Menu

Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Aston Martin αξίας 108.000 ευρώ

Το νέο Audi R8 V10 RWD

Δοκιμή: Seat Ibiza TDI 95 PS

Δες τη νέα AMG A45 S να τερματίζει στην Autobahn (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: VW Passat 1.4 TSI BlueMotion

10 Νοέ 2015

Δοκιμή: VW Passat 1.4 TSI BlueMotion

Οικογενειακή αξία…Επί τροχών!

Όταν είσαι «μεγάλος κατασκευαστής» τότε μπορείς να κάνεις και τις ανάλογες προσαρμογές στα ανά τον κόσμο οικονομικά δρώμενα που δημιουργούνται! Άλλωστε αυτός ήτανε και ένας από τους λόγους που πέρυσι το νέο VW Passat , που πλέον διανύει την 8η θητεία του στην αγορά, να ανακηρυχτεί αυτοκίνητο της χρονιάς για το 2015. Κάποτε λέγαμε πως αυτό το sedan κάνει τον σπόρ οικογενειάρχη να ξεχωρίζει καθώς το εν λόγω αυτοκίνητο κυριαρχούσε στην μεσαία κατηγορία. Στις δύσκολες μέρες όμως που διανύουμε ο «λαβωμένος κολοσσός της VW» πρωτοτυπεί για άλλη μια φορά με την τοποθέτηση «έξυπνων κινητήρων» TSI Blue Motion Technology, πάνω στα οικογενειακά της αυτοκίνητα, όπου η γκάμα τους ξεκινά από τo μικρό κυβισμό των 1.400κ.εκ.

vw_passat_tzertzevelis-66130396

Το νέο Passat είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένο και στο κομμάτι της εξωτερικής εμφάνισης αποπνέοντας μια στιβαρότητα που θυμίζει πιο premium κατηγορίες.

Στο Δρόμο

Δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο κατά την παρακολούθηση του αγώνα Ράλλυ σπριντ Θερμαϊκού του Α.Ο.Θ. Θεσσαλονίκης, στην ησυχία των επαρχιακών δρόμων του άγνωστου ορεινού παραδείσου της Όσσας, που απέχει μόλις 30χλμ από το κέντρο της πόλης . Με την πρώτη ματιά φάνηκε βαρύ, το Passat των 1451 κιλών με τον κινητήρα των 1400κ.εκ. που αποδίδει 150 hp για τους 5 μεγαλόσωμους επιβάτες που εναλλάσσονταν μεταξύ τους καταλαμβάνοντας όλες τις θέσεις στα καθίσματα που με άνεση φιλοξένησαν την «εναλλακτική» παρέα μας. Βέβαια μόλις το αυτοκίνητο εκκινήσει και το στροφόμετρο αγγίξει τις 1500στρ. ο οδηγός που γνωρίζει από TSI καταλαβαίνει πολύ καλά την εφαρμογή της συνταγής που σχεδίασαν οι μηχανικοί της vw προκειμένου να βρούνε τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό ούτως ώστε να φτάνει η ροπή των 25,0 χλγμ του μοτέρ στους εμπρός τροχούς χωρίς απώλειες. Σφιχτό και με άριστη κλιμάκωση αποδείχθηκε το 6 τάχυτο κιβώτιο που με τις μακριές σχέσεις του κρατά σε χαμηλά επίπεδα την οικονομία καυσίμου που στο αυτοκίνητό μας η μέση τιμή του κυμάνθηκε μεταξύ 6-8 λίτρα σε ένα απαιτητικό τερέν που συνδύαζε ανηφοριές , στροφυλίκι και αρκετά χιλιόμετρα στην ευθεία της Εγνατίας οδού (η εταιρεία ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5.1 λίτρα/100χλμ).

vw_passat_tzertzevelis-65420326

Η αρχοντιά του Passat στον ορεινό παράδεισο της Όσσας, μόλις 30χλμ από το κέντρο της πόλης.

Επιδόσεις

Με τους μεγαλόσωμους επιβάτες στο εσωτερικό, το αυτοκίνητο επιτάχυνε από θέση στάσης μέχρι να αγγίξει τα 100χλμ μέσα σε 11 δεύτερα, για να φτάσει την τελική ταχύτητα των 200 χλμ. (η εταιρεία δίνει 8.6 δευτερόλεπτα τα 0-100km/h και τελική ταχύτητα 220km/h) Η υποδειγματική ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει την αρχοντιά του νέου Passat που είναι αρκετά φιλικό προς το περιβάλλον γιατί χάρις το σύστημα ανάκτησης ενεργείας που διαθέτει αποθηκεύει στην μπαταρία του οχήματος όλο το έργο που παράγεται κατά την πέδησή του ενώ παράλληλα απενεργοποιεί τους 2 από τους 4 κυλίνδρους του κινητήρα όταν δε χρειάζεται όλη τη διαθέσιμη ισχύ.

vw_passat_tzertzevelis-67070051

Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TSI χωρητικότητας 1.400 κ.εκ. αποδίδει 150PS ενώ διατίθεται και σε μικρότερη έκδσοση απόδοσης 125PS.

Εσωτερικό

Ευχαριστήθηκα το ταξίδι μέσα στο εσωτερικό του που μου έδινε συνεχώς την αίσθηση πως οδηγό ένα αυτοκίνητο ξεχωριστό, με φινέτσα που είναι αρκετή για να σου φτιάξει την διάθεση. Η οθόνη πολλαπλών καινοτομιών του αυτοκινήτου, μπορεί να ψυχαγωγεί με όποιον τρόπο και αν επιλέξουν οι επιβάτες του φτάνει να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις χειρισμού ενός υπολογιστή. Οι χώροι αποθήκευσης αποσκευών είναι τεράστιοι και μοιάζουν με μια μεγάλη αποθήκη καθώς στα 586 λίτρα χωράς σχεδόν τα πάντα. Μάλιστα ο φίλος Παύλος προτίμησε να πάρει έναν σύντομο υπνάκο μέσα σε αυτόν καθώς αισθάνθηκε σαν το σπίτι του.

vw_passat_DSC_9200

Ο χώρος αποσκευών των 586 λίτρων είναι ένας από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας και όπως βλέπετε προσφέρεται ακόμη και για…ξάπλα.

Επίλογος

Σαν επίλογο θα έλεγα πως το νέο Passat 1.4 TSi είναι ένα καλό ποιοτικά αυτοκίνητο, απευθύνεται στον απαιτητικό οικογενειάρχη, είναι εφοδιασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά χρειάζεται ένα ισχυρότερο κινητήρα για να το απογειώσει λίγο περισσότερο από το έδαφος που πατά, καλά! Από άποψη τιμής, ενδεικτικά η αρχκή τιμή της έκδοσης Comfortline με ισχύ 150PS είναι € 23.940,00 μαζί με όφελος απόσυρσης (δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο).

Παντελής Τζερτζεβέλης

vw_passat_tzertzevelis-65840368

Το Passat είναι ένας εκ των πρωταγωνιστών της κατηγορίας D-Segment όπου έρχεται αντιμέτωπο με ισχυρούς ανταγωνιστές όπως το νέο Ford Mondeo και το επερχόμενο Renault Talisman.

vw_passat_tzertzevelis-67590102

Η ηλεκτρική οροφή δίνει άλλον αέρα στο μεσαίο σεντάν με το επιβλητικό μήκος των 4,767 mm



Facebook Comments