Menu

Έχετε Jeep και ψάχνετε για γυναίκα;

Πλησιάζει η ώρα της αποκάλυψης για τη νέα Corvette

Alfa Romeo Stelvio (Βρε Πως Ψήλωσε η Giulia!) +vid

Οι Γυναίκες Αγαπούν το Επί Τροχών (Video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi

23 Ιαν 2016

Δοκιμή: Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi

Η πρακτική έκδοση του γαλλικού σουπερμίνι με κινητήρα πετρελαίου

Εισαγωγή

Το Renault Clio είναι διαχρονικά ένας ισχυρός παίκτης στην κατηγορία B-Segment και η τέταρτη γενιά του που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2012, συνεχίζει αυτή την παράδοση. Εμείς το δοκιμάσαμε στην έκδοση Sport Tourer με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 dCi απόδοσης 90PS και το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσων, που απευθύνεται σε όσους έχουν ανάγκη τις αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, χωρίς όμως να θυσιάζουν σε μεγάλο βαθμό τον σουπερ-μινι χαρακτήρα του.

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi (1)

Οι σχεδιαστές της Renault κατάφεραν να ενσωματώσουν με εξαιρετικό τρόπο τα επιπλέον 20,4 εκατοστά στο μήκος του αμαξώματος, που πλέον αγγίζει τα 4267 mm.

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi (4)

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα μακρόστενα φωτιστικά σώμματα και η μεγάλη πίσω πόρτα με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Ενδιαφέρουσα και η διαμόρφωση της οροφής που φαίνεται να αιωρείται χάρη στα κολωνάκια b, c και d-pillars σε μαύρο χρώμμα.

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi (15)

Εσωτερικό – Χώροι

Το Clio Sport Tourer είναι ένα σχετικά ευρύχωρο για την κατηγορία, και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 μεγαλόσωμους επιβάτες, ή και 5 λίγο πιο στριμωχτά. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και μόνο οι ψηλότεροι του 1.85 θα έχουν θέμα με τον περιορισμένο αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Η καμπίνα δεν έχει ουσιαστικές διαφορές με αυτήν του πεντάθυρου Clio, αφού το μεταξόνιο έχει μείνει ίδιο, όμως ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει αισθητά, φτάνοντας τα 443 λίτρα, με επιπλέον χώρο 85 λίτρων κάτω από το επίπεδο πάτωμα.

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi (14)

Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο συνολικός ωφέλιμος χώρος φτάνει τα 1,380 λίτρα, με το χαμηλό κατώφλιφόρτωσης (60,4 εκ από το έδαφος) να διευκολύνει στη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, όπως και η ορατότητα, με τον οδηγό να νιώθει οικεία. Το μόνο παράπονο έχει να κάνει με την αίσθηση του επιλογέα ταχυτήτων που θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη.

Στο ταμπλό συναντάμε μια οθόνη αφής 7 ιντσών με το σύστημα Media Nav που προσφέρει δορυφορική πλοήγηση, ραδιόφωνο και εύκολη σύνδεση με smartphones μέσω bluetooth, θύρας USB ή καλωδίου AUX για να ακούτε τα αγαπημένα σας τραγούδια από τα 4 ηχεία Bass Reflex, ή να μιλάτε με ανοικτή ακρόαση στο τηλέφωνο. Στο τιμόνι υπάρχουν ενσωματωμένα χειριστήρια για το cruise control και πίσω του υπάρχει ένας διακόπτης για τον έλεγχο των πολυμέσων (ένταση, αλλαγή ραδιοφωνικού σταθμού κτλ).

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi (12)

Παρά τα 4 χρόνια του στην αγορά, το εσωτερικό δείχνει σύγχρονο με ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής και εργονομία που δεν παρουσιάζει προβλήματα.

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi (2)

Στο Δρόμο

Οδηγώντας το Clio Sport Tourer νομίζεις πως βρίσκεσαι στο πεντάθυρο Clio. Πολύ εύκολα βρίσκεις μια καλή θέση οδήγησης ενώ η εξαιρετική αίσθηση των πεντάλ δεν απαιτεί χρόνο προσαρμογής. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ χωρίς όμως να είναι ασαφές, με μικρό κύκλο στροφής προς όφελος της οδήγησης σε αστικό περιβάλλον.

Ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας 1.5 λίτρων τεχνολογίας dCi, ταιριάζει γάντι με το χαρακτήρα της κατασκευής και προσφέρεται για ταξίδια και αποδράσεις χάρη στην πολύ καλή ροπή των 220Nm που κάνει την εμφάνισή της ήδη από τις 1.750 σ.α.λ. και αναπληρώνει την έλειψη 6ης ταχύτητας στο χειροκίνητο κιβώτιο. Δεν του λείπει η δύναμη, πάρα τα 90 άλογα, και ταυτόχρονα είναι αρκετά οικονομικός, με καταναλώσεις της τάξεως των 5 λίτρων/100km και ακόμη χαμηλότερα, να επιτυγχάνονται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, χάρη και στο σύστημα start-stop (η Renault ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3,3 λίτρων/100km).

Η ανάρτηση μοιάζει σφιχτή, με το σουπερμινι να μην παρουσιάζει κλίσεις στις στροφές και να μπορεί να κινηθεί άνετα και σταθερά ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, όμως το αντίτιμο είναι ότι κάποιες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων γίνονται αισθητές στην καμπίνα των επιβατών. Η αίσθηση των φρένων είναι πολύ καλή όπως και η απόδοσή τους. Τέλος, οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές για την κατηγορία, με επιτάχυνση 0-100km/h σε 12 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180km/h αν και η οδήγηση σε προδιαθέτει για κάτι καλύτερο από πλευράς αριθμών.

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi (11)

Το διαχρονικό αμάξωμα του Clio είναι γεμάτο καμπύλες και φουσκώματα που δημιουργούν ενδιαφέρουσες αντανακλάσεις. Δημιουργός της σχεδιαστικής γλώσσας που περνά σε όλα τα μοντέλα της Renault, είναι ο αρχισχεδιαστής Laurens van den Acker.

Εξοπλισμός – Τιμές – Ανταγωνισμός

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Dynamic, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, αυτόματο κλιματισμό, cruise control με speed limiter, Hill Start Assist, ABS, ECS (ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας), σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με οθόνη αφής 7”, 4 ηχεία, θύρες USB & AUX, Stop & Start με σύστημα ανάκτησης ενέργειας και διακόπτη οικολογικής λειτουργίας ECO.

Η αρχική τιμή της πλούσιας έκδοσης 1.5 dCi 90hp S&S Dynamic είναι στα 17.720 € μαζί με το όφελος απόσυρσης ενώ αν θέλετε το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων θα πρέπει να καταβάλλετε 18.505 €. Τέλος, για κάτι πιο οικονομικό υπάρχει και η ατμοσφαιρική έκδοση του ίδιου πετρελαιοκινητήρα με 75hp και 200Nm ροπής, με αρχική τιμή στα 15.850 €.

Ο μοναδικός έμεσος ανταγωνιστής του μοντέλου είναι το Seat Ibiza ST αφού τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας B-Segment δε διαθέτουν εκδόσεις station wagon. Παρόλα αυτά, λόγω τιμής, το Clio Sport Tourer μπαίνει και στα χωράφια του Captur το οποίο βασίζεται στο ίδιο πάτωμα, προσφέρεται με τον ίδιο κινητήρα και έχει παραπλήσιες μεταφορικές δυνατότητες. Έτσι, το μικρό SUV της Renault, αποτελεί ουσιαστικά έναν έμμεσο “εσωτερικο” ανταγωνιστή (με αρχική τιμή 16.800 € για το 1.5 dCi), όπως και διάφορα άλλα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας C-Segment στις βασικές τους εκδόσεις.

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi (7)

Οι ράγες οροφής συμπληρώνουν αισθητικά τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της έκδοσης και προσφέρουν δυνατότητα πρόσδεσης επιπλέον αποθηκευτικού χώρου. Όμορφη λεπτομέρεια η κρυφή χειρολαβή της πίσω πόρτας.

Επίλογος

Το Clio Sport Tourer είναι ένα αξιόλογο μικρό station wagon με ελκυστική σχεδίαση, οικονομικούς κινητήρες, οδηγική συμπεριφορά σουπερμινι και μεγάλο χώρο αποσκευών. Σε μια αγορά που κατακλύζεται από SUV, προσφέρει μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική για το νέο οικογενειάρχη, ή αυτούς που αρέσκονται σε ταξίδια και έχουν ανάγκη μεταφοράς εξοπλισμού κάθε είδους.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος dCi, 1461 cc,
Ισχύς: 90hp/4.000 rpm
Ροπή: 22,0 kg/1.750 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: χειροκίνητο 5 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12”
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 3,3 lt/100 km (σύμφωνα με την εταιρεία)
Εκπομπές CO2: 85 g/km
Διαστάσεις: 3.973 x 1.829 x 1.460 mm
Χώρος αποσκευών: 443 lt (+ επιπλέον 85lt κάτω από το πάτωμα)
Bάρος: 1087 kg

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi (3) s

Facebook Comments