Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Τα μονοθέσια της F1 για το 2016

22 Φεβ 2016

Τα μονοθέσια της F1 για το 2016

Πληθώρα παρουσιάσεων τις τελευταίες ημέρες καθώς οι ομάδες ετοιμάζονται πυρετωδώς για το πρωτάθλημα

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2016 ξεκινά σύντομα, και οι τεχνικοί των ομάδων δουλεύουν νύχτα-μέρα για να προετοιμάσουν τα μονοθέσια με ένα σχεδόν πολεμικό κλίμα να επικρατεί. Η φετινή 67η σεζόν περιλαμβάνει 21 Grand Prix ξεκινώντας από την Αυστραλία στις 20 Μαρτίου και τελειώνοντας στο Abu Dhabi στις 27 Νοεμβρίου (τα δύο νέα Grand Prix που προστίθενται φέτος στο πρόγραμμα είναι στη Γερμανία και στο Αζερμπαιτζάν).

Οι κανονισμοί για τον σχεδιασμό των μονοθεσίων παρέμειναν σχεδόν ίδιοι με πέρυσι, και καθώς η FIA ετοιμάζει μεγάλες αλλαγές για το 2017, οι ομάδες επικεντρώθηκαν σε βελτιώσεις στα σημεία, χωρίς εκπλήξεις, μεγάλα ρίσκα ή σημαντικές καινοτομίες. Εμείς στο Επι-Τροχών μαζέψαμε τα μονοθέσιά τους και σας τα παρουσιάζουμε με συνοπτικές περιγραφές, λίγο πριν ξεκινήσει η δράση και το θέαμα. (η σειρά παρουσίασης είναι αντίστοιχη με την κατάταξη κατασκευαστών για το πρωτάθλημα του 2015).

1 – Mercedes AMG Petronas F1 – W07 Hybrid

Η ομάδα της Mercedes-Benz είναι αναμφίβολα ένα από τα μεγάλα φαβορί για το πρωτάθλημα του 2016, μετά από τη σχεδόν απόλυτη κυριαρχία της που την οδήγησε στην κατάκτηση των τίτλων κατασκευαστών και οδηγών για το 2014 και το 2015. Ο πρωταθλητής Lewis Hamilton και ο Nico Rosberg θα οδηγήσουν φέτος ένα βελτιωμένο μονοθέσιο με αλλαγές στην αεροδυναμική, τις εισαγωγές αέρα, το σασί και το κάλυμμα του κινητήρα. Ο Paddy Lowe, Executive Director της Mercedes είπε πως αν και οι κανονισμοί παρέμειναν ίδιοι με το 2015, η ομάδα του δούλεψε σκληρά για αλλαγές που δεν περιορίζονται σε εμφανή σημεία αλλά αφορούν ένα πλήρως ανασχεδιασμένο σύστημα ανάρτησης και σημαντικές επεμβάσεις στον κινητήρα.

Mercedes-Benz W07 F1 2016

Μπορεί το μονοθέσιο του 2016 να μοιάζει εξωτερικά με το περσινό, όμως οι μηχανικοί της Mercedes-Benz έχουν δουλέψει σκληρά για να το βελτιώσουν στα σημεία, έτσι ώστε η ομάδα να υπερασπιστεί τον τίτλο της μετά από δύο συνεχόμενες χρονιές θριάμβου.

2 – Scuderia Ferrari – SF 16-H

Μετά από μια σχετικά καλή χρονιά που όμως την βρήκε να τερματίζει δεύτερη, πίσω από την ομάδα της Mercedes-Benz, η Ferrari θέλει να κάνει τη μεγάλη επιστροφή στους τίτλους με όπλο της το νέο μονοθέσιο και τους οδηγούς της Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen που είναι έτοιμοι για δράση. Όπως αναφέρει ο τεχνικός διευθυντής James Allison που προέρχεται από την Lotus, δαπανήθηκαν περίπου χίλια χρόνια εργατοωρών ενός ανθρώπου για την εξέλιξη του μονοθεσίου, και οι άνθρωποι από το Maranello αισθάνονται πολύ περήφανοι για το τελευταίο τους δημιούργημα που δείνχει βελτιωμένο σε όλους τους τομείς.

Οι αεροδυναμικές επεμβάσεις για τη νέα χρονιά εντοπίζονται στο νέο κοντύτερο ρύγχος, την εμπρός ανάρηση σε στυλ push-rod, τις ανασχεδιασμένες εισαγωγές αέρα στο πλάι που ενσωματώνουν αεροδυναμικά βοηθήματα, τις πιο έντονες γρίλιες γύρω από το cockpit, τη διαφορετική διαμόρφωση της εισαγωγής αέρα πάνω από το κεφάλι του οδηγού και το ανασχεδιασμένο πίσω μέρος με διαφορετικό packaging, για καλύτερη ροή αέρα και αποδοτικότερη εκμετάλευση των καυσαερίων.

