Γνωριμία: Νέο Volvo XC40
Γράφει ο Χάρης Θεοφράστου
Με τον αέρα που του δίνει η μεγάλη διάκριση “Car of the year” (του original , για να μην μπερδευόμαστε), το Volvo XC40 ήρθε για να μας εντυπωσιάσει . Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι άνθρωποι της Volvo ήταν πραγματικά περήφανοι και πρόθυμοι να μας επιδείξουν τις πολλές δυνατότητες και ευκολίες που διαθέτει το νέο τους αυτοκίνητο.
Η εμπειρία της σουηδικής φίρμας στα μεγάλα SUV μεταφέρθηκε, στο μέτρο του δυνατού και στο μικρό τους αδερφάκι.
Εμφανισιακά είναι ένα ωραίο και δυναμικό compact SUV με έντονη τη σχεδιαστική ταυτότητα της Volvo.
Παρόλο τον αστικό του προσανατολισμό, πρόκειται για ένα πραγματικό SUV όπως μπορούμε να διαπιστώσουμε αν ψάξουμε την ουσία του, δηλαδή το πλαίσιο και τα παρελκόμενά του.
Το εσωτερικό, έχοντας ως στόχο τη γενιά των millennians, είναι λιτό αλλά πλήρες. Έχει όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια και βέβαια πλήρη συνδεσιμότητα με ότι απαιτούν οι…. καιροί.
Ακολουθώντας το μότο της εταιρείας “όλα όσα θες, τίποτε που δεν χρειάζεσαι” το εσωτερικό του XC40 έχει τα πάντα χωρίς να σε μπουκώνει.
Η οθόνη της κεντρικής κονσόλας είναι αρκετά εύχρηστη και ο πίνακας οργάνων πλήρης, ευανάγνωστος με ωραίες κλασσικές πινελιές.
Ιδιαίτερη φροντίδα έχει δοθεί στην εκμετάλλευση κάθε διαθέσιμου χώρου προκειμένου να δημιουργηθούν έξυπνες και πρακτικές
αποθηκευτικές λύσεις που θα κάνουν το ταξίδι πιο άνετο ενώ μεγάλος και ιδιαίτερα πρακτικός είναι ο “πολύμεταβαλλόμενος” χώρος αποσκευών των 460 λίτρων.
Οι μηχανικοί της Volvo “ψάχτηκαν” αρκετά με τους αποθηκευτικούς χώρους και την εκμετάλλευση κάθε εκατοστού και το XC40 θα ικανοποιήσει και τον πιο ιδιότροπο “κουβαλητή”.
Το υπερβόρειο SUV όμως ικανοποιεί και τις περιβαλλοντικές μας ανησυχίες, όπως παραδείγματος χάρη η επένδυση στις πόρτες είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα καπάκια πλαστικών μπουκαλιών.
Στο δρόμο για τη Μονεμβασιά οδήγησα την έκδοση Τ5 με τον 2λιτρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης που διαθέτει 247 άλογα ισχύ.
Το μήκους 4.425 mm SUV αποδείχθηκε ιδιαίτερα άνετο στο ταξίδι, με τη φαρδιά και υπερυψωμένη θέση οδήγησης να προσφέρει καλή ορατότητα.
Ο οδηγός θα αντιληφθεί αμέσως την καλή εργονομία της καμπίνας ενώ η οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ήταν πολύ προβλέψιμη.
Παρόλο τον όγκο του, το σουηδικό SUV δεν επηρεάστηκε καθόλου από το δυνατό αέρα που είχαμε να αντιμετωπίσουμε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ανεξαρτήτως ταχύτητας που κινούμασταν και ένιωθα σαν να οδηγούσα ένα γρήγορο σεντάν.
Όσο για την ασφάλεια; Η Volvo εδώ έχει πολύ μακρά παράδοση. Έτσι, τόσο η παθητική, με τα ιδιαίτερα μέταλλα που χρησιμοποιήθηκαν για την ακαμψία, όσο και η ενεργητική ασφάλεια, με τα διάφορα ηλεκτρονικά καλούδια, όπως το City Safe, το pilot assist και πολλά άλλα, κάνουν το αυτοκίνητο ασφαλέστερο σε κάθε περίπτωση.
