Menu

Δέκα ιδιαίτερα τιμόνια που αγαπήσαμε (νο2)

Άσε το SUV και πιάσε το…κάμπριο

Ένα “σαν καινούργιο “Bulli πωλείται για 69.000 ευρώ

Δες πως κατασκευάζεται η Ducati των 100.000 ευρώ (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Αφιέρωμα στον Harley Earl

07 Αυγ 2015

Αφιέρωμα στον Harley Earl

Ένας σχεδιαστής που άλλαξε την όψη των οχημάτων

O Harley J.Earl (1893 με 1969) ήταν ένας σπουδαίος αμερικανός σχεδιαστής που επηρέασε όσο λίγοι την αυτοκινητοβιομηχανία του σήμερα. Ξεκίνησε ως ανεξάρτητος coachbuilder ενώ το 1927 η GM τον προσέλαβε ως επικεφαλή του πρώτου in-house σχεδιαστικού τμήματος, μιας και μέχρι τότε οι μεγάλες εταιρείες δεν διέθεταν κάτι αντίστοιχο. Κατά τη διάρκεια της πολυετούς θητείας του στην εταιρεία, μεταμόρφωσε την εικόνα των οχημάτων της, δείχνοντας το δρόμο και στους υπολοίπους που ακολουθούσαν την εκάστοτε “μόδα” που εισήγαγε.
1938-buick-buick-y-job-924697-2048x1280

Αναμφίβολα μία από τις ομορφότερες και σημαντικότερες δημιουργίες του είναι η Buick Y-Job του 1938 η οποία ήταν το πρώτο concept

Ο Earl άλλαξε αρκετά τις αναλογίες των αυτοκινήτων, κάνοντάς τα πιο μακριά, πιο φαρδιά και πιο χαμηλά. Ήταν αυτός που πρώτος ενσωμάτωσε τα φώτα στα φτερά των οχημάτων δημιουργώντας μια πιο συμπαγή εμφάνιση με ενιαίο καπό, γρίλιες και θόλους των τροχών. Σε αυτόν χρεώνεται επίσης και η “αιωρούμενη” οροφή αλλά και το καμπύλο παρπρίζ, στοιχεία που χρησιμοποιούνται μέχρι και σήμερα. Πολύς κόσμος τον θυμάται για τα εικονικά “πτερύγια” (tail fins) που έφερε στη μόδα τη δεκαετία του ’60 διπλασιάζοντας τις πωλήσεις της Cadillac. Τα φουτουριστικά σχέδιά του έμοιαζαν από άλλο πλανήτη και εντυπωσίαζαν πάντα το κοινό κάνοντας τους ανταγωνιστές να τα αντιγράφουν.
03EyesOnDesign Eyes On Design

H Buick Le Sabre (1951), άλλο ένα μοντέλο με φουτουριστικό σχεδιασμό το οποίο ξεσήκωνε τα πλήθη σε κάθε πέρασμά του

1953 Chevrolet Corvette C1

H πρώτη Corvette του 1953 έμελε να γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Chevrolet

Πολλές οι καινοτομίες του και στο χώρο του design αφού στην ουσία σχεδίασε το πρώτο concept car, την Buick Υ Job (1938), ως αναπόσπαστο κομμάτι της σχεδιαστικής διεργασίας, αλλά και ως έξυπνο εργαλείο marketing. Υπέρμαχος των μοντέλων σε κανονική κλίμακα αλλά και της πιο ελεύθερης φόρμας, χρησιμοποιούσε εύπλαστο πυλό αντί για το δύσχρηστο ξύλο για την κατασκευή των πρωτοτύπων. Έτσι μπορούσε να δημιουργήσει όμορφες καμπύλες και πιο σύνθετα σχήματα. Να σημειώσουμε ότι μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει καταφέρει να υποκαταστήσει τα full scale πρωτότυπα από πυλό, παρά την τεράστια εξέλιξη της τεχνολογίας των υπολογιστών και των 3d εκτυπωτών, ενώ τα concept cars έχουν εδραιωθεί σε όλους τους χώρους του design.

gm_futurliner_by_exoticdesignhds

Τα πανέμορφα και πανύψηλα φορτηγά Futurliner που συμμετείχαν στην ξακουστή περιοδεία του 1939 με στόχο τη διαφήμιση της GM στις Η.Π.Α.

Λαμπρός οραματιστής είχε μιλήσει για αυτόνομα οχήματα, υπολογιστές στο εσωτερικό των αυτοκινήτων, τηλεσκοπικές κεραίες ραδιοφώνου, θερμαινόμενα καθίσματα, φιμέ τζάμια, ηλεκτρικά παράθυρα, keyless entry (είσοδος στο όχημα χωρίς κλειδί), αυτόματο άνοιγμα και κλείσιμο της οροφής σε ανοικτά οχήματα, φλας, κούκλες για crash test και πολλά άλλα. Το 1958 που συνταξιοδοτήθηκε άφησε τη GM απόλυτα επιτυχημένη ως τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο.

Cadillac1001

Τα πτερύγια “tail fins” μια μόδα που κατέκτησε Αμερική και έμεινε χαραγμένη στη μνήμη όλων ως εκπρόσωπος μιας ολόκληρης εποχής

Δείτε ένα μικρό βίντεο-παρουσίαση του έργου του:

 

 

497491-1000-0

O Earl με το δημιούργημά του Buick Le Sabre

pontiac_club_de_mer_concept_car_1

Το εμπρός μέρος της Pontiac Club De Mer (1956) δείχνει μοντέρνο ακόμη και σήμερα

url

Το διαστημικό Firebird I concept car

Harley+Earl+at+GM+Styling+in+Argonaut+Bldg

O Harley Earl μέσα στο σχεδιαστικό του στούντιο

VirgilExner_05_2000

Εδώ τον βλέπουμε σε νεαρή ηλικία δίπλα σε ένα νέο μοντέλο της εποχής



Facebook Comments