Ferrari SF16-H (1)

Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια η Scuderia Ferrari ξαναχρησιμοποιεί το λευκό χρώμμα στο εξωτερικό των μονοθεσίου της, το οποίο είχε εγκαταλειφθεί στις αρχές της δεκαετίας του ’90 μετά από κάποιες κακιές χρονιές και ακριβώς πριν ξεκινήσει η μεγάλη δυναστεία των Ferrari που σάρρωσαν τα πρωταθλήματα στα χέρια του μεγάλου Michael Schumacher.

3 – Williams Martini Racing – FW38

Η ομάδα της Williams που πέρυσι τερμάτισε τρίτη, αναγνώρισε την αδυναμία του μονοθεσίου της σε στροφές χαμηλών ταχυτήτων, και επιστρέφει βελτιωμένη για το 2016. Ο Pat Symonds, chief technical officer της βρετανικής ομάδας σχολίασε πως το περσινό μονοθέσιο FW37 ήταν αρκετά αποδοτικό, οπότε και η ομάδα του επικεντρώθηκε στο να εντοπίσει και να διορθώσει τις αδυναμίες του, διατηρώντας παράλληλα τα θετικά του στοιχεία.

Το νέο μονοθέσιο FW38 εξωτερικά μοιάζει αρκετά με τον προκάτοχό του, φέροντας τα χρώμματα της Martini, και οι διαφορές εντοπίζονται στις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα με πιο καμπύλο σχήμα, το ανασχεδιασμένο ρύγχος και το πιο επιθετικό packaging στο πίσω μέρος. Ο κινητήρας, θα ακούγεται πλέον κατα 12% πιο δυνατά, χάρη στους νέους κανονισμούς για την εξάτμιση, ενώ παράλληλα θα έχει αυξημένη ισχύ χάρη στις επεμβάσεις στο θάλαμο καύσης.
Williams - FW38-FM-banner

Η ομάδα της Williams χρησιμοποιεί κινητήρες της Mercedes ενώ πίσω από το τιμόνι του μονοθεσίου της θα καθίσουν ο βραζιλιάνος Felipe Massa και ο φιλανδός Valtteri Bottas

4 – Red Bull Racing – RB12

Η αυστριακή ομάδα Red-Bull, μπορεί να τερμάτισε 4η στην κατάταξη κατασκευαστών του 2015, όμως παραμένει ένα ισχυρό όνομα στην Formula 1. Κανείς δεν ξεχνά άλλοστε και την κυριαρχία της για 4 συνεχόμενα έτη από το 2010 μέχρι και το 2013 όπου κατέκτησε τα πρωταθλήματα κατασκευαστών και οδηγών με τη βοήθεια του Sebastian Vettel ο οποίος το 2015 μετακόμισε στη Ferrari.

Μετά από την καθυστερημένη επιλογή κινητήρα για φέτος, το νέο μονοθέσιο RB12 χρησιμοποιεί και πάλι το σύνολο της Renault, το οποίο όμως φέτος φέρει το όνομα της Tag Heuer. Ο Christian Horner, team principal, είπε πως φέτος οι μηχανικοί προσπαθούν να χτίσουν πάνω στα σημαντικά βήματα βελτίωσης που παρουσίασε η ομάδα στο δεύτερο μισό της περσινής σεζόν μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα. Ο τεχνικός διευθυντής Andrian Newey δήλωσε πως με τους σταθερούς κανονισμούς για το 2016, είναι δύσκολο να βρεθούν νέες περιοχές για καινοτομία οπότε και η ομάδα του επικεντρώθηκε στο βελτιωμένο packaging, τη δυναμική της ανάρτησης και του πλαισίου και την ενίσχυση της αεροδυναμικής, καθώς και το πως όλα αυτά θα δουλέψουν αρμονικά ως σύνολο.

red-bull-rb12-2016-tanitim-1

Η Red Bull παρά τα προβλήματα, θα προσπαθήσει φέτος με την εξέλιξη του μονοθεσίου της να πλησιάσει πιο κοντά στους άμεσους ανταγωνιστές της και να επιστρέψει στις επιτυχίες με τους οδηγούς της Daniel Ricciardo και Daniil Kvyat να παραμένουν και φέτος.

5 – Force India – VJM09

Η Force India παρουσίασε το νέο μονοθέσιο VJM09 που θα τρέξει στα χέρια των Sergio Perez και Nico Hulkenberg. Μετά από την πρόοδο που παρουσίασε η ομάδα στο δεύτερο μισό του 2015, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε με μια ελαφρώς διαφοροποιημένη έκδοση του μονοθεσίου προδιαγραφών 2014, είναι λογικό οι τεχνικοί της Force India να έχουν πολλές ελπίδες για τη νέα χρόνια, χάρη στους εξαιρετικούς οδηγούς της και τους πολύ καλούς κινητήρες της Mercedes-Benz.

