τα Heavy Quadricycles

Αυστηρές δοκιμές πρόσκρουσης και για τη λιλιπούτεια κατηγορία

Ο οργανισμός Euro NCAP υπέβαλλε σε δοκιμές πρόσκρουσεις τέσσερα ακόμη μοντέλα από την κατηγορία Heavy Quadricycles.

Η εν λόγω κατηγορία L7e (Heavy Quadricycles) δεν υπόκεινται στους περιορισμούς των κανονικών αυτοκινήτων και τα οχήματα που ανήκουν σε αυτή πρέπει απλώς να έχουν τέσσερις τροχούς, μέγιστη απόδοση κινητήρα μέχρι 15kW και μέγιστο βάρος μέχρι 400kg για τις επιβατικές εκδόσεις (μέχρι 550kg για τις επαγγελματικές εκδόσεις) μη συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών. Έτσι, τα Heavy Quadricycles δεν πρέπει να συγχέονται με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας A-Segment όπως τα Smart Fortwo, Toyota IQ και Fiat 500 παρά τις όποιες ομοιότητες στις εξωτερικές διαστάσεις.

Τα τελευταία χρόνια η Euro NCAP θέλει να αναδείξει το έλλειμμα ασφαλείας που εντοπίζεται σε οχήματα της κατηγορίας, και υποδεικνύει την ανάγκη θέσπισης επίσημων δοκιμών πρόσκρουσης και περιορισμών ασφαλείας, όπως γίνεται και στις υπόλοιπες κατηγορίες αυτοκινήτων.

 

Για το 2016, στις δοκιμές πρόσκρουσης συμμετείχαν τα Chatenet CH30Aixam Crossover GTR, Bajaj Qute και Microcar M.GO Family. Όλα τους δέχτηκαν ισχυρές παραμορφώσεις του πλαισίου, οι επιβάτες χτύπησαν με δύναμη στο ταμπλό και το τιμόνι με αποτέλεσμα αυξημένο ρίσκο για σοβαρούς τραυματισμούς, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις είχαμε αποκόλληση ζώνης ασφαλείας ακόμη και ολόκληρου του καθίσματος.

chatenet ch30 crash test (2)

Οι δοκιμές πρόσκρουσης έγιναν με χαμηλότερη ταχύτητα 50km/h (αντί για 62km/h που γίνονται συνήθως) ενώ χρησιμοποιήθηκε μια μπάρα που παραμορφώνεται ελαφρώς και καλύπτει όλη την πρόσοψη του οχήματος.

chatenet ch30 crash test (3)

Και στις πλευρικές δοκιμές πρόσκρουσης με ταχύτητα 50km/h υπάρχει σοβαρός κίνδυνος τραυματισμού των επιβατών.

Euro NCAP 2016 Quadricycles Test - YouTube - Google Chrome

Κανένα από τα 4 οχήματα δεν κατάφερε να σημειώσει βαθμολογία ανώτερη των 2 αστεριών, σε αντίθεση με το παρόμοιου μεγέθους Toyota IQ που σημείωσε 5 αστέρια και χρησιμοποιήθηκε ως μέτρο σύγκρισης ως εκπρόσωπος της μεγαλύτερης κατηγορίας A-Segment.

Οι πρώτες δοκιμές πρόσκρουσης των heavy quadricycles έγιναν το 2014, στις οποίες συμμετείχαν τα Renault Twizy, Tazzari Zero, Club Car Villager 2+2 LSV, και Ligier IXO JS LINE 4 . Δυστυχώς τα αποτελέσματα και τότε ήταν απογοητευτικά, αφού όπως και σήμερα, τα περισσότερα οχήματα της κατηγορίας δεν διαθέτουν αερόσακους ενώ το χαμηλό τους βάρος και η πιο αδύναμη κατασκευή δεν προσφέρουν επίπεδα ασφαλείας συγκρίσιμα με τα κανονικά αυτοκίνητα.

 

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονίσουμε ότι αρκετοί αγοραστές προτιμούν τα μικρά οχήματα πόλης της κατηγορίας από κάποιο δίκυκλο, το οποίο είναι πολύ πιθανό να μην προσφέρει ούτε αυτά τα επίπεδα ασφάλειας, οπότε η σύγκριση των L7e μόνο με αυτοκίνητα ίσως να είναι κάπως μονόπλευρη και να τα αδικεί.

Παρόλα αυτά, καλό είναι η πρόοδος της τεχνολογίας να συμβάλλει διαρκώς και στην βελτίωση της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας όλων των οχημάτων ανεξαρτήτως κατηγορίας, ακόμη και αν κάτι τέτοιο αυξάνει κατακόρυφα το κόστος εξέλιξης και παραγωγής τους.

 

small_cars_collection-s

Μπορεί στην Ελλάδα να μη βλέπουμε συχνα Heavy Quadricycles, αλλά σε αρκετές πρωτεύουσες της Ευρώπης είναι αρκετά δημοφιλή, ειδικά ανάμεσα στους νεότερους οδηγούς (16 ετών και άνω) και σε όσους δεν έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου, μιας και για την οδήγησή τους χρειάζεται απλά ένα δίπλωμα μηχανής. Παράλληλα είναι μια βιώσιμη λύση για μικρές εταιρείες χάρη στο σημαντικά χαμηλότερο κόστος σχεδιασμού, εξέλιξης και παραγωγής τους.



Facebook Comments