Menu

McLaren Speedtail εναντίον F-35 JET (video)

12 σπορ αυτοκίνητα στην καλύτερη ίσως κόντρα της χρονιάς (video)

Αυτή η Urus θα σου πάρει τα μυαλά (+video)

Αυτή η Alpina B12 5.7 δεν χάνεται με τίποτα

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Έρχεται το τέλος του ελεύθερου ορίου ταχύτητας στην Autobahn

26 Ιαν 2020

Έρχεται το τέλος του ελεύθερου ορίου ταχύτητας στην Autobahn

Πέφτει και το τελευταίο κάστρο

Δεν είναι η πρώτη φορά που το ακούμε και σίγουρα δεν θα είναι η τελευταία. Εδώ και αρκετά χρόνια γίνεται κουβέντα για κατάργηση του ελεύθερου ορίου ταχύτητας στις γερμανικές εθνικές οδούς αλλά τώρα τα πράγματα είναι πιο σοβαρά.

Από τη δεκαετία του ’70 ακόμη πολλές περιβαλλοντολογικές οργανώσεις πίεζαν τις κυβερνήσεις για θέσπιση ανώτατου ορίου στις autobahn αλλά με φτωχά αποτελέσματα είναι η αλήθεια. Βλέπετε, η μεγάλη ταχύτητα των αυτοκινήτων “συνεπάγεται” και μεγάλες εκπομπές καυσαερίων και μόλυνση του περιβάλλοντος.

Οι οικολόγοι έβρισκαν πάντα απέναντι τους την ADAC, τη μεγαλύτερη αυτοκινητική λέσχη στον κόσμο που αριθμεί 21 εκατομμύρια μέλη σε όλη τη Γερμανία. Η ADAC λοιπόν λειτουργούσε σαν “θεματοφύλακας” αυτής που ονομάζουμε petrolhead φιλοσοφίας και καθώς ασκούσε μεγάλη επιρροή στη χώρα, αρνιόταν πεισματικά να υποκύψει στην ανώτατη οριοθέτηση ταχύτητας.

Βέβαια, σε ορισμένα κομμάτια των εθνικών οδών της Γερμανίας όντως υπάρχουν όρια ταχύτητας αλλά ακόμη και τώρα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό τους είναι απαλλαγμένα από αυτά. Ο καθένας είναι ελεύθερος να τρέξει όσο θέλει, φυσικά πάντα στα πλαίσια της οδικής ασφάλειας και όσο αντέχει το αυτοκίνητό του.

Τώρα λοιπόν φαίνεται οτι κάτι έχει αλλάξει. Η ADAC πλέον δεν είναι τόσο φανατική στην άρνηση των ορίων και φαίνεται οτι συζητά την εισαγωγή τους. Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της, Gerhard Hillebrand, σε συνεδρίαση της λέσχης στο τέλος του μήνα, τα μέλη θα κουβεντιάσουν τα πιθανά οφέλη μιας πιθανής ανώτατης οριοθέτησης ταχύτητας στις autobahn.

Αν τελικά κάτι τέτοιο συμβεί, που δυστυχώς φαντάζει πολύ πιθανό, θα σημάνει την πτώση του τελευταίου οχυρού της αυτοκίνησης όπως την είχαμε ζήσει 100 και παραπάνω χρόνια. Κανείς δεν αμφιβάλλει οτι η υπερβολική ταχύτητα είναι επικίνδυνη αλλά υπό συγκεκριμένες οδικές συνθήκες μπορεί όποιος θέλει να την βιώσει χωρίς να βάζει σε κίνδυνο τους υπόλοιπους οδηγούς.

Και στο τέλος, αν είναι να αρθεί η έλλειψη ορίων στους αυτοκινητόδρομους της Γερμανίας, ας γίνει εξ ονόματος της ασφάλειας και όχι λόγω της…υποτιθέμενης μεγάλης ρύπανσης των αυτοκινήτων.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Facebook Comments