Menu

Η ABT μεταμορφώνει το Audi RS4 Avant

BMW M8 Competition vs M2 Competition (video)

Δοκιμή: Skoda Scala 1.6 TDI 116 PS

Δοκιμή: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 CVT

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Volvo V60 Plug-in Hybrid

19 Απρ 2016

Δοκιμή: Volvo V60 Plug-in Hybrid

Ένα αυτοκίνητο με τρία πρόσωπα!

Εισαγωγή

Ως επίσημος «ιθαγενής» της χώρας μας, αναφώνησα με απόλυτη ευχαρίστηση έπειτα από κάποιες ξεχωριστές ώρες οδήγησης που είχα την χαρά να πραγματοποιήσω πίσω από το τιμόνι του Volvo V60 plug-in-Hybrid. Και όλη αυτή η χαρά ήρθε γιατί πρώτη φορά ήρθα ένιωσα την απόλυτη ευελιξία της σύγχρονης τεχνολογίας να εφαρμόζεται πάνω σε ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν παγκοσμίως. Μείνατε άφωνοι έ? Εγώ να δείτε!
DSC_0244

Στα χέρια μου είχα τρία αυτοκίνητα τα οποία συνυπήρχαν πάνω στο αμάξωμα του ενός, λειτουργώντας με το πάτημα ενός κουμπιού άλλοτε σαν ηλεκτρικό (pure mode), άλλοτε σαν υβριδικό (Hybrid Mode), ενώ στα δύσκολα έπαιρνε τη μορφή ενός καθαρόαιμου τετρακίνητου με επιδόσεις (Power Mode) που θα ζήλευαν αρκετά ανταγωνιστικά μοντέλα!

DSC_0258

Το γούσταρα πολύ, όχι μόνο γιατί μου πήγαινε ασορτί με το outdoor style που με διακατέχει, αλλά για τον εξαιρετικό αυτοδύναμο χαρακτήρα που διαθέτει σαν ένα υβριδικό αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα, την πρακτικότητά του και την προηγμένη τεχνολογία που απολαμβάνεις είτε το οδηγείς εντός των πόλεων είτε ταξιδεύεις μαζί του όπως εγώ προς την περιοχή της Ειδομένης των Βορείων συνόρων μας.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Τα γκάζια του νέου V60 Plug-in Hybrid είναι πολλά και δυνατά! Η απόδοση του πεντακύλινδρου turbodiesel κινητήρα αγγίζει τους 215 ίππους στους μπροστινούς τροχούς του + 68 ίππων οι οποίοι προέρχονται από τον ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και τροφοδοτείτε από μια μπαταρία 11,2kWh Λιθίου έχοντας μια ροπή η οποία τα σπάει όλα καθώς τα 440 + 200 Nm (εμπρός +πίσω) όχι μόνον θεωρούνται ικανά να επιταχύνουνε το βαρύ station vagon από το 0 μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,1 δεύτερα, αλλά λίγο ακόμη θέλουν για να το απογειώσουν χάρις τις γρήγορες αλλαγές που γίνονται μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων.

DSC_5314

Πολύ καλές οι επιδόσεις του Σουηδικού μοντέλου όταν επιλεγεί η λειτουργία Power Mode στην οποία προσφέρεται η μέγιστη δυνατή ροπή που μπορεί να φτάσει συνδυαστικά τα 600Nm.

Volvo-V60_Plug-in_Hybrid-2014-1600-15

Μεγάλοι και άνετοι οι εσωτερικοί του χώροι, σε απόλυτη αρμονία η ρύθμιση του μπάκετ καθίσματος του οδηγού που έχει αποθηκευμένες μνήμες σεταρίσματος, ευανάγνωστη η οθόνη του και απλά τα χειριστήρια όλων των τεχνολογικών του εφαρμογών που όταν τα έχεις στην διάθεσή σου απλά, γίνεσαι ακόμη ένας ευτυχισμένος άνθρωπος του κοινωνικού συνόλου.

Στο Δρόμο

Η αβάσταχτη ελαφρότητα της ιδανικής οδήγησης προκύπτει από την επιλογή που έχει στην διάθεσή του ο οδηγός αρκεί να πατήσει όποιο από τα τρία κουμπιά που βρίσκονται στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας με τις εξής ενδείξεις, Pure, Hybrid και Power. Από εκεί ένας εγκέφαλος αναλαμβάνει το χρέος να παράσχει την κατάλληλη ισορροπία της ισχύος στην τιμή που ζητείτε από τον χρήστη του οχήματος. Στην δοκιμή μας παρατηρήσαμε πως όλα αυτά τα οποία περιγράφουμε ελάμβαναν χώρα σε χρόνο τε-τε! Στην οδήγηση εκτός δρόμου (βατός χωματόδρομος) η κατανάλωση μεγαλώνει καθώς μεγαλώνει και ο συντελεστής τριβής , βέβαια μπορώ να φανταστώ πως ανάλογες θα είναι και τιμές αυτονομίας οι οποίες βασίζονται στις εκάστοτε κλιματολογικές συνθήκες. Πάντως οι Σουηδοί τεχνικοί έχουν συμπεριλάβει τα τελειότερα μονωτικά υλικά που υπάρχουν στην βιομηχανία καθώς οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν (τουλάχιστον στην Σουηδία) στα διάφορα μέρη του πλανήτη τις περισσότερες φορές είναι ακραίες!

Το κράτημά του V60 Plug-in Hybrid ήταν υποδειγματικό, ευνοούσε την γρήγορη οδήγηση και δεν προβλημάτιζε καθόλου η συμπεριφορά του συνόλου καθώς η πληροφόρηση του τιμονιού ήταν άψογη όσο και γρήγορη. Τα απότομα μπασίματα στα κλειστά τυφλά στροφιλίκια του δρόμου προς την Ειδομένη έμοιαζαν με «ορεκτικό» για το Σουηδικό αυτοκίνητο που μοίραζε μεταλλικές «μελωδίες» από τις διπλές απολήξεις των εξατμίσεων του  Μου άρεσε που ενημερωνόμουν για ότι και αν συνέβαινε στον δρόμο μου επάνω μέσω της γνωστής οθόνης που βρίσκεται εντός του ταμπλό, με τρόπο ιδιαιτέρως διαδραστικό! Safety first θα έλεγα πως είναι τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που εφοδιάζεται το αυτοκίνητο, που ξεχωρίζει τόσο για την μεγάλη ευφυΐα του, όσο και για την αποτελεσματικότητά του!

DSC_5232

Πατώντας το ξεχωριστό κουμπί που επάνω του αναγράφονται τα αρχικά AWD μπαίνει σε λειτουργία η ηλεκτρική τετρακίνηση, η οποία μεταφέρεται στους τροχούς από την κεντρική μονάδα ισχύος που κατανέμει την ροπή αναλόγως των συνθηκών πρόσφυσης που επικρατούν την στιγμή εκείνη εμπρός από τον πετρελαιοκινητήρα και πίσω από τον ηλεκτροκινητήρα!

Δεν προβληματίστηκα πουθενά οδηγώντας το Volvo V60 τόσο εντός όσο και για λίγο εκτός του ασφάλτινου οδοστρώματος απολαμβάνοντας την νέα τεχνολογία του συστήματος των φρένων δύο σταδίων κατά τον κατασκευαστή, όπου όταν πατούσα το πεντάλ το σύστημα φρενάριζε τον ηλεκτροκινητήρα που πάνω του είναι εφαρμοσμένος ο πίσω άξονας . Τώρα όταν τα πράγματα αγρίεψαν λίγο παραπάνω κάπου εκεί στα εσάκια της γέφυρας του ποταμού των Μεταλλείων, τα συμβατικά φρένα του αυτοκινήτου ανέλαβαν να βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα καθώς η μείωση της ταχύτητας μόνον από τον ηλεκτροκινητήρα δεν ήταν αρκετή!