Το νέο μονοθέσιο VJM09 διατηρεί τα χρώμματα του περσινού, όπως και το ρύγχος που παρουσιάστηκε στα μέσα της χρονιάς και συντέλεσε στην αγωνιστική ανάταση της ομάδας. Μικρές επεμβάσεις έγιναν στο σασί και σύμφωνα με τον team principal, Vijay Mallya, το μονοθέσιο είναι ένα από τα πιό όμορφα στο grid και για αυτό επέλεξαν να κρατήσουν μια συνέχεια στην εξέλιξη του για το 2016 ακολουθώντας το ρητό “ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις

279946

Ο chief operation officer, Otmar Szafnauer επιβεβαίωσε πως μετά τις πρώτες δοκιμές, η ομάδα του θα παρουσιάσει ένα βελτιωμένο αεροδυναμικό πακέτο για το Grand Prix της Μελβούρνης ενώ επιπλέον επεμβάσεις στο μονοθέσιο θα γίνουν κατα τη διάρκεια των πρώτων Grand Prix της Ευρώπης.

6 – Renault – RS16

H Renault επιστρέφει ως ομάδα στην Formula 1 μετά από τις προηγούμενες σεζόν που συμμετείχε ως κατασκευαστής κινητήρων. Η ομάδα της Lotus μετονομάζεται σε Renault και οι οδηγοί Jolyon Palmer και Kevin Magnussen θα πάρουν θέση πίσω από το τιμόνι του νέου μονοθεσίου RS16, μετά την αποχώρηση του Pastor Maldonado. Οι τεχνικοί της Renault σημειώνουν ότι θα χρειαστεί 2 με 3 χρόνια μέχρι η ομάδα να γίνει αρκετά ανταγωνιστική για συνεχή παρουσία στο βάθρο. Η Infinity θα βρίσκεται από φέτος στο πλευρό της Renault ως χορηγός και τεχνικός συνεργάτης, μετά από την εμπειρία που απέκτησε δίπλα στη Red Bull τα προηγούμενα χρόνια.

Renault-RS16-Profile

Το μονοθέσιο RS16 σε μαύρο χρώμμα με κίτρινες λεπτομέρειες σηματοδοτεί την επιστροφή της Renault στη Formula 1 ως αγωνιστική ομάδα.

7 – Toro Rosso – STR11

Η δεύτερη ομάδα της Red Bull, Toro Rosso παρουσίασε το μονοθέσιό της κατά τη διάρκεια των δοκιμών στη Βαρκελώνη, όπου και ήταν μια από τις πρωτες ομάδες που ξεχύθηκαν στην πίστα. Φέτος η Torro Rosso θα χρησιμοποιεί κινητήρες της Ferrari, προδιαγραφών 2015, κάτι που θα της δώσει προβάδισμα 0.8 δευτερολέπτων σε κάθε γύρο σε σύγκριση με τη μητρική Red Bull Racing που χρησιμοποιεί κινητήρες Renault, σύμφωνα με τις προβλέψεις του υπευθύνου της ομάδας Christian Horner. Από την άλλη ο τεχνικός διευθυντής James Key είπε πως η σχετικά αργοπορημένη επιλογή κινητήρα δημιούργηε την ανάγκη ριζικού ανασχεδιασμού του μονοθεσίου, και οι μηχανικοί της Torro Rosso βρίσκονται μπροστά σε ένα πολύ γεμάτο χειμώνα από άποψη δουλειάς!
Motor Racing - Formula One Testing - Test One - Day 1 -  Barcelona, Spain

Πίσω από το τιμόνι του STR11 θα βρίσκεται ο Carlos Sainz Jr και ο ταχύτατος Max Verstappen ενώ τα τελικά χρώμματα θα παρουσιαστούν αργότερα.

8 – Sauber – C35

Η Sauber έχει παρουσιάσει μόνο τα ελαφρώς ανανεωμένα χρώμματα του μονοθεσίου της για το 2016 αφού το νέο C35 καθυστερεί λόγω ανάγκης επιπλέον δοκιμών ώστε να είναι έτοιμο για το πρώτο Grand Prix στην Αυστραλία.

Sauber F1

Οι οδηγοί Felipe Nasr και Marcus Ericsson παραμένουν πίσω από το τιμόνι των Sauber για το 2016 και στις δοκιμές που λαμβάνουν χωρα στη Βαρκελώνη, τρέχουν με βελτιωμένες εκδοχές του περσινού C34 μέχρι να πάρουν στα χέρια τους το νέο μονοθέσιο στη δεύτερη φάση δοκιμών που θα γίνει στις αρχές Μαρτίου.