Μονεμβασιά-Αθήνα επιστροφή με την D4 έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου που διαθέτει 190 άλογα και άφθονη ροπή. Ο κινητήρας με εξέπληξε ευχάριστα με την ομαλή και ήσυχη λειτουργία του.
Νομίζω πώς το 8άρι αυτόματο κιβώτιο συνεργαζόταν αρμονικότερα με τον diesel κινητήρα. Η ροπή του δε με άφησε ποτέ ξεκρέμαστο και ίσως οι 19αρες ζάντες έκαναν κάποια διαφορά στην άνεση.
Με τους ρυθμούς που κινήθηκα η κατανάλωση δεν είναι η ενδεικτική. Άλλο πράγμα να το οδηγείς έξω και σβέλτα και άλλο σε μεικτές συνθήκες και με πιο χαμηλές ταχύτητες. Και οι δύο εκδόσεις που οδηγήσαμε ήταν 2 λίτρων με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.
Λόγω χρονικής πίεσης, 800+ χιλιόμετρα παρουσίαση σε μόλις 20 ώρες (εκ των οποίων οι 12 νύχτα), δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω τις δυνατότητες του Volvo XC40 εκτός δρόμου .
Περί τα τέλη Μαΐου αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον και η πλέον εμπορική, για την Ελλάδα τουλάχιστον, έκδοση βενζίνης των χιλίων πεντακοσίων κυβικών εκατοστών και των 156 αλόγων.
Οι τιμές για το XC40 ξεκινούν από τα €30.713 για τις εκδόσεις με τον κινητήρα βενζίνης Τ3 των 1.500 κ.εκ., 156 ίππων. Ακολουθούν οι εκδόσεις με τον δίλιτρο κινητήρα diesel D3 των 150 ίππων, με τιμές από €35.194.
Στην κορυφή της γκάμας του XC40 τοποθετούνται οι εκδόσεις με τους κινητήρες diesel D4 και βενζίνης Τ5, απόδοσης 190 και 247 ίππων αντίστοιχα. Είναι διαθέσιμες αποκλειστικά με τετρακίνηση (AWD), αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων, στις εκδόσεις εξοπλισμού Momentum και R-Design, με τιμές από €49.352, για τις εκδόσεις με τον κινητήρα D4 και από €50.177 για τις βενζινοκίνητες T5.
Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1969cc Βενζίνη/Πετρέλαιο
Ισχύς: 247 hp στις 5.500 rpm / 190 hp στις 4.000 rpm
Ροπή: 350Nm στις 1.800 έως 4.800 rpm / 400 Nm στις 1.750 έως 2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο 8 σχέσεων
Κίνηση: στους τέσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,5 δευτερόλεπτα / 7,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 230 km/h / 210 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,1 lt/100 km / 5 lt/100km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 164 g/km /131 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.425 x 1.863 x 1.652 mm
Χώρος αποσκευών: 460/1.336 lt
Βάρος: 1.684 kg / 1.733 kg
54-
Δοκιμή: Hyundai i30 N Performance
Comments Off on Γνωριμία: Νέο Volvo XC40
-
Δοκιμή: Ford ΕcoSport 1.0 Ecoboost 140 PS
Comments Off on Δοκιμή: Ford ΕcoSport 1.0 Ecoboost 140 PS
-
Με το Νέο Seat Arona στην Βεργίνα!
Comments Off on Με το Νέο Seat Arona στην Βεργίνα!
