Menu

Ας θαυμάσουμε μία όμορφη twin turbo Super Trofeo Huracan (video)

Βόλτα με Ferrari 288 GTO Homologation Specials (video)

Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)

Έρχεται το Yaris GR-4 (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Subaru Forester Diesel Lineatronic

01 Σεπ 2015

Δοκιμή: Subaru Forester Diesel Lineatronic

Ο παλιός είναι αλλιώς!

Άναψε το διαδίκτυο από την παρουσίαση του νέου Subaru Forester ενός αυτοκινήτου που δεν είναι μόνο ελεύθερου χρόνου αλλά και, απεριόριστων ονείρων. Μπορεί όταν πρωτοεμφανίστηκε το 1997 να έδωσε άλλο τόνο και νόημα στις τετρακίνητες αποδράσεις, αλλά απέναντί του είχε να αντιμετωπίσει όλα τα καθαρόαιμα 4χ4 της εποχής εκείνης που ήταν στο φόρτε τους. Ο γιαπωνέζος δεν μάσησε, από τον άνισο σε πολλά σημεία ανταγωνισμό, καταφέρνοντας να βγάλει τα κάστανα από την φωτιά αξιοπρεπέστατα και ορισμένες φορές υποδειγματικά. Το αυτοκίνητο της μεγάλης φυγής κατ εμέ, θα έλεγα πως είναι το νέο SUV Subaru Forester, που μου χάρισε ουκ ολίγες outdoor αναμνήσεις επί παντός εδάφους της ελληνικής επικράτειας.

forester_tzertzevelis-66700030s

Κούκλα εξωτερικά το νέο σκάφος, αισθητικές οι αλλαγές του, ψηλότερο και φαρδύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, κάνει την διαφορά χωρίς να χάνει τον καθαρόαιμο χαρακτήρα του που έδειξε να ενισχύεται με την μεγάλη γρίλια εισαγωγής αέρα και τους μυώδεις θόλους των φτερών του.

Εκτός δρόμου
Μπορεί να είναι εμφανείς οι εξωτερικές αλλαγές που έγιναν στο αυτοκίνητο ,αλλά δεν είναι εμφανής η βασικότερη αλλαγή που έγινε με την τοποθέτηση του νέου κιβωτίου συνεχόμενης μεταβαλλόμενης ταχύτητας με τον πετρελαιοκινητήρα, που ακούει στο όνομα D Lineatronic. Εδώ μάγκες μου αρχίζουν τα κόλπα, και εδώ τελειώνουν οι παπαριές που ακούνε στο όνομα «Δασοφύλακας». Μπορεί να είναι ,[όπως ισχυρίζεται η εταιρεία] για οικογενειάρχες, αλλά είναι και για ανήσυχους ανθρώπους όπου κάθε Σαββατοκύριακο οργώνουν την Ελληνική επικράτεια μέσα από τους ατέλειωτους χωματόδρομους προσεγγίζοντας ακριτικούς προορισμούς ,προκειμένου να πάρουν μέρος σε κάποιον αγώνα περιπέτειας που πλέον ,αποτελούν και το must των ημερών μας.

Η κίνηση εκτός δρόμου είναι πραγματική απόλαυση για το νέο εργαλείο που δεν κωλώνει να μπει σβέλτα και με ασφάλεια ακόμη και πλαγιολισθαίνοντας σε όποια στρατούλα χωμάτινη και αν διαβείτε, αρκεί να το λέει η «περδικούλα σας»! Οδήγησα το Forester στην παλιά χωμάτινη ειδική του ράλι ΔΕΘ, ακολουθώντας την ειδική λίγο πάνω από το Τριάδι , σε ρυθμούς αρκετά γρήγορους. Τόλμησα την αρκετά εκτός δρόμου οδήγηση σε σημεία όπου οι ανωφέρειες ξεπερνούσαν την νορμάλ ανθρώπινη λογική. Γεμάτος περιέργεια ενεργοποίησα το σύστημα X-MODE και χάθηκα αποσβολωμένος στον μυθικό μεταβαλλόμενο κόσμο μιας ονειρικής οδήγησης, που βρίσκεται καλά κρυμμένη στην κάτω από το καπό του νέου αυτοκινήτου. Ολισθηρή ήτανε η ανάβαση που απόλαυσα στην αντιπυρική λωρίδα του Λιβαδιού ,όπως και η επιστροφή της όπου ο έλεγχος της κατάβασης ,με παράτρεψε σε κάποιο άλλο όχημα περισσότερο θηριώδες με super duper καλούδια και ελαστικά χωμάτινα. Αν αυτού το νέο Forester, αν και αθόρυβο, κατασκευασμένο με σεβασμό προς την φύση που είναι και ο προορισμός του, δείχνει την δύναμή του εκεί που την χρειάζεται.

SUBARU  Forester  Φωτογραφίες - Google Chrome

Ο χώρος αποσκευών 500+ λίτρων αλλά και τα καθίσματα που πέφτουν, διευκολύνουν τη μεταφορά εξοπλισμού κάθε είδους.

