Menu

Δέκα ιδιαίτερα τιμόνια που αγαπήσαμε (νο2)

Άσε το SUV και πιάσε το…κάμπριο

Ένα “σαν καινούργιο “Bulli πωλείται για 69.000 ευρώ

Δες πως κατασκευάζεται η Ducati των 100.000 ευρώ (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Επί-τροχών στα μπλόκα των αγροτών!

09 Φεβ 2016

Επί-τροχών στα μπλόκα των αγροτών!

Σαλαμίνα – Θεσσαλονίκη σε 10 ώρες!

Αν έχεις τύχη διάβαινε! Κάπως έτσι θα περιέγραφα την Κυριακάτική εμπειρία που έζησα κατά την επιστροφή μου από την Σαλαμίνα. Το μεγαλύτερο νησί του Σαρωνικού κόλπου, όπου το 490π.χ. έμελε να γίνει το πεδίο μάχης μεταξύ Περσών και Ελλήνων κατά την διάρκεια της ομώνυμης Ναυμαχίας, 2 χιλιάδες και 16 χρόνια μετά αποτελεί την εκκίνηση των αγώνων της ορεινής ποδηλασίας, ενός αγωνίσματος ιδιαιτέρως δημοφιλες στην Ελλάδα, που όμως δεν αριθμεί πολλούς φανατικούς φιλάθλους οι οποίοι υποστηρίζουν τους αθλητές κατά την διάρκεια των προσπαθειών τους.

Μόλις ένα τεταρτάκι απαιτείτε για να διανύσει ένα φέρυ μπότ την απόσταση μεταξύ Περάματος- Σαλαμίνας που θεωρείται από τις συντομότερες σε όλη την Ελληνική επικράτεια! Καταπράσινο το νησί το οποίο όταν λούζει ο ήλιος με τις ακτίνες του κατά την διάρκεια του Χειμώνα είναι χάρμα οφθαλμών. Στα γραφικά Κανάκια στήθηκε για ακόμη μια φορά ο διεθνής αγώνας ΜΤΒ που με επιμέλεια προετοίμασε ο ΑΣ ΠΡΩΤΕΑΣ με την συμμετοχή αθλητών από τις βόρειες χώρες της Ευρώπης που έσπευσαν προκειμένου να συγκεντρώσουν πολύτιμους πόντους στο κυνήγι μιας θέσεως για την ερχόμενη Ολυμπιάδα του Ρίο.

_tzertzevelis--31

Στον αγώνα πήρε μέρος και η επαγγελματική ομάδα της smf με τους νέους αθλητές της όπως είναι ο Τσορτουκτσίδης, η Ελευθεριάδου, ο Πετρίδης και οι δύο πρωταθλητές οι οποίοι προέρχονται από την αδελφή χώρα της Σερβίας Roman και Ιvana Kostik.

_tzertzevelis--30

H ομάδα αποτελεί μια προσπάθεια που εδώ και 2 χρόνια πραγματοποιεί ο Μπάμπης Τσανακτσίδης από την Σφενδάμι της Πιερίας που κάθε χρόνο προσελκύει με το ομώνυμο φεστιβάλ ορεινής ποδηλασίας και τρεξίματος τις προσπάθειες αθλητών από όλη την χώρα και το εξωτερικό.

LAZ_0081

Κατά την διάρκεια της επιστροφή μας στην βάση μας στην άλλη Ελλάδα, την Βόρεια, είχαμε την ατυχία να κάνουμε την απόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης από 5 ώρες σε 10 και κάτι, καθώς στην κυριολεξία οργώσαμε όλους τους παράδρομους που παρεμβάλλονται μεταξύ των μπλόκων. Βέβαια η πληρωμή των διοδίων εκτελούνταν κανονικότατα παρόλο που δεν χρησιμοποιούσαμε το μεγαλύτερο μέρος του οδοστρώματος που βρίσκεται στον τομέα ευθύνης του.