9 – McLaren – MP4-31

Η ομάδα της McLaren προέρχεται από μια πολύ δύσκολη χρονιά κυρίως λόγω των σημαντικών προβλημάτων αξιοπιστίας των κινητήρων της Honda και με το νέο της μονοθέσιο MP4-31 προσπαθεί να ανακάμψει και να βελτιώσει την εικόνα της. Το MP4-31 διατηρεί το εντυπωσιακό μαύρο χρώμα, όπως και την φιλοσοφία “size zero”. Ο Ron Dennis δήλωσε “Καθώς μπαίνουμε στη δεύτερη χρονιά της συνεργασίας McLaren-Honda, παραμένουμε ενωμένοι και προσηλωμένοι στο στόχο μας που είναι να εξελίξουμε την ομάδα προς την απώτερη φιλοδοξία μας – τη νίκη”. Δεν θέλησε να κάνει προβλέψεις για το πότε θα έρθουν οι πρώτες νίκες ενώ σημείωσε ότι η ομάδα του δούλεψε πολή σκληρά για την εξέλιξη του μονοθεσίου από τον περσινό χειμώνα.

Οι αεροδυναμικές επεμβάσεις για φέτος αφορούν την εντονότερη κλίση του ρύγχους, τη βελτίωση της εμπρός αεροτομής, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, διαφορετική διαμόρφωση της κολώνας τιμονιού, χαμηλότερη τοποθέτηση των ψαλιδιών, επιστροφή σε κλασσική γεωμετρία ανάρτησης, ανασχεδιασμένο κιβώτιο ταχυτήτων και καλύτερη διαχείριση καυσαερίων στο πίσω μέρος.

mclaren-honda-mp4-31-2016-c

Ο Jenson Button και ο Fernando Alonso παραμένουν πίσω από το τιμόνι των McLaren και όπως όλοι οι θαυμαστές της Formula 1, ελπίζουν πως η φετινή επίδοση της ομάδας τους θα τους επιτρέψει να ξετυλίξουν το οδηγικό τους ταλέντο.

10 – Manor Racing – MRT5

Η μικρότερη ομάδα της Formula 1 παρουσίασε το μονοθέσιό της MRT05 που θα χρησιμοποιεί κινητήρες Mercedes-Benz, μετάδοση Williams και άλλα εξαρτήματα που θα βοηθήσουν στο να γίνει πιο ανταγωνιστικό. Ο τεχνικός διευθυντής John McQuilliam είπε πως η ομάδα έχει αυτοπεποίθηση για ένα σημαντικό βήμα εμπρός το 2016. Υπάρχει ακόμη αρκετός δρόμος για την εξέλιξη του MRT05 αλλά είναι ήδη το καλύτερο μονοθέσιο που έχουν παρουσιάσει ποτέ οι συνολικά 154 εργαζόμενοι στη Manor Racing. Ο νέος αγωνιστικός διευθυντής Dave Ryan δήλωσε εντυπωσιασμένος από ότι έχει δει μέχρι στιγμής.

Manor Racing MRT05

Πίσω από το τιμόνι των Manor θα καθίσει ο πρωταθλητής στο DTM Wehrlein και ο Rio Haryanto με θητεία στο GP2.

11 – Haas – VF-16

Η πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα Haas παρουσίασε το πρώτο της μονοθέσιο για την F1 που θα αγωνιστεί με κινητήρα Ferrari. Η αμερικανική ομάδα δούλεψε περισσότερο από 2 χρόνια για να συμμετέχει στο πρώτο της Grand Prix και βρίσκεται σε στενή συνεργασία με την Ferrari, αφού εκτός από τους κινητήρες, κάνει χρήση και της αεροδυναμικής σήραγγας στο Maranello. Σύμφωνα με  τον Guenther Steiner, υπεύθυνο της ομάδας, στόχος τους είναι πρώτα να τερματίσουν σε κάποιους αγώνες κερδίζοντας το σεβασμό των οπαδών της Formula 1 και των υπόλοιπων ομάδων, και μετά να δουλέψουν σκληρά για να πετύχουν τους πρώτους βαθμούς.
Haas F1

Το όνομα VF-16 προέρχεται από την πρώτη μηχανή CNC που παρουσίασε η Haas Automation το 1988, σύμφωνα με τον Gene Haas, ιδρυτή της εταιρείας. Οδηγοί του θα είναι ο Esteban Gutierrez, πρώην οδηγός δοκιμών της Ferrari, και ο Romain Grosjean που προέρχεται από τη Lotus.



Facebook Comments