Menu

Ένα από τα Τελευταία Nissan Sunny GTI-R Πωλείται

Έρχονται Πρόστιμα για Ηχορύπανση και στα Αυτοκίνητα

H BMW Παρουσίασε την Έκδοση Στέισον της Σειράς 3

Το Επί Τροχών Στην Πορτογαλία...με Βροχούλα (Video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Η Ford Mustang πήρε δύο αστέρια σε τέστ πρόσκρουσης της ANCAP

26 Ιαν 2017

Η Ford Mustang πήρε δύο αστέρια σε τέστ πρόσκρουσης της ANCAP

κυρίως λόγω ελλιπούς εξοπλισμού ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας

Η Ford Mustang είναι ένα ονειρικό αυτοκίνητο. Καμιά φορά όμως ακόμα και στα όνειρα δεν πάνε όλα όπως τα θέλουμε και για να μη γίνουν τα όνειρα εφιάλτες, περιμένουμε από τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου, να μας προστατέψουν.

2017-ford-mustang-ancap-crash-front

Το 2015 η Αμερικάνικη NHTSA είχε δώσει στο δημοφιλές Muscle car 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης. Η αυστραλιανή όμως ANCAP (Australasian New Car Assessment Program), με βάση τις δοκιμές της θυγατρικής Euro NCAP, βαθμολόγησε το αυτοκίνητο της Ford με μόλις δύο αστέρια κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από το διεθνή τύπο, θορυβώντας τους ανθρώπους της εταιρίας.

Ας βάλουμε όμως τα γεγονότα σε μια σειρά, για να μπορέσουμε να καταλάβουμε που οφείλεται η τόσο μεγάλη διαφορά ανάμεσα στα δύο crash test πάνω στο ίδιο αυτοκίνητο, το Ford Mustang GT V8 Fastback με τον κινητήρα 5.0 λίτρων.

  • Τα κριτήρια για τα αστέρια στα τεστ ασφαλείας άλλαξαν και έγιναν πιο αυστηρά, λαμβάνοντας σοβαρότερα υπόψη αν το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιάζεται με ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, όπως το σύστημα διατήρησης λωρίδας και αποφυγής σύγκρουσης, κάτι που δεν διαθέτει η απερχόμενη Mustang.
  • Επίσης λαμβάνεται υπόψη σε μεγαλύτερο βαθμό η προστασία που παρέχει σε άτομα μικρής ηλικίας και η προστασία των πίσω επιβατών, τομείς που σίγουρα δίνεται έμφαση σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο και όχι σε ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του.
  • Το Mustang δεν διαθέτει ζώνες με προεντατήρες στα πίσω καθίσματα ενέχοντας τον κίνδυνο τραυματισμού στην κοιλιακή και θωρακική χώρα σε περίπτωση σύγκρουσης.

screen-shot-2017-01-25-at-10.44.57

Οι δηλώσεις της ANCAP

Ο CEO της ANCAP, James Goodwin, είπε:
“Το αποτέλεσμα είναι συγκλονιστικό για ένα δημοφιλές αυτοκίνητο σύγχρονης κατασκευής. Η ασφάλεια των επιβατών, η ασφάλεια των παιδιών και τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης αποτελούν τη βάση της αξιολόγησης μας και η Mustang υπολείπεται σε αυτούς τους τομείς.”

“Στη δοκιμή μετωπικής σύγκρουσης έδειξε κίνδυνο τραυματισμού στο κεφάλι, στα πόδια και στην κοιλιά για τους πίσω επιβάτες. Επίσης κατά την πλαγιομετωπική σύγκρουση τόσο ο αερόσακος του οδηγού όσο και του συνοδηγού δεν άνοιξαν επαρκώς επιτρέποντας την επαφή των κεφαλιών του οδηγού και του συνοδηγού με το τιμόνι και το ταμπλό αντίστοιχα.”
 

 

Η απάντηση της Ford Αυστραλίας

Τα αντανακλαστικά των υπευθύνων της Ford ήταν άμεσα και ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Ford Αυστραλίας, Martin Günsberg, επικαλέστηκε τη βαθμολογία των πέντε αστεριών από τη NHTSA και την καλή βαθμολογία (Top Safety Pick) από την ανεξάρτητη αμερικανική εταιρεία IIHS, που βασίζονται στα πρωτόκολλα ασφαλείας των Η.Π.Α.

“Η συνολική βαθμολογία του Euro NCAP βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες (Προστασία των ενήλικων επιβατών, την προστασία των παιδιών, την προστασία των πεζών και στην ύπαρξη βοηθητικών συστημάτων ασφαλείας), όλα αυτά είναι στοιχεία και χαρακτηριστικά ασφαλείας των οικογενειακών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων τύπου SUV, τα οποία συνήθως δεν είναι μέρος του στάνταρ εξοπλισμού των αυτοκινήτων που συγκαταλέγονται στην κατηγορία του Mustang.”

“Η Mustang πέτυχε ένα αποτέλεσμα τεσσάρων αστέρων στην προστασία των ενήλικων επιβατών, τρία αστέρια στην προστασία των ανήλικων επιβατών και πέντε αστέρια στη προστασία των πεζών. Ωστόσο το αποτέλεσμα των δύο αστεριών στην κατηγορία του εξοπλισμού ασφαλείας προσδιόρισε το τελικό συνολικό αποτέλεσμα των δύο αστεριών.”

Κλείνοντας δήλωσε ότι: “Η Ford είναι προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας των οχημάτων της και η ανανεωμένη Mustang, που θα έρθει στην Αυστραλία το 2018, θα διαθέτει στον εξοπλισμό της ηλεκτρονικά βοηθητικά συστήματα, όπως το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης και διατήρησης λωρίδας.”

screen-shot-2017-01-25-at-10.44.03

Η κατηγορία της Mustang είναι μια κατηγορία που βασίζεται στην οδηγική απόλαυση και δίνει λιγότερο έμφαση στην άνεση και την ασφάλεια των πίσω επιβατών. Όντας κουπέ, ο χώρος πίσω είναι στενός και ο τραυματισμός ευκολότερος. Πάντως η μελέτη αυτών των στοιχείων και η προσπάθεια βελτίωσης της ασφάλειας σε αυτούς του τομείς μόνο καλό μπορεί να κάνει στο αμερικάνικο muscle car. Τώρα για το αν θα επηρεαστούν οι πωλήσεις του πιο εμπορικού sports coupe στον κόσμο από αυτό το αποτέλεσμα, o χρόνος μόνο θα δείξει, καθώς πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η εμπορική πορεία του ανανεωμένου μοντέλου.

Θανάσης Τζιόβας

Σχετικά Άρθρα:



Facebook Comments