Εσωτερικό και Χώροι
Τεράστιο θα έλεγα το πίσω μέρος του αυτοκινήτου ,που έχει την δυνατότητα να φιλοξενήσει από 2 ποδήλατα με τις σέλες κατεβασμένες ,καθώς και έναν πλήρη εξοπλισμό μιας πενταμελούς ποδηλατικής ομάδας που κατεβαίνει για αγώνα. Οι λάτρεις της περιπέτειας μπορούν να αξιοποιήσουν λίγο διαφορετικά τα 500+ λίτρα του Πορτ- μπακάζ, καθώς διαθέτει παροχή ρεύματος ικανή για να υποστηρίξει ένα μικρό ψυγείο. Εκμεταλλευόμενοι την σχάρα οροφής οι επιβάτες, μπορούν να απολαύσουν και ένα βασιλικό βραδινό απλώνοντας τα πίσω καθίσματα ,απολαμβάνοντας τα αστέρια ή την αγαπημένη τους ταινία στην μεγάλη κεντρική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Νομίζω πως ψεύδεται οικτρά όποιος ισχυρίζεται «πως η τεχνολογία δεν μπορεί να μας ακολουθήσει στην φύση». Οι μεγάλοι αεραγωγοί που έχουν επενδυθεί με αλουμινένια δαχτυλίδια εξωτερικά, καθαρίζουν απίστευτα γρήγορα τα τζάμια του αυτοκινήτου χάρις στο εξελιγμένο σύστημα κυκλοφορίας αέρα που είναι απαραίτητο εφόδιο και όχι αξεσουάρ σε ένα αυτοκίνητο όπως είναι το Forester.

Subaru-Forester_2014_1600x1200_wallpaper_66

Ευρύχωρο και φιλόξενο το εσωτερικό του Forester με σωστό “αέρα” για τα κεφάλια των επιβατών και αρεκτό χώρο για τα γόνατά τους.

SUBARU  Forester  Φωτογραφίες - Google Chrome_2

Θέση οδήγησης
Το γούσταρα πραγματικά! Τόσο όσο δεν ήθελα να το επιστρέψω πίσω στην εταιρεία που μας το διέθεσε μόνο για ένα δίωρο! Τέλεια. Έστω και για ένα διωράκι ένιωσα ελεύθερος χάρις την εξαιρετική θέση οδήγησης η οποία εξακολουθεί να θέλει τον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο σε όλο το πεδίο ορατότητας, που έχει στην διάθεσή του .Ψηλοτάβανο, δεν κινδυνεύετε να χτυπήσετε στην οροφή του σε κάποιο γιαπ όπου κινείσθε λιγάκι πιο χαλαροί από το επιτρεπτό. Το κάθισμα τα κάνει όλα. Επίσης είναι κατάλληλο για ραντεβού στα τυφλά με «κρυόκολους» συνοδηγούς που τρέμουν από το κρύο του χειμώνα. Πολλές οι ευκολίες που μπορεί να χρειαστείτε, έξυπνες εσοχές στα πλαϊνά και το μεγάλο ταμπλό του οχήματος ,κατάλληλες δε για τοποθέτηση terra trip, vhf, Gps, tablet.

forester_tzertzevelis-66490010s

Χάρη στο Symmetrical AWD της Subaru, το Forester πάει πολύ καλά στο χώμα ακόμη και με μεγάλες ταχύτητες.

Κινητήρας- Κιβώτιο
Άλλα κόλπα ο 2-λιτρος boxer ο πετρελαιοκινητήρας με το CVT Lineatronic αυτόματο κιβώτιο το οποίο διαθέτει 6 προ-ρυθμισμένες σχέσεις συνεχώς μεταβαλλόμενες. κρύβεται κάτω από το μεγάλο καπό του αυτοκινήτου . Οι 148 ίπποι είναι ατίθασοι ,και κινούν το σκάφος των 1636 κιλών χωρίς κανένα προβληματισμό ,θόρυβο με μια κατανάλωση χαμηλή θα έλεγα κάπου στα 7 λίτρα έδειξε το δικό μου αυτοκίνητο δοκιμής, εντός και εκτός δρόμου. Ωραίες εκκινήσεις χάρηκα μπαίνοντας και βγαίνοντας στο χώμα καθώς η ροπή του τα σπάει όλα! Αν στην παρέα των αναγνωστών υπάρχουν μοντανιέρηδες εραστές της εναλλακτικής περιπέτειας, [ψαράδες,τροχοσπιτάδες,κλπ] θα πρέπει να το σκεφτούν λίγο παραπάνω αν βρίσκονται στην ευχάριστη θέση να επιλέξουν το αυτοκίνητο της επόμενης δεκαετίας τους. Η δύναμη μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, μέσω της γνωστής σε όλους μας αλάνθαστης και αξιόπιστης τετρακίνησης Symmetrical AWD.

forester_tzertzevelis-66430004s

Συμπέρασμα
Απροβλημάτιστο, καλό μοτέρ, τρελιάρικο το το ηλεκτρονικό σύστημα X-Mode με Hill Decent control , μεγάλη απόσταση από το έδαφος ,μάγκικα τα paddles πίσω από το τιμόνι, πολλά όμως τα φραγκάκια για την αγορά του (αρχική τιμή 40.650 ευρώ) που δυστυχώς δεν περισσεύουν στην τσεπούλα μου που όσο πάει και μικραίνει! Γούσταρα πάντως την νέα αναθέρμανση των σχέσεων μαζί του, και θα το σκεφτώ πολύ σοβαρά να ζήσω κάποια μέρα μαζί τους ως ιντιάνα τζόουνς πλέον στην μετά του τέλους της μνημονίου εποχής!

Παντελής Τζερτζεβέλης

 

 



Facebook Comments