Εσείς γνωρίζατε οτι η AMG συνεργάζεται με εταιρίες εκτός Mercedes;

Εσείς γνωρίζατε οτι η AMG συνεργάζεται με εταιρίες εκτός Mercedes;

έξι μοντέλα από τα “χεράκια” του γερμανικού οίκου

Η συνεργασία AMG και Mercedes-Benz δεν ήταν πάντα δεδομένη. Σήμερα φυσικά όταν ακούμε AMG γνωρίζουμε οτι πρόκειται για το βελτιωτικό παρακλάδι της γερμανικής εταιρίας από την Στουτγάρδη. Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Βλέπετε, η AMG ήταν αρχικά μία αυτόνομη αγωνιστική ομάδα που ειδικευόταν στους κινητήρες. Δημιουργήθηκε από 2 πρώην μηχανικούς της Mercedes που…αυτομόλησαν.

Η συνέχεια λίγο-πολύ είναι γνωστή όταν η Daimler επενέβη και αγόρασε την AMG δημιουργώντας αυτό που γνωρίζουμε όλοι σήμερα. Αυτό που ίσως δεν είναι πολύ γνωστό, είναι πως οι Γερμανοί έχουν δώσει τα “φώτα” τους σε αρκετές εταιρίες εκτός της Mercedes, αναβαθμίζοντας έτσι σημαντικά τις δυνατότητες τους. Ας δούμε μερικά από τα μοντέλα που ξεχώρισαν.

Mitsubishi Galant AMG

Το 1989, στα “αυτόνομα” χρόνια της AMG, είδαμε τη συνεργασία της με τη Mitsubishi. Οι Γερμανοί δημιούργησαν μια ειδική έκδοση του Galant χρησιμοποιώντας το 4-κύλινδρο ¨μανίσιο¨ μοτέρ 2.0 λίτρων της Mitsubishi. Όμως με το μαγικό τους ραβδάκι αύξησαν την ιπποδύναμη στους 170 ίππους στις 8.000 στροφές. Και χωρίς τη χρήση turbo! Και αν κάποιος μιλήσει για τους 195 του Galanta VR-4, είπαμε…ατμοσφαιρικό.

Aston Martin DBX

Τα τελευταία χρόνια οι Άγγλοι από το Gaydon έχουν αναπτύξει μια πολύ στενή σχέση με τη Mercedes χρησιμοποιώντας τα μοτέρ της AMG, τόσο στα αυτοκίνητα παραγωγής όσο και στη Formula1. Η υπερπολυτελέστατη Aston Martin DBX χρησιμοποιεί μια παραλλαγή του πανίσχυρου M177 κινητήρα της AMG.

Ο bi-turbo V8 κινητήρας 4.0 λίτρων αποδίδει 542 ίππους και 700 Nm ροπής που μέσω του αυτόματου σασμάν εννέα σχέσεων, κυριολεκτικά εκτοξεύει την DBX. Μόλις 4.5′‘ για το 0-100 και τελική 290 χλμ/ώρα!

Aston Martin Vantage

Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει, σκέφτονται στην Aston και σίγουρα έχουν δίκιο. Η “αγαπημένη” μας Aston Martin Vantage V8, η ναυαρχίδα των Άγγλων χρησιμοποιεί επίσης το μοτέρ M177 της AMG. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως αποδίδει 503 ίππους και 684 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο 8άρι σασμάν της ZF, αλλά θα ήταν αμαρτία να μην το πάρεις με το κλασικό manual 6άρι! Απλώς όνειρο…Αν και η Aston έφυγε φέτος από το WEC, αυτό το αυτοκίνητο πάντα θα έχει κάτι από την αύρα του LeMans…

Pagani Huayra

Σίγουρα ο Horacio Pagani ξέρει να συνδυάζει το πάθος για την αυτοκίνηση με τη δημιουργία πανίσχυρων hypercars δίνοντας μας μοναδικά αυτοκίνητα! Η Huayra, που είναι ίσως η κορωνίδα των δημιουργιών του, κινείται με μοτέρ της AMG. Οι εκδόσεις διαφέρουν ανάλογα με την έκδοση της Huayra. Βάση όμως είναι ο M158 bi-turbo V12 κινητήρας χωρητικότητας 6.0 λίτρων.

Η “βασική” έκδοση παράγει 720 ίππους ενώ στην περίπτωση της Huayra BC Coupe η απόδοση ανεβαίνει στους 745 ίππους. Ακόμη παραπάνω, η Huayra BC Roadster κινείται με 789 ίππους ενώ η εξωπραγματική Huyara Imola αγγίζει τους 827!

Pagani Zonda

Ο πρόγονος της Huayra κινούνταν επίσης με γερμανικό μοτέρ. Συγκεκριμένα, με το M120 V12 κινητήρα 6.0 λίτρων της Mercedes-Benz. Απέδιδε “μόλις” 395 ίππους. Στην έκδοση Zonda C12-S όμως η AMG έβαλε το “χεράκι¨ της τοποθετώντας ένα 7-λίτρο μοτέρ 542 ίππων.

Ακολούθησε η Zonda S με ένα πανίσχυρο μοτέρ 7.3 λίτρων με ισχύ 547 αλόγων. Τέλος, στη Zonda HP Barchetta, το ίδιο μοτέρ έφτασε να αποδίδει 789 ίππους αφήνοντας την…Ferrari να αναρωτιέται.

Chrysler Crossfire SRT

Πολύ πριν μπλέξει η πολύπαθη Chrysler στα γρανάζια της FCA παλιότερα και της Stellantis πρόσφατα, είχε συγχωνευθεί με τη Mercedes-Benz. Το μακρινό 2005, όταν μεσουρανούσε η SLK, είπαν και οι Αμερικανοί να βγάλουν ένα “παρόμοιο” μοντέλο. Το Crossfire SRT φιλοδοξούσε να γίνει το “διδυμάκι” του γερμανικού roadster.

Έτσι, κάτω από το καπό τοποθετήθηκε το πολύ δυνατό υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ της AMG χωρητικότητας 3.2 λίτρων. Η ισχύς του άγγιζε τους 330 ίππους και τα 420 Nm ροπή που φάνταζαν αρκετά για την εποχή. Και ειδικά για τις ΗΠΑ που εκείνη την περίοδο είχαν κατακλυστεί από van και “βάρκες” που έταζαν επιδόσεις αντίστοιχες των supercars.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας