Menu

Δέκα ιδιαίτερα τιμόνια που αγαπήσαμε (νο2)

Άσε το SUV και πιάσε το…κάμπριο

Ένα “σαν καινούργιο “Bulli πωλείται για 69.000 ευρώ

Δες πως κατασκευάζεται η Ducati των 100.000 ευρώ (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Seat Ibiza 1.4 TDI

30 Μαΐ 2016

Δοκιμή: Seat Ibiza 1.4 TDI

Μικρό και οικονομικό!

Ήταν Νοέμβριος του 2015 όταν είχα οδηγήσει το ανανεωμένο Seat Ibiza με το μοτέρ των χιλίων κυβικών εκ. με τα 110 άλογα το οποίο μου είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις με τις επιδόσεις του (δείτε εδώ τη δοκιμή του μοντέλου με τον 1.0TSI). Αυτή τη φορά είχα στα χέρια μου το μοντέλο με τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1.4 TDI και πεντάθυρο αμάξωμα.

Seat Ibiza 1.4TDI Pantelis Tzertzevelis (3)

Η Seat φρόντισε το Ibiza να έχει αρκετές αισθητικές βελτιώσεις στην τέταρτη γενιά του, όντας ανασχεδιασμένο, σύγχρονο τεχνολογικά και ανταγωνιστικό απέναντι στους αντιπάλους του στην κατηγορία των σουπερ μίνι (B-Segment)

Κινητήρας

Στην προηγούμενη diesel εκδοχή του το Seat Ibiza με το τρικύλινδρο μοτέρ των 1200 cc μας είχε προβληματίσει με τις επιδόσεις του, σε ότι αφορούσε το απότομο ξεκίνημα του αυτοκινήτου που είχε σαν αποτέλεσμα το σβήσιμο του κινητήρα και τα ακατανόητα κλοτσήματα που ερχόταν στις χαμηλές ταχύτητες με λίγες στροφές. Στον αντίποδα το νέο πετρελαιοκίνητο ibiza που είναι επίσης τρικύλινδρο αλλά με 1400cc και απόδοση 90ps, αποδεικνύεται πολύ καλύτερο από τον προκάτοχό του με τα 1200κ.εκ., παρ’ όλο που είναι θορυβώδες. Πολύ δυνατή είναι η ροπή των 230 Nm η οποία είναι διαθέσιμη από τις 1300 στροφές και βοηθά τον κινητήρα να τραβάει σταθερά και ακούραστα χωρίς σκορτσαρίσματα, με έντονο το στοιχείο του δυναμισμού.

Seat Ibiza 1.4TDI Pantelis Tzertzevelis (7)

Αρκετά βελτιωμένο το υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο μοτέρ των 1.4 λίτρων με απόδοση 90ps και 23,4kg ροπής σε σχέση με το “προβληματικό” 1.2 TDI

Στο Δρόμο

Οδήγησα το Ibiza 1.4TDI στους παλιούς επαρχιακούς δρόμους μεταξύ Ν. Θεσσαλονίκης και ορεινής Χαλκιδικής, όπου το αυτοκίνητο τα πήγε αρκετά καλά χάρις το πολύ καλό σετάρισμα που εφάρμοσαν στο αμάξωμά του οι μηχανικοί της εταιρείας με μια αρκετά σφικτή ανάρτηση (αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτική) η οποία θα έλεγα πως μου άφησε τις καλύτερες οδηγικές εντυπώσεις στα κλειστά κομμάτια του Ταξιάρχη, δίνοντας μου την αίσθηση πως οδηγούσα ένα σπορτίφ αυτοκίνητο τριών θυρών που δεν απόκλινε καθόλου από τις γραμμές της πορείας του.

Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης δίνει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση στο τιμόνι του Ibiza που είναι σπορ τριάκτινο, και επάνω του φιλοξενεί αρκετές λειτουργίες που βοηθούν τον γρήγορο οδηγό να μην αφήνει τα χέρια του από πάνω του.