-
Γνωριμία: Νέα Yamaha Niken
Comments Off on Γνωριμία: Νέα Yamaha Niken
-
Γνωριμία: Νέο Dacia Dokker Van
Comments Off on Γνωριμία: Νέο Volvo XC40
-
Δραπετεύοντας στο Ακρόπολις με VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS
Comments Off on Γνωριμία: Νέο Volvo XC40
-
Δοκιμή: Renault Megane 1,2 TCe 130 PS
Comments Off on Γνωριμία: Νέο Volvo XC40
-
Δοκιμή: Renault Captur facelift 1.5 dCi
Comments Off on Γνωριμία: Νέο Volvo XC40
-
Γνωριμία: Νέο Volvo XC40
Comments Off on Γνωριμία: Νέο Volvo XC40
Δοκιμή: Hyundai i30 N Performance Facebook Comments Author Profile Θανάσης Τζιόβας Latest entries Σαν Σήμερα στην Αυτοκίνηση2019.02.19Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 19 Φεβρουαρίου Λέσχες2019.02.1710ο Track Day RX8 Club Ειδήσεις2019.02.17Τα νέα Επί Τροχάδην Αφιερώματα2019.02.03Μην πυροβολείτε τη Supra, η εύκολη λύση δεν είναι πάντα λάθος
Η Ford, μετά από 5 χρόνια παρουσίας του EcoSport στην αγορά, αποφάσισε να προβεί σε μία ριζική ανανέωση του μοντέλου της. Αρχικά, η εταιρεία μετέφερε την παραγωγή του αυτοκινήτου, τουλάχιστον για τα οχήματα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά..
Πες τα B-SUV, πες τα crossover, πες τα (ίσως το πιο πολιτικά ορθό) CUV (crossover utility vehicle) – όπως και αν τα “βαφτίσουμε”, φαίνεται πως είναι εδώ για να μείνουν. Δεν θα πάνε πουθενά. Αντιθέτως – φαίνεται πως διεκδικούν ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας!
Περισσότεροι τροχοί, περισσότερη απόλαυση. Αν μιλήσεις σε φανατικούς φίλους των δύο τροχών για μοτοσυκλέτα με τρεις ρόδες το σίγουρο είναι ότι θα σε χλευάσουν ή το λιγότερο θα σε σνομπάρουν. Αυτό όμως θα αλλάξει άρδην αν βρεθούν στη σέλα της νέας Yamaha Niken και αυτό το δηλώνουμε με σιγουριά καθώς ...
Γνωριμία: Νέο Dacia Dokker Van Facebook Comments Author Profile Θανάσης Τζιόβας Latest entries Σαν Σήμερα στην Αυτοκίνηση2019.02.19Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 19 Φεβρουαρίου Λέσχες2019.02.1710ο Track Day RX8 Club Ειδήσεις2019.02.17Τα νέα Επί Τροχάδην Αφιερώματα2019.02.03Μην πυροβολείτε τη Supra, η εύκολη λύση δεν είναι πάντα λάθος
Δραπετεύοντας στο Ακρόπολις με VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS Facebook Comments Author Profile Θανάσης Τζιόβας Latest entries Σαν Σήμερα στην Αυτοκίνηση2019.02.19Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 19 Φεβρουαρίου Λέσχες2019.02.1710ο Track Day RX8 Club Ειδήσεις2019.02.17Τα νέα Επί Τροχάδην Αφιερώματα2019.02.03Μην πυροβολείτε τη Supra, η εύκολη λύση δεν είναι πάντα λάθος
Δοκιμή: Renault Megane 1,2 TCe 130 PS Facebook Comments Author Profile Θανάσης Τζιόβας Latest entries Σαν Σήμερα στην Αυτοκίνηση2019.02.19Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 19 Φεβρουαρίου Λέσχες2019.02.1710ο Track Day RX8 Club Ειδήσεις2019.02.17Τα νέα Επί Τροχάδην Αφιερώματα2019.02.03Μην πυροβολείτε τη Supra, η εύκολη λύση δεν είναι πάντα λάθος
Δοκιμή: Renault Captur facelift 1.5 dCi Facebook Comments Author Profile Θανάσης Τζιόβας Latest entries Σαν Σήμερα στην Αυτοκίνηση2019.02.19Σαν σήμερα στην αυτοκίνηση 19 Φεβρουαρίου Λέσχες2019.02.1710ο Track Day RX8 Club Ειδήσεις2019.02.17Τα νέα Επί Τροχάδην Αφιερώματα2019.02.03Μην πυροβολείτε τη Supra, η εύκολη λύση δεν είναι πάντα λάθος
Γνωριμία: Νέο Volvo XC40 Το compact SUV της Volvo Γράφει ο Χάρης Θεοφράστου Με τον αέρα που του δίνει η μεγάλη διάκριση “Car of the year” (του original , για να μην μπερδευόμαστε), το Volvo XC40 ήρθε για να μας εντυπωσιάσει . Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι άνθρωποι ...