Καιρό είχα να ταξιδέψω με τον τρόπο αυτό στην άλλη Ελλάδα που τόσο πολύ αγαπώ και προβάλω μέσα από τα κείμενά μου. Οι παρακάμψεις από στενούς επαρχιακούς δρόμους- χωματόδρομους, εγκυμονούν πολλούς κινδύνους καθώς ο κατασκευαστής του ποτέ δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι ο ρόλος τους θα μετατρεπόταν σε πρωτεύουσας σημασίας. Κούραση, οργή και ψυχολογική φθορά για τον οδηγό που δεν φταίει σε τίποτα όταν θέλει να χρησιμοποιήσει τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους που με τόσο μεγάλη υπομονή ανάμενε την ολοκλήρωσή τους. Η διαδρομή που ακολουθήσαμε μας θύμισε το πάλαι ποτέ «καψώνι» που η εφαρμογή του για κάποιους «ισχυρούς» αποτελούσε ικανοποίηση μεγάλη ενώ για τους ιθαγενείς αποδέκτες του μια δραματική εμπειρία.

Αφού ανεβήκαμε στο Αγ. Στέφανο, το Καπανδρίτι, την Θήβα, την Λειβαδιά, τον Μπράλο, τις Μικροθήβες τους Γόνους και τον Παληό Παντελεήμωνα, κατηφορίσαμε στην αγκαλιά της Ολυμπιακής ακτής όπου και νομίζαμε πως τα προβλήματά μας έλαβαν τέλος, αλλά μάταια! Λίγο πρίν την πόλη της Θεσσαλονίκης και πάλι η ακούραστη Τροχαία (ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΩΕΟ!) άλλαζε την πορεία μας για την Αλεξάνδρεια Ημαθίας ρίχνοντας και άλλο το ηθικό και τις δυνάμεις μας που έφτασαν στα όριά τους. Στην πόλη της Χαλκηδώνας ένας μικρός χωματόδρομος έμελε να δεχθεί τέτοιο φορτίο που από την «χαρά του» υποχώρησε κάνοντας δυσκολότερη την προσπάθεια που καταβάλανε οι οδηγοί προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους,

LAZ_0184

Την επομένη μέρα καθώς έπινα ήσυχα τον πρωινό μου καφέ σκεπτόμενος την περιπέτεια που έζησα εγώ και οι συνεπιβάτες μου στο αυτοκίνητο της SMF team, αισθάνθηκα πραγματικά αδικημένος. Ο λόγος ιδιαίτερα απλός. Εγώ όσες φορές και αν θιχθήκαν τα δικαιώματα μου ποτέ δεν πήγα να κλείσω το «σπίτι» του γείτονα μου. Μάλιστα θα περίμενα ο αποκλεισμός των φίλων αγροτών να επικεντρωνότανε σε Εφορείες και Τράπεζες καθώς εκεί βρίσκεται και η αιτία της δυστυχίας που έχει περιέλθει με απρόβλεπτες συνέπειες στην ζωή τους. Οι δρόμοι ανήκουν σε όλους μας αλλά υπάρχουν και εκείνοι που έχουνε φάει την άσφαλτό τους με το κουτάλι, και η ζωή τους στην κυριολεξία κρέμεται από την κατάσταση που είναι όταν τους διέρχονται!

_tzertzevelis--9

Μια τέτοια περιπέτεια λοιπόν απαιτεί ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, καλή παρέα για να διασκεδάζει με τις συνεχόμενες αλλαγές που απρόσμενα λαμβάνουν χώρα, και εφόδια για το άγνωστο ταξίδι ,όπως χάρτες gps και πολύ υπομονή για να καταφέρεις να βρεις τον προορισμό σου!

Save τους αυτοκινητόδρομους λοιπόν καθώς η κατάληψή τους καλά κρατεί ακόμη. Πάντως όλοι όσοι πληρώσαμε τα τέλη κυκλοφορίας αυτής της χρονιάς αισθανόμαστε ολίγον ριγμένοι καθώς δεν μπορούμε με διεκδικήσουμε την θέση μας στο οδόστρωμα που … ανήκει σε όλους μας.

Κείμενο: Παντελής Τζερτζεβέλης
Φωτό: Λάζαρος Κουκορίκος

LAZ_0054

LAZ_9977

LAZ_0019



Facebook Comments