Οι αλλαγές των ταχυτήτων στο κιβώτιο γίνονται με σαφήνεια και χωρίς θόρυβο, ο μοχλός τους είναι σφικτός κατά το κούμπωμα του αν και θα τον προτιμούσα λίγο πιο άνετο. Απόλαυση στον ανοιχτό δρόμο αποτελεί η εφαρμογή της 6ης ταχύτητας που δίνει άπλετη οικονομία καυσίμου στο αυτοκίνητο, το οποίο ξαφνιάζει ευχάριστα με την εμβέλεια της αυτονομίας του. Κοντά στα 5,8 λίτρα/100km ήταν ο μέσος όρος κατανάλωσης που είδα στις ενδείξεις της κεντρικής οθόνης του αυτοκινήτου, που μάλιστα με την χρήση του cruise control είδα να πέφτει και στα 5 λίτρα/100km. Τέλος, θα ήθελα να μνημονεύσω την καλή απόκριση που είχαν τα δυνατά δισκόφρενα και την εξαιρετική τους απόδοση.

Seat Ibiza 1.4TDI Pantelis Tzertzevelis (5)

Το πεντάθυρο αμάξωμα του Ibiza είναι πιο πρακτικό, χωρίς να θυσιάζει σε μεγάλο βαθμό την εμφάνιση.

Εσωτερικό

Στα εντός… τα ποιοτικά πλαστικά κυριαρχούν σχεδόν παντού. Για ακόμη μια φορά η έλλειψη χερουλιού για τον συνοδηγό είναι εμφανέστατη καθώς όλοι οι συνοδηγοί μου επεσήμαναν την απουσία του. Επίσης δεν υπάρχει καμία υποδοχή/θήκη και στις δύο πίσω πόρτες ούτε έστω για ένα smartphone. Οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων, σίγουρα θα αισθάνονται ολίγον πιεσμένοι, ειδικά αν στα μπροστινά καθίσματα φιλοξενούνται μεγαλόσωμοι επιβάτες.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής η οποία είναι εφοδιασμένη με πολλαπλές λειτουργίες – χρήσιμες όπως είναι το EasyConnect με λειτουργικό Android το οποίο συνυπάρχει τέλεια με όλα τα σύγχρονα smart phone. Αρκετές είναι και οι λειτουργίες που ενσωματώνονται στο καντράν όπου θυμίζει αρκετά αυτή του polo, στο οποίο όμως είναι ντυμένο με πιο ποιοτικά υλικά από αυτά του Ibiza.

Seat-Ibiza-2016-1600-25

Λιττό αλλά σύγχρονο τεχνολογικά το εσωτερικό του Ibiza, με “προχωρημένες” δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Seat Ibiza 1.4TDI Pantelis Tzertzevelis (6)

Ο χώρος των αποσκευών θεωρείται εξαιρετικός καθώς προσφέρει 290 λίτρα φιλοξενίας, χωρίς να πέσουν τα πίσω καθίσματα του.

Τιμή

Το κόστος αγοράς για τη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινά από 15.500 ευρώ χωρίς το όφελος της απόσυρσης, το οποίο ρίχνει αρκετά την τιμή αγοράς προς τα κάτω. Εξαιρετικά μικρό είναι το κόστος των service του αυτοκινήτου που προσπαθεί να καλύψει τις περισσότερες ανάγκες του Έλληνα οδηγού!

Παντελής Τζερτζεβέλης

Seat Ibiza 1.4TDI Pantelis Tzertzevelis (2)

Το Seat Ibiza μετά τη δεύτερη κατα σειρά ανανέωση της τέταρτης γενιάς του, συνεχίζει την πορεία του σε μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας TDI, 1.422 cc,
Ισχύς: 90ps/3.500 rpm
Ροπή: 23,4 kg/1.750-2.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 5 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.9”
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Μέση κατανάλωση: 3,6 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 93 g/km
Διαστάσεις: 4.061 x 1.693 x 1.445 mm
Χώρος αποσκευών: 292 lt
Bάρος: 1155 kg

Seat Ibiza 1.4TDI Pantelis Tzertzevelis (4)

Σαν το καλό κρασί, καλά κρατεί από το 2008, όμως θέλει ανανέωση…

Seat Ibiza 1.4TDI Pantelis Tzertzevelis (8)

Το ταξίδι γίνεται πιο ξέγνοιαστο όταν δεν κοιτάς το δείκτη του καυσίμου…



Facebook Comments