Κατά την επιστροφή μου στην Θεσσαλονίκη έπεσα σε ένα ξαφνικό μποτιλιάρισμα επάνω στην περιφερειακή οδό, όπου χωρίς δεύτερη κουβέντα πάτησα τον διακόπτη στην θέση Hybrid και αμέσως η κατανάλωση του καυσίμου μειώθηκε στο ελάχιστο δυνατό, περίπου 1,8λιτ/100χλμ και χωρίς να επιβαρύνω με περιττούς ρύπους τα ήδη μολυσμένα πευκάκια του περιαστικού μας δάσους το οποίο αναζητά στοργή και προδέρμ.

DSC_5334

Μια πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου απαιτεί 3.5 με 4 ώρες και χαρίζει στο station wagon μια πλήρως ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 50 χιλιομέτρων.

Κόστος

Σίγουρα σε αυτήν την χώρα των «προσωρινών μνημονίων» θα επέλεγα να οδηγώ ένα τέτοιο αυτοκίνητο σαν το V60 Plug-in Hybrid όπου αν κατάφερνα πρωτίστως να πληρώσω το τίμημα της εξαγοράς του 57.000€ για την συγκεκριμένη έκδοση R-Design που οδήγησα, θα κατάφερνα να εξοικονομήσω αρκετά χρήματα από την απόσβεση του κόστους συντήρησής του (δεν έχει τέλη κυκλοφορίας) και την κατανάλωση καυσίμου καθώς η αυτονομία των 50 χλμ του ηλεκτροκινητήρα, θα ήταν ικανή να κινήσει το μεγάλο station αναίμακτα εντός πόλεως, αρκεί να υπάρχει μια απλή παροχή ηλεκτρικής ενέργειας με μια 16Α ασφάλεια , ικανή να φορτίσει σε 3,5 με 4 ώρες το αυτοκίνητό μας. Μια τέτοια αναζητήσαμε και βρήκαμε στο παρκινγκ που στεγάζεται κάτω από το νέο Δημαρχιακό μέγαρο της πόλης μας, όπου φιλοξένησε και τροφοδότησε το V60 Plug-in Hybrid χωρίς έξτρα χρέωση από την τιμή στάθμευσης που ήταν 5€ για 6 ολόκληρες ώρες.

Παντελής Τζερτζεβέλης

Volvo V60 Plug in Hybrid - details

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: πεντακύλινδρος  turbodiesel χωρητικότητας 2.401 cc + ηλεκτροκινητήρας (στον πίσω άξονα)
Μπαταρία: Ιόντων Λιθίου 11.2 kWh
Ισχύς (συνδυαστική): 283hp (215hp από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης + 68hp από τον ηλεκτροκινητήρα)
Ροπή (συνδυαστική): 600 Nm (440Nm από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης + 200Nm από τον ηλεκτροκινητήρα)
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Κίνηση: στους τεσσερις τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,1” (σε Power Mode)
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση (τιμή κατασκευαστή): από 1.8 lt/100 km σε ιδανικές συνθήκες
Εκπομπές CO2 (τιμή κατασκευαστή): από 48 g/km
Διαστάσεις: 4.635 x 1.865 x 1.484 mm
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Bάρος: 1.961 kg

DSC_5450-2

Ο Χάρης Θεοφράστου “εξετάζει” τον πεντακύλινδρο turbodiesel κινητήρα χωρητικότητα 2,4 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το καπό του υβριδικού μοντέλου.

DSC_5468-2

Ένα premium station wagon με οικολογικές ανυσηχίες, τετρακίνηση και πολύ καλές επιδόσεις…

DSC_5370

Φορτίζοντας την μπαταρία του υβριδικού V60 με χαρακτήρα “plug-in” και αυτονομία 50km.

DSC_5180

Το συγκεκριμένο V60 έχει αρκετές σπορτιφ πινελιές χάρη στο πακέτο αισθητικής αναβάθμισης R-Design που περιλαμβάνει διπλή απόληξη της εξάτμισης, διαφορετική διαμόρφωση του διαχύτη, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και μεγαλύτερες πεντάκτινες ζάντες.

DSC_5542-2



Facebook Comments