Menu

Δέκα ιδιαίτερα τιμόνια που αγαπήσαμε (νο2)

Άσε το SUV και πιάσε το…κάμπριο

Ένα “σαν καινούργιο “Bulli πωλείται για 69.000 ευρώ

Δες πως κατασκευάζεται η Ducati των 100.000 ευρώ (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

e-POWER από τη Nissan

08 Δεκ 2016

e-POWER από τη Nissan

νέο υβριδικό σύστημα κίνησης

Η Nissan Motor Co. Ltd. παρουσίασε το e-POWER, ένα νέο σύστημα κίνησης που για πρώτη φορά θα διατίθεται στους καταναλωτές, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό ορόσημο στο πλαίσιο της στρατηγικής Nissan Intelligent Mobility της φίρμας.

nissan-e-power-range-extender-drivetrain-7

Η τεχνολογία του e-POWER

Το σύστημα e-POWER προσφέρει πλήρη κίνηση του οχήματος μέσω του ηλεκτροκινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι οι τροχοί κινούνται αποκλειστικά από το ηλεκτρικό μοτέρ. Η ενέργεια από μια μπαταρία υψηλής απόδοσης μεταφέρεται στα συμπαγή συστήματα μετάδοσης κίνησης του e-POWER που αποτελείται από κινητήρα βενζίνης, γεννήτρια, inverter και έναν ηλεκτροκινητήρα.

Στα συμβατικά υβριδικά συστήματα, ένας χαμηλής ισχύος ηλεκτρικός κινητήρας συνδυάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης που αναλαμβάνει την κίνηση των τροχών όταν η ενέργεια της μπαταρίας είναι χαμηλή (ή όταν η ταχύτητα του οχήματος είναι υψηλή). Στην περίπτωση του e-POWER, ο βενζινοκινητήρας δεν μεταδίδει κίνηση στους τροχούς, αλλά απλώς φορτίζει τη μπαταρία. Και σε αντίθεση με ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, η πηγή ισχύος προέρχεται από τον κινητήρα και όχι αποκλειστικά από την μπαταρία.

Nissan introduces new electric-motor drivetrain: e-POWER

Αυτή η δομή του συστήματος γενικά απαιτεί ένα μεγαλύτερο κινητήρα αλλά και μπαταρία, επειδή ο κινητήρας είναι η μόνη άμεση πηγή ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. Το γεγονός αυτό κατέστησε δύσκολο για την αυτοκινητοβιομηχανία στο να τοποθετήσει το συγκεκριμένο σύστημα σε κανονικά αυτοκίνητα.

Τώρα η Nissan καινοτομεί για μια ακόμα φορά, σπάζοντας τον κώδικα και μαθαίνοντας πώς να μειώσει το βάρος, αναπτύσσοντας πιο αποτελεσματικές μεθόδους ελέγχου του κινητήρα, αλλά και βελτιστοποιώντας τη διαχείριση της ενέργειας. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, το e-POWER χρησιμοποιεί μικρότερη μπαταρία από το LEAF, προσφέροντας όμως την ίδια οδηγική εμπειρία, όπως ακριβώς ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα.

Τα οφέλη του e-POWER

Το e-POWER αποδίδει τεράστια ροπή σχεδόν αμέσως, γεγονός που βελτιώνει την κύλιση του οχήματος, προσφέροντας ομαλές επιταχύνσεις. Επίσης, το σύστημα λειτουργεί πολύ ήσυχα, σαν ένα κανονικό EV. Επειδή το e-POWER βασίζεται στον κινητήρα πολύ λιγότερο σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο, η οικονομία καυσίμου είναι συγκρίσιμη με εκείνη των κορυφαίων συμβατικών υβριδικών, ειδικά σε λειτουργία αστικού κύκλου. Το σύστημα e-POWER επιτρέπει στον οδηγό του να απολαύσει όλα τα πλεονεκτήματα ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχεί για τη φόρτιση της μπαταρίας.

Η τεχνολογία διατίθεται αυτή τη στιγμή στην Ιαπωνία, όμως μελλοντικά η χρήση της αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες αγορές αλλά και σε διάφορες κατηγορίες οχημάτων.

Παντελής Τζερτζεβέλης



Facebook Comments