Menu

Νέα Porsche Taycan με 680 και 761 ίππους

VisionVenture Concept: Ένα αυτοκινούμενο από το μέλλον (video)

Επίσημο: Νέο Nissan Juke

Πόσο περισσότερο θερμαίνονται τα σκουρόχρωμα αυτοκίνητα; (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Γνωρίστε τη Μοναδική Koenigsegg Jesko!

14 Μαρ 2019

Γνωρίστε τη Μοναδική Koenigsegg Jesko!

Με Απίστευτη Ιπποδύναμη 1.600 Αλόγων Παρουσιάστηκε στη Γενεύη το Νέο Υπεραυτοκίνητο της Koenigsegg

 

Όσο και αν μείναμε έκπληκτοι με τη ναυαρχίδα της Koenigsegg Agera RS η σουηδική εταιρία δεν σταματά να μας εκπλήσσει ευχάριστα. Η Agera μας τελείωσε λοιπόν και πλέον έχουμε τη Jesko να αναλαμβάνει να μας αποπλανήσει με τις δυνατότητες της.

Το όνομα της είναι τυπικό σουηδικό, δύσκολο στην προφορά, και ουσιαστικά είναι το μικρό όνομα του ιδρυτή της εταιρίας Christian von Koenigsegg.

Η νέα Jesko χρησιμοποιεί μια αναβαθμισμένη έκδοση του γνωστού 5λίτρου bi-turbo V8 μοτέρ της σουηδικής φίρμας με απόδοση 1280 ίππων καίγοντας βενζίνη.

Και το τονίζουμε αυτό γιατί αν ο κάτοχος βάλει Ε85 καύσιμο, δηλαδή το μείγμα αιθανόλης και βενζίνης, τότε οι ίπποι σκαρφαλώνουν στους 1600! Βέβαια αυτό το ιδιαίτερο καύσιμο δεν είναι τόσο διαδομένο στην Ευρώπη αλλά κυρίως στην Αμερική. Μάλλον η Koenigsegg στοχεύει περισσότερο στους πλούσιους Καλιφορνέζους.

Η ροπή του κινητήρα φτάνει τα 1500 Nm ροπής χαρίζοντας τρομερές επιταχύνσεις στο αυτοκίνητο. Το όριο περιστροφής του μοτέρ φτάνει τις 8500 στροφές χαρίζοντας υπέροχες μουσικές μελωδίες στο τυχερό οδηγό της Jesko.

Οι αναβαθμίσεις του κινητήρα περιλαμβάνουν έναν καινούργιο επίπεδο στροφαλοφόρο κάνοντας τη διαφορά από τους διαγώνιους, καινούργια εισαγωγή αέρα και μεγαλύτερα τούρμπο.

Η Koenigsegg έχει καταθέσει και μια πατέντα για να αυξήσει την εισαγωγή αέρα στα τούρμπο στα 20 bar πίεση για να αποφύγει την υστέρηση.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο 9 ταχυτήτων όπου και αυτό χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία της σουηδικής εταιρίας. Συνδυάζοντας ένα πολύδισκο συμπλέκτη, επιτρέπεται στο σασμάν να αλλάξει αστραπιαία ταχύτητες χωρίς να χρειάζεται συνεχόμενο πέρασμα από όλα τα γρανάζια των σχέσεων. Στην ουσία ο οδηγός μπορεί να κατεβάσει από 7η ταχύτητα σε 4η χωρίς να «σκάσει» το αυτοκίνητο.

Οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται από τα κλασικά paddles πίσω από το τιμόνι αλλά με τη διαφορά ότι υπάρχουν 2 τρόποι λειτουργίας.

Στον 1ο, οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με τον συνηθισμένο σειριακό τρόπο ενώ με τον 2ο έχουμε την αυτόματη επιλογή της καλύτερης δυνατής σχέσης ώστε η Jesko να επιταχύνει αστραπιαία χωρίς να χρειάζεται ο συγχρονισμός που θα «καθυστερούσε».

Η νέα ανάρτηση της Koenigsegg επιτρέπει στη Jesko να διατηρεί σταθερό το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος διατηρώντας την ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες. Σε αυτό φυσικά συμβάλλουν και τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός και πίσω, τα οποία όπως σε κάθε καλό supercar ρυθμίζονται αυτόματα αναλόγως τις συνθήκες.

Το αποτέλεσμα είναι να παράγεται μια κάθετη δύναμη 1 τόνου στα 275 χλμ/ώρα κολλώντας το αυτοκίνητο στο δρόμο.

Στην κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου βοηθά και η ενεργή τετραδιεύθυνση αφού οι πίσω τροχοί στρίβουν και αυτοί αντιλαμβανόμενοι με αισθητήρες τις συνθήκες του δρόμου αλλά κυρίως την τάση του αυτοκινήτου να χάσει την πρόσφυση του.

Όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά που έδωσε στη δημοσιότητα η Koenigsegg για την Jesko δείχνουν ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπουδαίο αυτοκίνητο άξιο του ονόματος της σουηδικής εταιρίας. Το μόνο που απομένει είναι να ανακοινωθεί η ημερομηνία διάθεσης αλλά κυρίως η τιμή ώστε να το συγκρίνουμε με τα αντίστοιχα supercars.

 

Team Ε.Τ.

photo via: motor1



Facebook Comments